PDA

View Full Version : waar op te letten bij nieuwe gitaar kopen



B_FORCE
21 augustus 2001, 21:58
ik wil een dus een nieuwe gitaar kopen (joh), een les paul van epiphone. waar moet ik allemaal op letten als ik zoiets ga kopen (tweedehands)
zelfde met versterker (wordt een marshall buizen)

MissAlexa
21 augustus 2001, 22:12
Belangrijk is of het een studio model is met een vaste hals of een standard, custom enz met een losse nek. Speel er even op met alle knoppies in alle standen of er geen ruis doorheen komt. Kijk goed naar de frets of ze niet tever ingesleten zijn, nieuwe frets laten opzetten is ook vrij duur. Kijk hoe het toetsenbord eruit ziet, veel handvet en troep, kortom goed onderhoud.
Maar het belangrijkste is stem m een keer normaal en laat m 5 minuten staan en kijk of ie nog goed gestemd is en stem m dan dropped standard (Eb) en kijk of je m daar in gestemt krijgt binnen afzienbare tijd, is dit niet het geval is de hals niet meer helemaal jofel. en check voor speling in het stemmechaniek (errug irritant)

Advies komt van een vrouw hahaha dus hoop dat je het gebruikt whaha :smile:

B_FORCE
21 augustus 2001, 22:20
Advies komt van een vrouw hahaha dus hoop dat je het gebruikt whaha :smile:


dat maakt me nix uit, iedereen moet toch es beginnen, en ik doe het toch liever gelijk goed, zodat ik er later geen spijt van krijg (2000 piek is nie nix)

MissAlexa
21 augustus 2001, 22:24
2000 piek voor een 2e hands epiphone LP???

B_FORCE
21 augustus 2001, 22:28
nee een les paul en een versterker = 2000 piek

Kitaarhiero
18 september 2001, 14:33
Koop het dan in een winkel voor dezelfde prijs, gloednieuw en met hulp van professioneel personeel, want da's gewoon een winkelprijs die je wordt aangeboden.

Ibanez2001
18 september 2001, 22:50
Zorg wel dat je de staat van de buizen goed in de gaten houdt. Dit hoor je wel als je erop speelt, maar ze mogen eigenlijk niet te oud zijn, het kost aardig wat om nieuwe buizen te kopen, geloof me.