PDA

View Full Version : Wat zijn leuke betaalbare pedalen?



semt-x
21 maart 2004, 21:46
Ok, ik wil graag een mening van jullie:
Wat vinden jullie leuke pedalen om te gebruiken???
(Tot EUR 150,-)

Zelf heb ik nu een Marshall Jackhammer, en ben hier redelijk over tevreden.

Zijn er nog betere distortions??
En zijn er nog meer leuke pedalen voor metal, rock, hardrock???

Graag jullie mening...... Bedankt!

StereoX
21 maart 2004, 21:55
ik vind een flanger, chorus en delay altijd wel leuk om mee te kloten. en zeker bruikbaar in rockmuziek.

kijk op www.bossus.com voor soundclips. dan kan je zelf ook wel oordelen over wat bruikbaar is.

Speeddemon
21 maart 2004, 21:59
leuke allround chorus die nog eens 'vintage' is ook: Boss CE-2
Gewoon 1 van de beste, niet zeiken dat t Boss is (ik heb m wel eens ge a/b-ed tegen de Fulltone Choralflange... en ja, die Fulltone was 10-15% beter, maar 935% duurder!!!!

moet wel voor 50 euro te vinden zijn.

Dan flanger. Tja, wil je chorus-achtige flanger: Ibanez FL9 (€70-90)
wil je Eddie Van Halen achtige flanger (jet plane sounds) : MXR Flanger (€100-150)

Delay: Ibanez DE7. Nu bij Feedback voor maar 79 (is normaal 129), kan zowel 'analoog' klinken als digitaal (dmv switch) en heeft maximaal 2.6 seconden delaytijd (langer dus dan Boss DD-5/6 met 2 seconden)/

BartL
21 maart 2004, 22:49
Mijn Boss ds-1 voor 40 euro :-D
on-topic: Ik heb een Carl Martin HDB mk2 aangeschaft. Daarom mag ds-1 weg. Ben best tevreden over die Carl Martin. Misschien over een tijdje niet meer, dan mag je hem overnemen 8-)

ieme
22 maart 2004, 18:59
staat best veel 2dehands te koop... misschien heb ik nog wel wat! moet je ff laten weten wat je zoekt

phx
22 maart 2004, 21:15
Zijn er nog betere distortions??
En zijn er nog meer leuke pedalen voor metal, rock, hardrock???

Graag jullie mening...... Bedankt![/quote]


ja, mijn zoom hyperlead. Super, ruis vrij vanwege tripleband technologie en lekker veel gain, goed afstelbaar super. Vast op mijn pedalboard,

PHX

Rooligan
22 maart 2004, 21:24
Iemand bekent met Nobels?
En waar zijn ze in Nederland te krijgen; cq online te bestellen?