PDA

View Full Version : Plus Strat? JAAA!! PLUS STRAT!!



BartL
22 maart 2004, 13:11
Ja, ik heb me al kapot gezocht, zelfs op de fender-site...maar ik vond NERGENS tot welke serie de Fender Strat Plus behoort... :???: Kan iemand mij dit vertellen?

The Thumb
22 maart 2004, 13:57
wordt niet meer gemaakt, staat daarom dus niet meer op de fender site. Het was een 'upgrade' van de american standard, met lace sensor gold pickups, wilkinson hipshot tremsetter, roller nut en locking tuners.

hassent
22 maart 2004, 17:44
Een erg goede upgrade zou ik zo zeggen, voor mij niets anders meer!

BartL
23 maart 2004, 07:47
Wat heb je er nieuw / 2dehands voor betaald toen je 'm kreeg...?

hassent
23 maart 2004, 21:42
Wat heb je er nieuw / 2dehands voor betaald toen je 'm kreeg...?

Ik heb er 2, een is een Jeff Beck, heb ik euro 700!! voor betaald. koopje dus.
De andere heb ik in '95 Canada gekocht (2e hands) en kostte inc BTW en invoer ongeveer 850,- gulden,

BartL
23 maart 2004, 22:02
...mooi, dan weet ik nu dus zeker dat ik de gitaar ga kopen...

Ik had al een afspraak gemaakt om hem vrijdag te testen, maar als ik dit zo hoor kan 550 euro incl. case niet duur zijn. Niet dat dat testen nodig was, want heb vaker op een start gespeeld...mjah, dan wordt dat hem dus :-D

hassent
24 maart 2004, 17:21
...mooi, dan weet ik nu dus zeker dat ik de gitaar ga kopen...

Ik had al een afspraak gemaakt om hem vrijdag te testen, maar als ik dit zo hoor kan 550 euro incl. case niet duur zijn. Niet dat dat testen nodig was, want heb vaker op een start gespeeld...mjah, dan wordt dat hem dus :-D


Lijkt me niet echt duur idd. Als je 'm gekocht hebt, zet ff een fototje.

BartL
24 maart 2004, 17:46
...uuhm...geen digitale camera :???:

Maar zal er (bijna) precies zo uitzien als deze...
http://www.1guitarsource.com/Guitar_pics/black_plus_front.jpg

hassent
24 maart 2004, 17:59
Netjes!!
De mijne zijnwat aparter van kleur,
Surf green en Grafitty Yellow....

The Thumb
24 maart 2004, 19:56
is dat ergens in de buurt van Rotterdam? daar circuleert een zwarte strat plus, dacht uit 1989, die toch niet meer zo heel fraai is (toets aangetast, hardware verroest, etc) voor ongeveer deze prijs...

The Thumb
24 maart 2004, 20:00
Niet dat dat testen nodig was, want heb vaker op een start gespeeld...mjah, dan wordt dat hem dus :-D

De ene strat is de andere niet, BartL, wees dus op je hoede (zeker voor die prijs!)

BartL
24 maart 2004, 20:05
Das waar, maar ik heb wel us op een strat plus gespeeld. Alleen ander kleurtje. En nee, niet Rotterdam. Helemaal in het zuiden van Limburg :)

BartL
24 maart 2004, 20:08
Trouwens...
Het clean van mijn versterker klinkt wat schel. Met de Fender wordt dit wat warmer...lijkt me. Of zit ik helemaal verkeerd?

(Hoe dan ook...bij het testen vrijdag neem ik mijn eigen amp mee natuurlijk :razz: )

The Thumb
24 maart 2004, 21:10
Das waar, maar ik heb wel us op een strat plus gespeeld. Alleen ander kleurtje. En nee, niet Rotterdam. Helemaal in het zuiden van Limburg :)

ja, maar de ene strat plus is de andere niet!!!!!

(maar wees blij dat het die rotterdamse niet is)

BartL
26 maart 2004, 18:19
Roffel roffel...over 40 minuten ga ik testen...kan niet wachten! :razz:

BartL
26 maart 2004, 20:17
Net getest,
niet gekocht omdat...
ik het nog niet weet 8-)

Het is geen originele strat plus meer. Speelt wel erg lekker (wat ik verwacht had). Er zit een Seymour Duncan hb in brugpositie (die gruwelijk lekker scheurt trouwens) maar klinkt daardoor niet helemaal clean. Als ik de 5-way-switch een tikje naar boven zet, klinkt hij wel goed clean...alleen ik weet niet of dit ook fatsoenlijk klinkt in mijn band. Daar zit ik (met mijn peavey) ook wel us aan die switch...en dan krijg ik een super dof geluid. Ik vraag me dus af of het bij die fender ook zo is (op hoog volume).

