PDA

View Full Version : DOD 250 opnieuw gemod!



Speeddemon
21 maart 2004, 15:39
test

Speeddemon
21 maart 2004, 15:45
nadat ik al een halve Indyguitarist mod had gedaan op m'n DOD 250, met wat eigen dingetjes eraan, heb ik me nu helemaal gehouden aan zijn Crunch/Warm mod.

Mijn 'eigen' mod was:
D1 vervangen door 2 1N34A Ge diodes in serie
22k toevoegen aan R8
C6 vervangen door 0.1uF poly film
opamp vervangen (standaard KA4558) door TL072
en dan nog een mooie blauwe LED + bezel (=beschermrand) en 3PDT true bypass switch erin.
Resultaat: warmere vollere distortion/overdrive, minder fuzz, maar werd nog steeds dun als je de gain voluit draaide. Beetje levelboost (zeg 20% boven unity gain).


Nu dan Indy's mod:
D1 en D2 vervangen door 3mm gele LEDs
C6 back to stock
C1 vervangen door 0.22uF
R8 ook zo gelaten met die extra 22k.

Resultaat: INSANE LEVEL mogelijk (echt +200% ofzo), minder distortion, blijft redelijk lang clean/crunchy. Klinkt NOG voller.

Hij blijft zo! 8-)

Complimenten aan Indyguitarist.com (Brian Wampler)

Mitch
21 maart 2004, 16:12
Gefeliciteerd ! Hij was al leuk, maar blijkbaar nu nog leuker ! :)

Speeddemon
21 maart 2004, 21:31
danke.

Indy SD-1 is ook klaar en te gek. Maar probeer ik nu wel te verkopen.
Waarom? Omdat ie eigenlijk t zelfde ongeveer voor me doet als de DOD. En aangezien ik zoveel tijd (en geld) in die DOD heb gestopt, laat ik die niet gaan.
De SD-1 heeft nu veel meer laag (en klinkt nu het best met de tone-knop vol open), meer level, meer gain, meer tone.
Hij kan van een licht oversturende bluesy bak (denk aan VOX AC30) een hard rock/metal monster maken.

Robbert
21 maart 2004, 21:32
Ik blijf mij verbazen over het feit dat er LEDjes in worden gezet.

Hoeveel verschil is er tussen de LED versus 1N34A diodes? Kun je dat testen?

Speeddemon
21 maart 2004, 21:34
LEDs geven VEEL meer volume en minder distortion. Vandaar dat die DOD mod eindelijk 100% is geslaagd.
Jullie hebben m toen "asymetrisch" gehoord met 1 Si diode en 2 Ge diodes. Da's niet helemaal asymmetrisch, aangezien 2 Ge diodes ongeveer gelijk staan aan 1 Si diode.

Lucky
21 maart 2004, 23:20
stoer!

ik ben benieuwd