PDA

View Full Version : It is a baby boy! En ik noem hem PRS Santana SE!



Markie
18 maart 2002, 08:15
Jaaaaaaaa mensen,

Ik moet even kwijt dat ik zojuist een nieuwe gitaar heb gekocht, mijn tweede. Ik speelde tot nu toe op een Squier Strat maar heb nu
een
PRS Santana SE (vintage cherry) in het bezit.
Ben nu een erg blije en trotse vader, zal ook goed voor mijn kleintje gaan zorgen.

Iemand iets leuks te vertellen over de PRS Santana SE?

Dirk_Hendrik
18 maart 2002, 08:28
Gefeliciteerd Joh!! :smile: :smile:

Kitaarhiero
18 maart 2002, 19:09
gefeliciteerd:)
... de PRS santana SE (Students Edition) is geloofik de duurste Koreaanse budget gitaar ter wereld en heeft geloofik ook nog eens een score van 5/5 behaald in recensies van Guitarist en de Total Guitar.

sash
18 maart 2002, 19:12
waar blijft de beschuit met muisjes?

Kitaarhiero
18 maart 2002, 19:31
die pasten noch in de floppydrive, noch in de CD-rom speler... helaas... misschien kan hij ze scannen...

ginne
18 maart 2002, 20:17
you lucky devil you.

De beschuit met muisjes kunnen met Jomanda's hulp worden ingestraald. Hehe.....

sash
18 maart 2002, 20:41
Ja en dan gooit Pim Fortuyn ze weer het land uit... :razz: :grin:

Dila
18 maart 2002, 21:59
hahaha

Markie
19 maart 2002, 08:36
Beschuit met snaren en een beetje fretboard oil is beschikbaar voor alle liefhebbers, hier in Zoetermeer.

Iedereen die op kraambezoek komt mag het kindje even vasthouden en bespelen haha...

Inderdaad Kitaarh: Ik heb die recensies ook gelezen (achteraf) en was daar wel blij om. Maar in de winkel voelde hij gewoon goed.
Had daarvoor wat Les Pauls geprobeerd en een Ibanez Joe Satriani, maar dit wordt hem.

Het maakt me niet uit dat hij 'onder licentie' gebouwd is in Korea en eigenlijk 'student edition' heet (wat ik wel een kutnaam vindt - alsof je hem weg moet doen zodra je een beetje kunt spelen).
Het is echt een super solide mooi afgewerkte plank en ik hoop dat ik er over vele jaren nog zo over denk.

InternEd
19 maart 2002, 21:49
Ik moet even kwijt dat ik zojuist een nieuwe gitaar heb gekocht, mijn tweede. Ik speelde tot nu toe op een Squier Strat maar heb nu een PRS Santana SE (vintage cherry) in het bezit.

Mag ik vragen waar je 'm gekocht hebt, en wattie kostte? Ik ben zelf ook aan het kijken ernaar, maar zag prijzen van Eur 1100, terwijl ie in Duitsland maar Eur 850 is. Maar om 'm nu per postorder te bestellen...
Heb je de hardtail of met tremolo?

Groeten, Ed.

Markie
20 maart 2002, 11:44
[/quote]
Mag ik vragen waar je 'm gekocht hebt, en wattie kostte? Ik ben zelf ook aan het kijken ernaar, maar zag prijzen van Eur 1100, terwijl ie in Duitsland maar Eur 850 is. Maar om 'm nu per postorder te bestellen...
Heb je de hardtail of met tremolo?

Groeten, Ed.

[/quote]
Ja hij kost Eur 1140 bij Feedback incl. gigbag en wat gratis snaren, olie enzo.
Feedback Rotterdam bedoel ik. Ik heb hem met tremolo, mooi systeem trouwens, je hoeft hem niet vast te schroeven.

850 euro klinkt erg goed, maar moet dat dan per postorder? Kun je niet gewoon gaan kijken, lekker dagje Duitsland doen.
Scheelt wel veel.

Hij klinkt erg goed, maar lees evt. de recensies op totalguitar.co.uk of guitartechniques.co.uk
Die zijn erg positief. Ik heb ze overigens pas achteraf gelezen, misschien maar beter ook, dat ik hem objectief ging testen.
Zag hem bij feedback ineens staan, hij lag binnen mijn budget, heb getest en was verkocht.
Simpel.