Van de andere kant wordt de gitaar een stuk veelzijdiger. Er komt een lekkere scheur uit...maarja, hij is niet meer origineel. Ik vrees dat wanneer ik hem over een jaar weg doe (ga ik trouwens niet van uit...) hij minder opbrengt, omdat hij dus niet meer origineel is. Kan dit kloppen...of stel ik me aan? :)

BartL
26 maart 2004, 20:18
Net getest,
niet gekocht omdat...
ik het nog niet weet 8-)

Het is geen originele strat plus meer. Speelt wel erg lekker (wat ik verwacht had). Er zit een Seymour Duncan hb in brugpositie (die gruwelijk lekker scheurt trouwens) maar klinkt daardoor niet helemaal clean. Als ik de 5-way-switch een tikje naar boven zet, klinkt hij wel goed clean...alleen ik weet niet of dit ook fatsoenlijk klinkt in mijn band. Daar zit ik (met mijn peavey) ook wel us aan die switch...en dan krijg ik een super dof geluid. Ik vraag me dus af of het bij die fender ook zo is (op hoog volume).

Van de andere kant wordt de gitaar een stuk veelzijdiger. Er komt een lekkere scheur uit...maarja, hij is niet meer origineel. Ik vrees dat wanneer ik hem over een jaar weg doe (ga ik trouwens niet van uit...) hij minder opbrengt, omdat hij dus niet meer origineel is. Kan dit kloppen...of stel ik me aan? :)

hassent
26 maart 2004, 20:37
Roffel roffel...over 40 minuten ga ik testen...kan niet wachten! :razz:

en, en... die 40min zijn nu wel voorbij!

ED BOB
27 maart 2004, 00:04
Net getest,
niet gekocht omdat...
ik het nog niet weet 8-)

Het is geen originele strat plus meer. Speelt wel erg lekker (wat ik verwacht had). Er zit een Seymour Duncan hb in brugpositie (die gruwelijk lekker scheurt trouwens) maar klinkt daardoor niet helemaal clean. Als ik de 5-way-switch een tikje naar boven zet, klinkt hij wel goed clean...alleen ik weet niet of dit ook fatsoenlijk klinkt in mijn band. Daar zit ik (met mijn peavey) ook wel us aan die switch...en dan krijg ik een super dof geluid. Ik vraag me dus af of het bij die fender ook zo is (op hoog volume).

Van de andere kant wordt de gitaar een stuk veelzijdiger. Er komt een lekkere scheur uit...maarja, hij is niet meer origineel. Ik vrees dat wanneer ik hem over een jaar weg doe (ga ik trouwens niet van uit...) hij minder opbrengt, omdat hij dus niet meer origineel is. Kan dit kloppen...of stel ik me aan? :)

Ik heb zelf een strat (USA) die niet meer orgineel is. Wilkinson brug, sperzel stemmech. Seymour duncan mini humb. bij de brug, EMG-booster en grafiete top-kam. Is gewoon een supergitaar, beter dan orgineel en veel veelzijdiger, komt vooral door die hb.
Persoonlijk vind ik het niet erg dat ie niet meer orgineel is. Ik vind die upgrate veel meer waard.
Dus als die gitaar je bevalt, zou ik het gewoon doen...

grtz, Ed

iam
27 maart 2004, 13:19
Net getest,
niet gekocht omdat...
ik het nog niet weet 8-)

Het is geen originele strat plus meer. Speelt wel erg lekker (wat ik verwacht had). Er zit een Seymour Duncan hb in brugpositie (die gruwelijk lekker scheurt trouwens) maar klinkt daardoor niet helemaal clean. Als ik de 5-way-switch een tikje naar boven zet, klinkt hij wel goed clean...alleen ik weet niet of dit ook fatsoenlijk klinkt in mijn band. Daar zit ik (met mijn peavey) ook wel us aan die switch...en dan krijg ik een super dof geluid. Ik vraag me dus af of het bij die fender ook zo is (op hoog volume).

