PDA

View Full Version : Higher Ground (live)



Hempo
21 maart 2004, 12:30
Nog een mp3tje van m'n band.
Basswasp, Mr.Bluesbreaker zijn ook te horen :)

http://home.tiscali.nl/~flattyres/flattyres_higherground(live).mp3

//Edit:
1. Het is een cover
2. Het is een live-opname van een optreden

Stratman70
21 maart 2004, 12:56
klinkt erg goed. alleen de zangeres brengt het dan toch weer wat terug naar het niveau van "amateurbandje", wat ik niet had gezegd als de zang beter was want het instrumentale klinkt erg goed, doordacht en professioneel. Wat een heerlijke baspartij zeg, gecombineerd met die gitaar en die drums geeft een heerlijke drive aan het nummer. Klinkt erg aanstekelijk.

nickelwound
21 maart 2004, 14:36
origineel komt van RHCP, album: Mother's milk, niet? De bas staat wel erg hard tegenover de rest van de muziek. Verder... OK

Bouke
21 maart 2004, 14:43
Hey Hempo,

Klinkt goed man!! Instrumentaal idd erg lekker, wordt steeds strakker allemaal en het grooved lekker. Complimenten! Ik ben niet echt weg van zangeressen in het alfemeen; ik vind ze vaak vlak klinken, Jullie zangeres heeft dat ook een beetje. Ze zingt niet slecht hoor, maar zeker bij zoiets hoor ik graag power en dat spreekt (nog) niet uit haar stem. Nog wat jong misschien voor veel power, ik weet het niet.

Maar goed, erg mooi gedaan!

Bouke

Hempo
21 maart 2004, 14:50
klinkt erg goed. alleen de zangeres brengt het dan toch weer wat terug naar het niveau van "amateurbandje", wat ik niet had gezegd als de zang beter was want het instrumentale klinkt erg goed, doordacht en professioneel. Wat een heerlijke baspartij zeg, gecombineerd met die gitaar en die drums geeft een heerlijke drive aan het nummer. Klinkt erg aanstekelijk.
Erg raar, de zangeres is meestal degene die het meest 'geprezen' (spel ik dat goed?) wordt in de recensies. Het is natuurlijk een live-opname he! Ikzelf vind de zangeres heel goed; echter smaken kunnen verschillen.

origineel komt van RHCP, album: Mother's milk, niet? De bas staat wel erg hard tegenover de rest van de muziek. Verder... OK
Orgineel is van Stevie Wonder, daarna inderdaad gecovered door de Peppers in hun vroegere jaren. Over de afstelling van het geluid hadden we zelf geen macht :) Maar bedankt voor de reactie

Hey Hempo,
Klinkt goed man!! Instrumentaal idd erg lekker, wordt steeds strakker allemaal en het grooved lekker. Complimenten! Ik ben niet echt weg van zangeressen in het alfemeen; ik vind ze vaak vlak klinken, Jullie zangeres heeft dat ook een beetje. Ze zingt niet slecht hoor, maar zeker bij zoiets hoor ik graag power en dat spreekt (nog) niet uit haar stem. Nog wat jong misschien voor veel power, ik weet het niet.

Maar goed, erg mooi gedaan!

Bouke
Bouke,
Bedankt voor je reactie. Ik denk dat dit niet het beste nummer is voor de zangeres (sowieso een 'mannen-stem'-achtig nummer). En wat ik net ook al zei, het blijft een live-opname.

Misschien heb je deze nog niet gehoord: http://members.home.nl/de.baat/Flat%20Site/mixdown.mp3
Erg goed ingezongen, al zeg ik t over mensen van m'n eigen band.

In ieder geval bedankt voor de reacties!

basssssplayer
21 maart 2004, 16:41
origineel komt van RHCP, album: Mother's milk, niet? De bas staat wel erg hard tegenover de rest van de muziek. Verder... OK

Origineel is nog altijd van Stevie Wonder ey?

J! 8-)

Hempo
21 maart 2004, 17:20
uh dat zei ik toch net ?:)

Stratman70
21 maart 2004, 17:54
oooooooooooooohhh, het is geen nummer van jullie zelf. Dat verklaart een hoop! Dat wist ik net namelijk nog niet.