Ibanez
20 maart 2002, 15:59
Op 2002-03-18 08:15, schreef Markie:
Jaaaaaaaa mensen,

Ik moet even kwijt dat ik zojuist een nieuwe gitaar heb gekocht, mijn tweede. Ik speelde tot nu toe op een Squier Strat maar heb nu
een
PRS Santana SE (vintage cherry) in het bezit.
Ben nu een erg blije en trotse vader, zal ook goed voor mijn kleintje gaan zorgen.

Iemand iets leuks te vertellen over de PRS Santana SE?
Gefeliciteerd! Tis een vet ding! b.t.w. in welke wijk van zoetermeer woon je?

Markie
20 maart 2002, 17:05
wijk 19

en jij?

Ic3gl0vE
20 maart 2002, 20:12
veel suc6 + plezier met je nieuwe gieter!

InternEd
20 maart 2002, 21:13
850 euro klinkt erg goed, maar moet dat dan per postorder? Kun je niet gewoon gaan kijken, lekker dagje Duitsland doen.
Scheelt wel veel.

Ja, daar denk ik wel aan. Maar het is wel weer erg lastig als 'r wat mee is...



Hij klinkt erg goed, maar lees evt. de Zag hem bij feedback ineens staan, hij lag binnen mijn budget, heb getest en was verkocht.Simpel.

Ja, daar ben ik ook bang voor :wink: Ga binnenkort toch maar 's kijken.

Groeten, Ed.

sash
20 maart 2002, 21:53
Op 2002-03-19 08:36, schreef Markie:
Het maakt me niet uit dat hij 'onder licentie' gebouwd is in Korea en eigenlijk 'student edition' heet (wat ik wel een kutnaam vindt - alsof je hem weg moet doen zodra je een beetje kunt spelen).


Dat 'student edition' kan je met een beetje fantasie veranderen in 'special edition'...

Markie
22 maart 2002, 13:46
Yes! :-}

Ibanez
22 maart 2002, 17:59
Op 2002-03-20 17:05, schreef Markie:
wijk 19

en jij?
Wijk 19 is toch rokkeveen? Ik woon ook in rokkeveen. Welke straat?

Markie
25 maart 2002, 12:40
Ga binnenkort toch maar 's kijken.

Groeten, Ed.
[/quote]

Nu ook bij Feedback, PRS Santana SE voor 799,-- Hoef je niet meer voor naar Duitsland.
Heb jij mijn prive-bericht hierover ook ontvangen Ed?

moretel
25 maart 2002, 14:57
Ibanez/Markie
Ik zit ook in Wijk 19, populair wijkje , wie weet wordt nog iemand beroemd :smile:
A.s. donderdag speelt Philbee trouwens in het Brouwhuis, in het streekblad afgelopen week een stukje daarover, ik ga daar heeen, ik heb ze al een keer in Delft gezien en dat was erg goed.

Markie
25 maart 2002, 16:54
Nou als we moeten wedden wie beroemd wordt in wijk 19 dan zet ik mijn geld niet mezelf.

Ben tevreden met mijn resultaat in 1,5 jaar les maar kan te weinig oefenen om er serieus werk van te maken.

Speel 45 minuten per dag, hoe zit dat met jullie?

ekkerman
25 maart 2002, 19:29
het ligt er dik bovenop dat er toch eens iemand uit rock-o-veen beroemd zal gaan worden !!!
wie van de drie ????

Markie
26 maart 2002, 08:19
Die vind ik dus wel grappig...Rock-o-Veen,
dat we daar zelf nog niet opgekomen zijn.

moretel
26 maart 2002, 08:26
Speel 45 minuten per dag, hoe zit dat met jullie?

Ik speel de laatste tijd zo'n twee tot drie uur per dag, maar als ik vrij ben wil ik wel eens tot 6 uur komen. Tja de kinderen zijn groot en kunnen alles zelf.

Markie
26 maart 2002, 10:43
En jouw partner vindt jou ook nog steeds leuk? 6 uur per dag, man, dat kan toch alleen als je niet werkt??