Van de andere kant wordt de gitaar een stuk veelzijdiger. Er komt een lekkere scheur uit...maarja, hij is niet meer origineel. Ik vrees dat wanneer ik hem over een jaar weg doe (ga ik trouwens niet van uit...) hij minder opbrengt, omdat hij dus niet meer origineel is. Kan dit kloppen...of stel ik me aan? :)

je stelt je aan joh!

een strat plus voor 550 is een koopje! zelfs al zit er een ander element in! kopen die handel!

The Thumb
27 maart 2004, 13:52
het gezegde luidt: bij twijfel niet inhalen....

ps volgens mij is het wel die rotterdamse, die had nl ook een zwarte SD minihumbucker in de brugpositie. heb je de stemmechanieken goed gecheckt? er was iets mis met die van de lage e-snaar. hardware gecontroleerd op roest?

BartL
27 maart 2004, 14:01
Nope, niet de rotterdamse. Deze had een gewone SD humbucker in de brug-positie. Ik denk toch maar dat ik hem ga halen :) Nog ff denken, want t is niet weinig geld...mjah :lol:

The Thumb
27 maart 2004, 19:47
ok, dan is het niet de rotterdammer...

maar nogmaals (goedbedoeld): bij twijfel niet inhalen, waarom niet eerst wat verschillende strat-versies proberen (reissue, standard, deluxe, etc)?

BartL
28 maart 2004, 00:14
Uuhm...weet niet wrom. Maaruhm, ik heb 'em nu. Hehe...en hij speelt lekker joh! Met de SD humb. krijg ik lekkere scheur eruit. De hb zorgt in mijn clean kanaal voor een beetje soft rock achtige zooi, klinkt geweldig. Als ik de 5way-switch een tikje terugzet, krijg ik heel lekker clean. Volgens mij heb ik een redelijke koop gedaan voor deze centjes :-D Hoe dan ook, ik ben er tevreden mee!

hassent
28 maart 2004, 09:52
Zoal ik al zei! Strat+ rules!

BartL
28 maart 2004, 11:13
Juist... :-D
Kan ik op fender.com met het serienummer informatie vinden over mijn gitaar? :-?

GuitarMaster
28 maart 2004, 11:21
niet op Fender.com dacht ik, er zijn wel een paar andere sites voor:
http://www.guitarnucleus.com/fenderserial.html

BartL
28 maart 2004, 12:06
Dus E 465842 wil zeggen dat ie tussen 1984 - 1987 is gemaakt...issie ongeveer even oud als ikzelf :)

Vexx
28 maart 2004, 13:19
Uuhm...weet niet wrom. Maaruhm, ik heb 'em nu. Hehe...en hij speelt lekker joh! Met de SD humb. krijg ik lekkere scheur eruit. De hb zorgt in mijn clean kanaal voor een beetje soft rock achtige zooi, klinkt geweldig. Als ik de 5way-switch een tikje terugzet, krijg ik heel lekker clean. Volgens mij heb ik een redelijke koop gedaan voor deze centjes :-D Hoe dan ook, ik ben er tevreden mee!

Allereerst congrats met je nieuwe axe, door die humbucker erin zal je wel lekker veel variatie qua sound hebben...

last but not least: WE WANT PICS!! 8-)

BartL
28 maart 2004, 13:25
...hehe, dank u. Ja, foto's dat kan wel, maar zal een week of 2 duren. Ik heb geen digi-camera (Nu ik een nieuwe plank heb, heb ik daar geen geld meer voor :-D ) Zou ik de gitaar mee moeten nemen naar mijn vriendin...dan weer mee terug nemen en foto's laten opsturen.

Trouwens. Er zaten 3 zwarte potmeters op. Ik heb de 2 originele TONE potmeters er weer opgeduwd, maar de volume knop krijg ik er NIET af...zou de vorige eigenaar hem hebben vastgelijmd :???: Hoe krijg ik dit ding los...ik ben bang dat ik het knopje kapottrek...

BartL
28 maart 2004, 13:36
Trouwens...dat 'pookje' voor in de tremolo die erbij zat is stuk. Waarkan ik die nieuw/2dehands krijgen? Ik gebruik hem niet, maar ik wil het graag compleet hebben :)

BartL
28 maart 2004, 22:39
Misschien eentje van die buurjongen ''lenen''. Hij heeft een squier strat...zal ook wel passen :razz:



Hoe pas ik mijn klok aan in mijn profiel? :-? Staat op goede tijdzone, maar kan niets veranderen ofzo...