Mijn reakties vond je alleen erg raar? Kee dan!

Hempo
21 maart 2004, 17:56
Raar, nee dat is het verkeerde woord. Ik waardeer iedere reactie. Vat het niet verkeerd op!

amon
21 maart 2004, 18:23
Misschien heb je deze nog niet gehoord: http://members.home.nl/de.baat/Flat%20Site/mixdown.mp3
Erg goed ingezongen, al zeg ik t over mensen van m'n eigen band.



die vind ik al veel mooier! (qua zang)

spanky_franky
21 maart 2004, 18:47
klinkt lekker! zeer goed aan te horen! De zang is alleen niet echt super.. beetje vals hier en daar, het lijkt wel of ze moeite heeft toon te houden..

Hempo
21 maart 2004, 19:28
Voor degene die geinteresseerd zijn in meer mp3's:

ik heb deze al een gepost:
http://home.tiscali.nl/~flattyres/flattyres_redhouse(live).mp3

En dan hebben we deze ook nog:

http://home.tiscali.nl/~flattyres/flattyres_nooneknows(live).mp3

Jagoda
21 maart 2004, 20:16
en nou nog je eigen nummers, dat zou helemaal geweldig zijn :D

sietze
23 maart 2004, 20:40
yooo dude
flat tyres ruleert :D

heb jullie site gezien en hoorde die basimprovisatie
twijfel wel of et improvisatie is
maar klinkt echt super
echt superstevig

mijn band op www.tfpm.tk

slayurrr
24 maart 2004, 00:20
Ik dacht eerst: ik krijg een cover van "38th Parallel - Higher Ground" maar dat bleek dus niet zo het geval te zijn :)

Maar even over jullie uitvoering: ik vind het lekker klinken, ik moest me geluid wel ff harder zetten, maar dat kon de pret niet drukken.

Btw: Red House klinkt ook erg lekker en daarvan heb ik wel 't orgineel op me PC staan.

Keep them comin' :-D :)

Hempo
24 maart 2004, 17:18
yooo dude
flat tyres ruleert :D

heb jullie site gezien en hoorde die basimprovisatie
twijfel wel of et improvisatie is
maar klinkt echt super
echt superstevig

mijn band op www.tfpm.tk
Tnx dude :)
De basimprovisatie is wel degelijk een improvisatie, met natuurlijk enkele dingen vooraf bedacht. Meer hierover weet Basswasp zelf wel denk ik :)


Ik dacht eerst: ik krijg een cover van "38th Parallel - Higher Ground" maar dat bleek dus niet zo het geval te zijn

Maar even over jullie uitvoering: ik vind het lekker klinken, ik moest me geluid wel ff harder zetten, maar dat kon de pret niet drukken.

Btw: Red House klinkt ook erg lekker en daarvan heb ik wel 't orgineel op me PC staan.

Keep them comin'
38th Parallel ken ik niet.
Dat 't zo zacht is heeft denk ik te maken met de opname, ik heb m genormalized. 't is geen studio opname, gewoon een live opname bij een simpel lokaal radiostation.
Maar iig bedankt !

Hempo
12 april 2004, 22:36
ik dacht dat ik 300x gereageerd had :-? vaag

BartL
14 april 2004, 02:11
Ik ben niet echt weg van zangeressen in het alfemeen
Ik hoor ook liever een mannenstem. Of het moet zoiets zijn als Dido...zij heeft echt een schitterende stem :o Maar zo een stem als Bryan Adams klinkt toch wel erg uuhm...ruig.

SiNiSTRaL
14 april 2004, 18:47
klinkt cool man....
alleen die zangeres...zit geen enkele vorm van ritmegevoel bij geloof ik, en klinkt zeer amateuristisch....ik zou jullie adviseren een andere (betere) zanger(es) te zoeken, maar das mijn nederige mening ;)

Hempo
14 april 2004, 21:59
ik wou wel es weten hoe dido voor lokale simpele radiostations klinkt :)