Begrijp me niet verkeerd, ik benijd je en zou zelf ook graag zoveel tijd er in stoppen.

dirkw83
26 maart 2002, 11:00
Ik speel zo'n vier uur per dag en de laatste twee maanden begint het er echt op te lijken moet ik zeggen. Akkoorden zijn eigenlijk foutloos (op de F#m na, die ellendige g-snaar) en het fingerpicken gaat ook erg lekker dwz. blind.
Nu dus boeken kopen voor meer theorie!!!

moretel
26 maart 2002, 11:53
Op 2002-03-26 10:43, schreef Markie:
En jouw partner vindt jou ook nog steeds leuk? 6 uur per dag, man, dat kan toch alleen als je niet werkt??

Ik werk 4 dagen en heb momenteel een rustige baan, ben om 4 uur thuis en speel dan meestal tot 5 uur/half zes. Na het eten nog een uurtje en na negenen s'avonds zit ik ook meestal te pingelen tot een uur of elf, maar ben dan wel aanspreekbaar.
Mijn vrouw komt om kwart over zes pas thuis en de kinderen hebben me dan niet nodig (alleen de deur opendoen voor vriendjes e.d.) . Op mijn vrije donderdag doe ik s'ochtends de boodschappen e.d. s'middags de hele verdere dag voor mezelf.
Ik studeer er nog bij maar het meeste werk daarvoor kan ik op het werk doen.
Ook kook ik nog op bijna alle dagen.
Maar toen de kinderen nog klein waren en ik ander werk had was dat wel minder.
Ik geniet er nu lekker van, voordat je het weet ben je oud.

dirkw83
26 maart 2002, 12:14
Precies!

En hij rookt joints :smile:

Markie
26 maart 2002, 16:06
Zolang hij ze op zijn leeftijd maar niet rookt om 'stoer te zijn'.....anders wordt het zielig.

Ik rook ze niet, maar zou waarschijnlijk een stuk tevredener zijn over mijn gitaarspel als ik het wel deed :smile:

En Moretel, ik snap nu hoe je aan de tijd komt...super. Voor je het weet ben je inderdaad oud, dus je kunt beter zoveel mogelijk tijd met je grote liefde (gitaar) doorbrengen. Ga mijn 'speeltijd' toch ook maar eens opvoeren denk ik.
Heb echter dochtertje van 2 jaar en die lieverd verdient ook haar aandacht.

moretel
27 maart 2002, 11:59
[quote]
Op 2002-03-26 16:06, schreef Markie:
Zolang hij ze op zijn leeftijd maar niet rookt om 'stoer te zijn'.....anders wordt het zielig.
[quote]
Ik ben niet zo stoer , ook nooit geweest. Ik ben er niet trots op maar schaam me er ook niet voor. Je zal je verbazen hoeveel mensen van mijn leeftijd nog wat gebruiken. Alleen loopt iedereen er niet mee te koop. Die scholieren tegenwoordig wel, maar ik gebruik altijd op tijden dat ik niet hoef te werken of leren en dat zouden die scholieren ook moeten doen.

Markie
27 maart 2002, 13:01
Het verbaasd me niet hoor want dat weet ik wel. En zoals voor alles geldt: geniet met mate en dan wordt je leven er misschien leuker op.

Sommige scholieren lijken inderdaad te denken dat ze het net zo hard nodig hebben als zuurstof...dan wordt het zo'n obsessie en gaat de lol er af.

Ik spreek uit ervaring, ben ooit lang geleden ook scholier geweest.

InternEd
27 maart 2002, 17:20
Nu ook bij Feedback, PRS Santana SE voor 799,-- Hoef je niet meer voor naar Duitsland.
Heb jij mijn prive-bericht hierover ook ontvangen Ed?

Ik heb je bericht nu (pas) gelezen. Het staat weer even op de langere baan, heb net een GT-6 gekocht... Een nieuw apparaat kon ik thuis nog wel verkopen, maar weer een gitaar erbij.... :wink:

Groeten, Ed.

Kitaarhiero
27 maart 2002, 21:08
Ik speel elke dag, maar niet echt vaste tijden, soms 1 uurtje, soms 2, vandaag toevallig 4 omdat m'n epiphone versterker weer terug uit de oefenruimte is :smile: