PDA

View Full Version : amp + equaliser vraagje



Swan
21 maart 2004, 14:35
testicel

Swan
21 maart 2004, 14:36
ik heb n 5150 combo en ik vroeg me af of als ik bijv n GE7 in de effectloop zet of ik dan t gehele volume wat kan dempen met behulp van t mastervolumeschuifje van de GE7, zodat ik mn post gain op 2 kan zetten en t volume van 1 kan krijgen met de sound van 2...
eigelijk n beetje tzelfde idee als n loadbox

Negative K3 fan
21 maart 2004, 15:19
nee, zo werkt dat niet, een loadbox (oid) vermindert het volume NA de eindversterker, dus voordat het de speakers ingaat. Jouw oplossing zou alleen meer ruis opleveren.

maar met een ge7 kun je wel heel leuk je TOOOON een beetje shapen.

Swan
21 maart 2004, 16:08
hm ok
maar Mr Bosch waarvan ik hem heb gekocht deed zoiets dergelijks wel met zn 19 inch rackje

ProMedics
21 maart 2004, 17:17
iemand bereid uit te leggen waarom dat meer ruis zou opleveren? Ben een extreme leek op dit gebied, maar ik zou zeggen dat je op de gevraagde manier wel degelijk een laag volume kan krijgen met relatief hoge pre-amp gain. Wat denk ik niet kan is op deze manier eindtrap-oversturing krijgen op laag volume.

Nogmaals, ik weet nergens veel van, maar dit lijkt me het meest logisch.

andy
21 maart 2004, 17:45
ik heb n 5150 combo en ik vroeg me af of als ik bijv n GE7 in de effectloop zet of ik dan t gehele volume wat kan dempen met behulp van t mastervolumeschuifje van de GE7, zodat ik mn post gain op 2 kan zetten en t volume van 1 kan krijgen met de sound van 2...
eigelijk n beetje tzelfde idee als n loadbox

Volgens mij moet dat juist wel lukken. Ik heb in mijn Powerball ook effecten in de effectloop en die werken gewoon, waarom zal een GE 7 dan niet werken???

Swan
21 maart 2004, 19:08
ja Neg k3...wat meer uitleg graag....of urls naar HC topics hierover :razz:

Antal
21 maart 2004, 19:10
Een 5150 heeft toch gewoon een mastervolume? Dan kun je toch gewoon je preamp voluit zetten voor de gain en je master laag???

Daar heb je toch geen EQ voor nodig?

Swan
21 maart 2004, 19:35
dat kan....maar om dan op n enigzins acceptabel volume te spelen thuis zit je dan op 0.5 voor de postgain...terwijl hij pas lekker begint te klinken op 1.5...maar dan knallen mn ramen er uit

Janneman
21 maart 2004, 20:22
de 5150 klinkt bij mij op 0,5 ook goed, maar okee. Dat lekkerder klinken zou te maken hebben met eindbuizenoversturing. Dat heeft niets te maken met de stand van jouw volumeschakelaar, maar met de mate waarop de eindbuizen moeten 'werken' en dat valt alleen op te maken uit het volume dat je hoort. Al dat voorversterker en effect gedoe helpt niets en zal idd alleen meer ruis opleveren.