PDA

View Full Version : Halspen los?



moron
22 maart 2004, 00:26
Mmm.. ik ben niet zo'n ervaren afsteller.. maar op mijn squier en ibanez heb ik altijd wat gekloot.. en dan gaat het altijd goed..

nou ik wilde dus mijn lag afstellen voor de eerste keer want ik heb hem pas... de actie was te laag.. dus hij moest iets holler. dan moet je toch naar links draaien? of zeg ik dat ook nog verkeerd? :???:

anyway.. ik dus draaien, en het leek wel of dat ding los zat, hij draaide wel heel erg soepel, geen enkele weerstand.. allebei de kanten op, en dat vond ik vreemd..
Vervolgens haal ik mijn sleuteltje eruit.. maar hij blijft een beetje haken, omdat ik hem er niet helemaal recht uithaald. En toen vloog die halspen 2 cm omhoog, niet dat ik veel kracht zette helemaal niet..
Vervolgend duw ik dat ding terug.. en hij zit weer mooi op zijn plaats.. vond het maar vreemd, dus ben aan dat ding gaan draaien en na 1 rondje ofzo komt er toch wel wat weerstand..

zit zo'n halspen los in je gitaar? is dat normaal?? anders ga ik maar eens terug, ik schijn een jaar garantie te hebben..

bert k
22 maart 2004, 00:55
Nee, die hoort vast te zitten in een moer aan de andere kant. En als de halspen helemaal los ligt trekt je hals lekker krom... Dus er is iets geks aan de hand.

cas121
22 maart 2004, 12:53
misschien heb je wat te enthousast gedraaid in het begin, om een halspen goed te stellen moet je nooit meer dan een kwartslag per keer draaien.

klinkt alsof je flink hebt zitten wheelen daaro..

moron
22 maart 2004, 13:19
nee dat valt wel mee, ik draaide eerst een kwart ofzo.. het kan ook niet meer want dan moet die sleutel eruit anders zit ie tegen mijn kop aan :-D .. maar hij ging echt verschrikkelijk soepel.. en dat heb ik bij mijn andere gitaren niet..

moron
22 maart 2004, 13:21
oja.. mijn hals loopt nu dus niet (extreem) krom

Kjiratsiekoedel
22 maart 2004, 13:54
er zijn verschillende typen halspennen.

-de 'gewone' moeten toch echt verankerd zitten willen ze goed werken
-boxed-channel, deze zitten vastgelijmd, maar ik denk dat ze het ook wel los goed doen, maar deze is zeker niet eruit te trekken
-een platte, bestaande uit twee lange platen die aan ene het eind aan elkaar vastzitten en aan het andere eind zit de imbusbout. dit type zit los in de hals en zou eruit kunnen worden gehaald

maar het is gewoon vreemd, ga ff langs een bouwer

moron
22 maart 2004, 13:59
mm dat is denk ik ook wel verstandig.. nog iemand die jullie me kunnen aanraden? Omgeving rotterdam...

ik wil liever niet naar zaken zoals peter verspuy ofzo, die zit hier om de hoek.. ze stellen ook gitaren af, maarja die gasten zitten wel ongeveer op mijn niveau denk ik :wink: dus daar kom ik niet verder mee :

Anavrin
22 maart 2004, 14:25
eerst ff terug naar de winkel, en dan naar een bouwer. Als je garantie hebt, dan ga je toch niet betalen voor iets wat de winkel gratis op hoort te lossen.

bert k
22 maart 2004, 17:19
Je zit in barendrecht. Ik zou ff naar Peter Verspuij gaan

moron
22 maart 2004, 17:22
ja.. heb het niet zo met die gasten :D

maarja vragen kan natuurlijk geen kwaad..

bert k
22 maart 2004, 17:30
Ik kan wel met ze opschieten, maar het zijn idd niet zo van die gitaar-gasten

cas121
23 maart 2004, 12:44
NIEt naar verspuy, please...

wat een amateurs.... :cry:

Bigfoot414
23 maart 2004, 20:52
Moron doet zijn naam wel eer aan...

moron
7 april 2004, 23:28
nou misschien doe ik mijn naam eer aan..

maar ik was gewoon erg voorzichtig dus, er is niks aan de hand.. want iemand heeft gewoon even duidelijk uitgelegd hoe het zit...

dus niks aan de hand :D