PDA

View Full Version : laney lc15 speaker



niels5150
21 maart 2004, 10:35
Hoi gastuh,

Ik heb sinds kort een laney LC15 buizenbakkie om thuis wat opnames te kunnen maken. Nu vind ik het geluid te gek, alleen de stock 10" HH invader vind ik niet zo best. Klinkt een beetje te neuzig, en heeft geen mooi laag.
Weten jullie een goede vervanging? Celestion vintage 10's? Kendrick 10" blackframe speakers? Jensens?

Laat horen....

ijff
21 maart 2004, 15:37
Ik heb indertijd in m'n Laney LC-50II een Vintage 30 gezet.. en dat was een wereld van verschil, versterker kreeg meteen meer ballen, het schelle was een beetje meer uit de versterker.
Ik geloof wel dat de Celestion Vintage speakers vooral de mids accentueren..

riesj
21 maart 2004, 17:51
Hoi,

Zelf heb ik een LC15R en daar zit stock al een Celestion V10-40 in en die vind ik voorlopig nog goed genoeg.
Ik heb destijds wel gekeken naar een vervanger van de stock speaker en mij leek een Weber Blue Pup(10") of Blue Dog(12")wel wat (zie www.webervst.com).
Ik weet dat Qwerty (ook gitaarnetforummer) zijn LC15 heeft omgebouwd tot ministack en de speaker heeft vervangen door een 12", ik weet alleen niet door welk type. :-(
Ik dacht me te herinneren dat er op harmony-central wel wat suggesties werden gedaan qua speakers voor de LC15 (bij de reviews)

Groeten,