PDA

View Full Version : Charvel...



Vexx
20 maart 2004, 20:59
test

Vexx
20 maart 2004, 20:59
Hi allemaal,

Deze vraag had ik eerder al gepost, maar dat was in een ander topic. Om off-topic reacties in dat topic te voorkomen, hierbij een nieuw topic...

Ik heb vandaag een Charvel Model 2 te koop gezien voor 400 euro. Deze is echter behoorlijk gecustomized: er zitten ten eerste (passieve) elementen van Zion in (ik heb er nog nooit van gehoord, maar de verkoper wist me te vertellen dat het goed was...). De elementen lijken echt veel op EMG's btw...
Verder is de zwevende brug verwijderd. Dit omdat er voor de originele Kahler-brug geen onderdelen meer te krijgen zijn. Er zit nu een normale (niet locking) brug op, zoals bijvoorbeeld gemaakt worden door Wilkinson (te zien op de Ibanez SA160QM onder andere). Verder is de top-lock ervan af, er zitten dus twee kleine gaatjes aan de achterkant van de kop.

Ik zal even opsommen wat ik al zoal weet over de gitaar, en wat ik al gevonden had met de zoekfunctie:
- bolt-on neck
- gemaakt in Japan (bouwjaar exact is niet bekend)
- HSS elementenconfiguratie (ik weet niet of dit er standaard al op zit, deze gitaar heeft het iig wel...)
- Dot inlays

Nu vraag ik mij af of de 400 euro die gevraagd wordt voor deze gitaar een beetje een nette prijs is. Het is dus een tweedehands gitaar, maar dat kan je er verder nauwelijks aan zien: er zit één buts in de gitaar aan de onderkant van ongeveer 5 mm.

Ik zelf vond het in ieder geval een erg lekker gitaartje: snelle nek, vette scheur uit de elementen (kan wel beďnvloed zijn door de Marshall JCM2000 TSL combo waar ik over speelde :razz: ), en geen Floyd (ik heb al een gitaar met een Floyd, en ik was eigenlijk op zoek naar iets zonder, vanwege de mogelijkheid van snel snaren verwisselen en de verhoogde sustain). Als de prijs goed is volgens jullie, dan is dit misschien wel de uitgelezen kans voor mij, aangezien je (volgens mij) niet zoveel Charvels ziet zónder Floyd.

Ps. Wat zou een Model 6 tweedehands ongeveer moeten kosten? Ik hoor er alleen maar positieve berichten over, en ben dus benieuwd... dat neck-thru lijkt me wel errug lekker, en Sharktooth inlays zijn gaaf.

Ps2. Mijn eerste topic was opeens pleite, dus als hij zo dadelijk weer opduikt, dan mag daar wat mij betreft meteen een slotje op... Sorry for the inconvenience... :(

GuitarMaster
20 maart 2004, 21:11
400 euro lijkt me erg duur, op ebay zijn de model 6-en ongeveer zo duur.

maylingjv
20 maart 2004, 21:27
kweet zion gitaren zijn amerikaanse boutique gitaren van heel goede kwaliteit,ook wel duur hoor.ze zijn geloof ik wel in de benelux te vinden,op gitaarnet stond er een hele tijd geleden een tweedehandse linkshandige tele ervan te koop voor een prijske:was wel ffe slikken dat kdat geld ni had :(
maar kdenk dat het wel eens de moeite kan zijn,kan er verder niks van zeggen.

lupoloco
20 maart 2004, 21:32
http://www.jcfonline.com/ubb/noncgi/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=5;t=000314

Model 1 $100 - $200
Model 2 $150 - $250
Model 3 $200 - $300
Model 4 $250 - $350
Model 5 $300 - $400
Model 6 $350 - $500
Model 7 $200 - $300
Model 8 $??? - $??? Only seen one before.
Model 88 $300 - $1,000

275 $150 - $250
375 $200 - $300
475 $250 - $350
550 $300 - $400
650 $350 - $500
750 $400 - $700

Fusion Special $150 - $250
Fusion Custom $200 - $300
Fusion Deluxe $200 - $300
Spectrum $250 - $350
Legend $200 - $300
Predator $200 - $300
Surfcasters $250 - $1100!!!

Swan
20 maart 2004, 21:37
400 voor n verbouwde model 2 is teveel...voor n model 3 (in goede conditie) zou dat n goeie prijs zijn

Ibanez RuleZ
20 maart 2004, 21:45
vind ik ook voor een model 3 teveel, voor een 4 in standaardconditie is dat wel goed.

ik zal als ik jou was deze gitaar gewoon laten schieten, want hoe goed de model series van Charvel ook zijn, die 400 is gewoon te veel, zeker door de mods.

Ik heb zelf een model 6 en het problematische met die dingen is allereerst dat ze niet te krijgen zijn in nederland (heb er maar 1 keer 1 te koop gezien). Daarnaast zijn die licenced floyds van dus danige waardeloze kut kwaliteit, dat ie binnen kort aan vervanging toe zal zijn, tenzij er een schaller of OFR op is gezet. Maar daarnaast moet ik wel zeggen: die dingen hebben zo veel ballen/tone/sustain dat ik echt super verbaasd was.

dus als je er een kan scoren: doen

harrald

bert k
20 maart 2004, 23:45
Helemaal mee eens. Ik heb al bijna 20 jaar een model 4, en het is een topgitaar. Ik doe ook al die tijd al met de originele tremolo, die is niet slecht volgens mij, maar wie weet zijn er veel betere, weet ik veel... :) Ik heb ook een model 2, 15 jaar geleden nieuw gekocht voor 750 GULDEN. Ik denk dat die 400 euro een beetje veel is. Zoek ff door naar een 4 of een 6. Mijn 4 is bolt-on, goeie sound, maar wel een heelblock dus. Een 6 heeft geen heelblock, ik neem aan meer sustain, maar een gelakte hals, en daar moet je van houden.

Vexx
21 maart 2004, 13:02
Kijk eens aan... mijn topic staat er toch! Toen ik hem postte was hij opeens nergens meer te vinden...

Ten eerste allemaal bedankt voor het reageren :lol:


400 euro lijkt me erg duur, op ebay zijn de model 6-en ongeveer zo duur.
Tja maar op welke ebay zoek je dan? Ik houd eigenlijk nogal van de zekerheid die een winkel je biedt... Ik vind wel wat goedkopere Charvels op Ebay.de, maar das weer zo'n roteind rijden.


kweet zion gitaren zijn amerikaanse boutique gitaren van heel goede kwaliteit,ook wel duur hoor.ze zijn geloof ik wel in de benelux te vinden,op gitaarnet stond er een hele tijd geleden een tweedehandse linkshandige tele ervan te koop voor een prijske:was wel ffe slikken dat kdat geld ni had
maar kdenk dat het wel eens de moeite kan zijn,kan er verder niks van zeggen.
Bij de winkel waar die Charvel staat hadden ze ook een Zion stratmodel... met Flamed Maple top en binding enzo... zag er errug kwijl uit. Kostte iets van 1300 euri.

@lupoloco: ik had me gelijk aangemeld bij het Jackson/Charvel Forum, maar ik moest nog wachten op de bevestiging van mijn aanmelding (is nu wel binnen). Ik had het adres al gevonden in de search.. 8-)

@bert k: ik denk dat ik inderdaad maar doorzoek naar een Model 4 of eventueel Model 6: neck-thru is ubergeil. :razz:

Lacrymosa
21 maart 2004, 13:56
Ik heb een jaar geleden een 375 gekocht voor 350 euro
was totaal mint, gewoon geen!!!!!! bechadigingen

dus 400 voor een 400 is wel veel, helemaal als ie zon beschadiging heeft

de 375 is ongeveer 300 waard, maar die van mij was echt als nieuw
dus vandaar dak er meer voor heb neergeteld

CheerS!!

Vexx
21 maart 2004, 15:52
Ik zie nu trouwens op Gitaarmarkt een Charvel Model 3 in de aanbieding voor 175 euro. Ik zag in een oud topic dat dit een koopje is, geldt dat nog steeds?

De link naar de advertentie is: http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=20889

Nog een pic...
http://onlinerock.com/musicians/vexx//Charvel_Model_3.jpg

lupoloco
21 maart 2004, 16:04
euhm, is mooi meegenomen voor die prijs, kan je em nog wat modden

Vexx
21 maart 2004, 16:36
euhm, is mooi meegenomen voor die prijs, kan je em nog wat modden

Daar zat ik zelf ook aan te denken... Ik vind die Floyd eigenlijk een beetje een nadeel. Wat zal het kosten om er bijvoorbeeld een Wilkinson trem op te (laten) zetten? Ikzelf ben daar niet handig genoeg voor :-? .

Ik zag wel dat een Wilkinson trem ongeveer 150 euri kost.. hoeveel komt daar dan nog aan arbeidskosten bij??

bert k
21 maart 2004, 19:49
Je kan natuurlijk ook de trem vast zetten, met een paar blokjes hout. Ben je van alle stemproblemen af.
Vaste bruggen kosten tussen 20 en 100 euro, check hier: http://cgi.voxhumana.nl/vox_store/vox_store.cgi?product=STRAT NO TREMOLO Je zit alleen met het ouwe tremologat. Als je nieuwe vaste brug daar met een schroefgaatje net boven valt heb je een probleem. Verder stelt de montage niet veel voor; alleen goed meten.

Trouwens, voor 175 zou ik het wel weten. Is de ouwe serie, met het kleine logo. Isse GOED! :D

Vexx
21 maart 2004, 22:06
@bert k: Ik heb die gast al gemaild voor meer informatie en extra foto's enzo..

Ik zie trouwens voor 400 euri een Model 4 staan op de website van de Feedback. Hij staat in Apeldoorn. Is dat een betere deal??

bert k
21 maart 2004, 22:15
Tja, weet ik niet. Volgens mij is het in principe dezelfde body en hals, alleen de hardware verschilt. Op mijn 4 zit Amerikaanse Jackson hardware, op de goedkopere Charvels zit Japans spul.
Voor het prijsverschil kan je die 2 natuurlijk van hele mooie nieuwe pups voorzien.
Dus het kan allebei. Zit je wel nog steeds met een Floyd Rose :-D

bert k
21 maart 2004, 22:15
dubbelpost, sorry

bert k
21 maart 2004, 22:16
dubbelpost, sorry

lupoloco
21 maart 2004, 22:22
http://www.jcfonline.com/gallery/char-strats-pics/char-strat-298658-chuck.jpg dit is de model 4 toch ?

ziet er wat mooier uit, en heeft een actieve mid-boost

bert k
21 maart 2004, 22:27
Ja, das een 4. Ze hebben alleen niet allemaal die sharkfin-inlay. De oudere modellen (zoals de mijne) hebben gewoon stippen.

Vexx
21 maart 2004, 22:41
Ja, das een 4. Ze hebben alleen niet allemaal die sharkfin-inlay. De oudere modellen (zoals de mijne) hebben gewoon stippen.

Dat klopt inderdaad... de sharkfins zijn redelijk zeldzaam aangezien ze maar een jaar gemaakt zijn (meen ik te hebben gelezen in de 'bijbel' van Ibanez R. :razz: ), de dots komen een stuk meer voor.

Ik zal es een mailtje sturen naar Feedback hoe het zit met die Model 4, qua inlays, kleur, brug, en beschadigingen. Mij persoonlijk lijkt het me namelijk een gavere plank dan die Model 3 (al helemaal als hij sharkfin inlays heeft 8-) )

@bert k: gaat het een beetje makkelijk om snel te wisselen van pick-up met die 3 schakelaars ipv met een 5-way switch?

@lupoloco: heb je dat plaatje van de gallery op het Jackson/Charvel Forum?? Het komt me vrij bekend voor..

Dat GAS slaat echt op de raarste momenten toe... zal ik ervoor verzekerd zijn?? Morgen ook maar es bellen met Agis... :wink:

lupoloco
21 maart 2004, 22:50
uhuh, staan nog meer geile plankjes tussen :D

bert k
21 maart 2004, 23:10
[
@bert k: gaat het een beetje makkelijk om snel te wisselen van pick-up met die 3 schakelaars ipv met een 5-way switch?

:
Ja, het is ff wennen, maar mij lukt het prima :) Voordeel is natuurlijk dat je meer combinaties hebt dan met een 5-standen switch. Vooral alledrie aan klinkt mooi.
Ik heb een soort techniekje dat ik met middelvinger en pink twee switches tegelijk omzet, het went vanzelf.

Vexx
21 maart 2004, 23:32
@bert k:
Hoe zit het met de brug op jouw Model 4? Wat is dat er voor een en is dat een goede? Zat die er standaard al op?
Ik meen gelezen te hebben dat de snaren bij sommige bruggen niet vanaf boven, maar gewoon vanaf de achterkant erin gaan (zoals bij een strat en een tele in plaats van zoals bij bijvoorbeeld mij Ibanez RG met Edge Pro brug). Klopt dit??

Ik denk dat ik gewoon de reply's van die gast op gitaarmarkt en van Feedback ga afwachten over de staat van de gitaren, en dat ik daarna besluit welke het wordt....

bert k
22 maart 2004, 01:54
Ik heb een brug (Ibanez R weet welk type het is) waar zowel de fijnstemmer als de klemschroef aan de achterkant zit. De snaar gaat (balletje afgeknipt) aan de bovenkant erin.
Ik heb nog nooit problemen gehad, ik kan er goed mee uit de voeten. De locking nut aan de kop is een ander verhaal, die vind ik niet geweldig, maar hij werkt.
Andere forummers, Barret Wallace iig, hebben een andere brug gemonteerd. Wie weet werkt dat wel beter, maar de originele Jackson Licenced under Floyd Rose Patents doet het best.

De brug op die 3 ken ik niet, is een Jappenbrug. Op de 2 zou een Jacksonbrug moeten zitten.

Ibanez RuleZ
22 maart 2004, 02:48
ok, gaan we:

voor de meeste info kan je het beste terecht bij het JCFforum (www.jcfonline.com). die lui weten er alles van, al mijn kennis die ik er van heb komt daar vandaan.

allereerst zijn er voor de modelseries 2 perioden. de eerste periode (1986) werden Kahler tremolo's gebruikt; op de model 2 en 3 fulcrums (soort van floyd knockoff) en op de 4 tot en met 6 een kahler pro. Dit was gewoon de USA hardware. model 1 had een vintage style trem en de model 7 had een vaste brug. ergens in 1987 werd dit vervangen door een door Jackson onder licentie ontworpen floyd, de JT6. Dit ding werd in taiwan gemaakt en had dezelfde postspacing als een normale floyd. Deze werd zowel op de model 2 en als op de 4, 5, 6 en model 88 gezet. dit ding werd in die periode ook standaard op de amerikaanse jacksons gezet. Het idee er achter was om een redelijk goed werkende floyd er goedkoop in te zetten om de verkoopprijs te drukken en de gitaren voor meer mensen bereikbaar te maken kwa prijs.
Deze dingen werkten best aardig, ontwerp was best slim, maar de uitvoering minder, zacht gietijzer, onderdelen niet echt sterk, zachtere knives dan een OFR etc. Het idee was dat ze er uit gesloopt konden worden en vervangen door nieuwe OFRs of Schallers.

De brug op de model 3 en 4 waarvan we foto's hebben is een JT6. Dat dit een misser was van jackson was vlot duidelijk, na anderhalf jaar waren ze alweer verdwenen, eind 1988 kwam de nieuwe lijn importcharvels en die hadden floyds die onder licentie waren gemaakt door Schaller. Dit was een tamelijke upgrade. Deze zogenaamde JT590 trems waren volledig identiek aan de Schallers die toen werden verkocht.

Oh ja, een model 4 is een mooie gitaar, t enige dat zuur is, is de handigheid van de 3 schakelaartjes. ik heb dat in mijn model 6 laten vervangen door een 5 weg schakelaar. Hiernaast vind ik die midbooster een onding, op de een of andere manier vreet dat ding aan je geluid, ook al staat ie op 0. Deze was er dus ook zeeeeeer snel uit, het haalt alle punch uit je geluid weg dat ding.

Harrald

Swan
22 maart 2004, 13:55
Andere forummers, Barret Wallace iig, hebben een andere brug gemonteerd

nope, barret heeft alleen n andere toplock er op laten zetten

bert k
22 maart 2004, 18:20
Aha, ik was abuis. Niet zo gek, ik vind de toplock niet super. Moet ik ook maar eens vernieuwen.

Braindead
22 maart 2004, 19:11
Mijn Charvel Model 6 is uit 1986, volgens JCF-forum is dat de beste en zwaarste uitvoering. Wel een behoorlijk brede hals. Daar moet je van houden, ,maar wat een sound! En een plaatje om te zien.
Die van mij heeft dus wel een kahler brug. Ik heb daar eigenlijk geen problemen mee al blijft ie niet 100% zuiver. Dit is eigenlijk het enige minpunt aan de gitaar. ATenminste voor de een wel en de ander niet. Ligt er ook aan hoe de staat v d tremolo is.

Ik doe hem in ieder geval voorlopig niet weg. :D

Je moet trouwens ook gewoon voor jezelf bepalen wat je er voor uitgeeft.
Als je b.v. een Model 6 of iets degelijks tegenkomt, en je wilt hem perse hebben, dan probeer je hem toch gewoon te krijgen! Met dit soort gitaren krijg je er anders vaak toch spijt van dat je niet iets meer hebt geboden.

MAar dan zou ik eerder voor een andere als de Model 2 gaan. :wink:

Vexx
22 maart 2004, 19:53
Mijn Charvel Model 6 is uit 1986, volgens JCF-forum is dat de beste en zwaarste uitvoering. Wel een behoorlijk brede hals. Daar moet je van houden, ,maar wat een sound! En een plaatje om te zien.
Die van mij heeft dus wel een kahler brug. Ik heb daar eigenlijk geen problemen mee al blijft ie niet 100% zuiver. Dit is eigenlijk het enige minpunt aan de gitaar. ATenminste voor de een wel en de ander niet. Ligt er ook aan hoe de staat v d tremolo is.

Ik doe hem in ieder geval voorlopig niet weg. :D

Je moet trouwens ook gewoon voor jezelf bepalen wat je er voor uitgeeft.
Als je b.v. een Model 6 of iets degelijks tegenkomt, en je wilt hem perse hebben, dan probeer je hem toch gewoon te krijgen! Met dit soort gitaren krijg je er anders vaak toch spijt van dat je niet iets meer hebt geboden.

MAar dan zou ik eerder voor een andere als de Model 2 gaan. :wink:

Ik ga sowieso niet voor die Model 2, die is gewoonweg te duur voor wat hij biedt... voor hetzelfde geld (400 euro) heb ik een Model 4, en voor de helft heb ik een Model 3. Dan kan ik dus nog andere elementen erin zetten (of eventueel de brug laten vervangen).

Ik had begrepen dat de Model 6 ook een gelakte hals had (zoals een Fender Stratocaster), klopt dit?

bert k
22 maart 2004, 20:18
Nee, meer Gibson-stijl, in de kleur van de body. Meteen schuren...

Vexx
22 maart 2004, 21:06
Nee, meer Gibson-stijl, in de kleur van de body. Meteen schuren...

Heeft jouw Charvel dat ook, of alleen de neck-thru modellen (5 en hoger dus)

EmgMaster
23 maart 2004, 07:23
http://www.jcfonline.com/gallery/char-strats-pics/char-strat-298658-chuck.jpg dit is de model 4 toch ?

ziet er wat mooier uit, en heeft een actieve mid-boost

Kijk, dit lijkt er meer op, mooi ding zeg!!!

ps. waarom koop je niet een jackson???? Zijn ook zeker goeie gitaren

Branzojo
23 maart 2004, 11:45
Waarschijnlijk omdat je met een goede charvel uit de 80er jaren een gitaar koopt die kwalitatief even goed is als de amerikaanse modellen van Jackson.
En dat kan je niet vergelijken met de goedkopere jacksons die nu verkocht worden.

Ibanez RuleZ
23 maart 2004, 13:31
De eerste import Charvels waren bedoelt als goedkopere Jacksons. Jackson en Charvel zijn 1 bedrijf, bundeling van de krachten van Grover Jackson en Wayne Charvel (eind jaren 70 dacht ik). En om verwarring met amerikaanse Jacksons te voorkomen hebben ze de import versies van USA Charvels en Jacksons de naam charvel meegegeven met een nieuw logo. Deze gitaren zijn zoals gezegd inderdaad even goed als de huidige USA Jacksons.

harrald

Vexx
23 maart 2004, 15:35
Waarschijnlijk omdat je met een goede charvel uit de 80er jaren een gitaar koopt die kwalitatief even goed is als de amerikaanse modellen van Jackson.
En dat kan je niet vergelijken met de goedkopere jacksons die nu verkocht worden.

Dat is inderdaad precies wat ik wou antwoorden... zat alleen op school, en dat was dus niet mogelijk :-?

En verder bevalt het me wel dat je met een Charvel een relatief weinig voorkomende gitaar in huis haalt die wel goed te betalen, en ook nog eens van hoge kwaliteit is... :razz:

bert k
23 maart 2004, 17:48
Nee, meer Gibson-stijl, in de kleur van de body. Meteen schuren...

Heeft jouw Charvel dat ook, of alleen de neck-thru modellen (5 en hoger dus)
Nee, de bolt-on neck heeft blanke, matte lak, die ik met een groen schuursponsje nog iets heb opgeschuurd. De doorlopende halzen hebben gewoon hoogglanslak, en dat vind ik niet fijn aanvoelen. Kan je verhelpen met een fijn schuurpapiertje. (Dus niet alle lak eraf rossen, dat was maar een geintje :) )

Vexx
23 maart 2004, 17:59
Nee, meer Gibson-stijl, in de kleur van de body. Meteen schuren...

Heeft jouw Charvel dat ook, of alleen de neck-thru modellen (5 en hoger dus)
Nee, de bolt-on neck heeft blanke, matte lak, die ik met een groen schuursponsje nog iets heb opgeschuurd. De doorlopende halzen hebben gewoon hoogglanslak, en dat vind ik niet fijn aanvoelen. Kan je verhelpen met een fijn schuurpapiertje. (Dus niet alle lak eraf rossen, dat was maar een geintje :) )

Aha, dit maakt voor mij een hoop duidelijk: de Charvel Model 2 die ik had gespeeld had volgens mij dezelfde lak, en die vond ik erg prettig spelen. Ik ben alleen (net als jij) niet zo fan van die écht gelakte halzen (zoals op de Model 6 bijvoorbeeld).

Ps. Die gozer van gitaarmarkt, en de Feedback zijn niet echt snel met reageren... nog steeds geen reactie.. :(

Vexx
4 april 2004, 23:37
Oké, een update:

Ik heb antwoord van die gozer van die Model 3: die is allang verkocht. Ik heb al terug gemaild dat hij hem dan van gitaarmarkt af moet halen, maar dat heeft hij nog steeds niet gedaan :evil: (vervelend, want dat is verwarrend voor eventueel geďnteresseerden zoals ik..)

Ik heb wel een Model 1A gezien voor 330 euro. Deze gitaar is in mint conditie, en is uitgerust met een 'vintage style' tremolo (waar ik naar op zoek was dus). Verder zit er een (nieuwe) case bij de gitaar.
De verkoper denkt alleen dat de gitaar een Model 3 is, en daar lijkt de prijs ook nog op gebaseerd. Dikke kans dat deze gitaar het gaat worden. Hij ziet er dan wel heel basic uit, maar dat maakt me niet zo uit. Misschien laat ik er nog wel eens een keer een vette airbrush op zetten. Verder heeft hij single-coils, maar volgens het JCF-forum klinken die niet verkeerd. Als ze niet bevallen heb ik er snel genoeg SD Hot/Coolrails in zitten :razz: .

Hieronder even wat pics van de Model 1A:

http://onlinerock.com/musicians/vexx//DSC00009w.jpg

http://onlinerock.com/musicians/vexx//DSC00003w.jpg

http://onlinerock.com/musicians/vexx//DSC00002w.jpg

http://onlinerock.com/musicians/vexx//DSC000011w.jpg

http://onlinerock.com/musicians/vexx//DSC000010w.jpg

lupoloco
4 april 2004, 23:50
is wel veel geld voor zo'n gitaar, hopelijk kan je er nog wat veel van afdingen, heb m'n charvel 375dlx met koffer bijna 250€ betaald, was wel via ebay, (check de duitse ebay maar es)

Vexx
5 april 2004, 00:21
is wel veel geld voor zo'n gitaar, hopelijk kan je er nog wat veel van afdingen, heb m'n charvel 375dlx met koffer bijna 250€ betaald, was wel via ebay, (check de duitse ebay maar es)

Hmm... er staat een Model 4 voor €200... veiling is in 2 dagen afgelopen.. kan dus nog een hoop oplopen... ik hou hem in de gaten iig..

Thanx voor de tip..

bert k
5 april 2004, 00:24
Ja, body en ijzerwaren zien er toch erg uit als mijn 4, behalve de toets, die is maple. Pups kan je idd zo vervangen. Maar als die body hetzelfde is, koop je een goeie gitaar denk ik.

[edit] ff op e-bay gekeken: die 4 ziet er niet verkeerd uit. Volgens mij weet de verkoper niet wat ie waard is.

Vexx
5 april 2004, 08:20
Ja, body en ijzerwaren zien er toch erg uit als mijn 4, behalve de toets, die is maple. Pups kan je idd zo vervangen. Maar als die body hetzelfde is, koop je een goeie gitaar denk ik.

[edit] ff op e-bay gekeken: die 4 ziet er niet verkeerd uit. Volgens mij weet de verkoper niet wat ie waard is.

Dat valt tegen.. de verkoper zegt dat als de prijs over de 500 heen gaat dat hij er dan gratis een hardcase bij doet. Bovendien duurt de veiling nog ruim een dag, dus de prijs kan zo nog omhoog naar 400/500 euri..

Ibanez RuleZ
5 april 2004, 14:32
Ik ben zelf niet echt te spreken over Jackson elementen. Ik heb ze ook direct uit mn charvel gesloopt toen k m kreeg. Die 330 euro is veeeeeel te veel. Dat ding mag niet meer dan 200/250 kosten

harrald

Braindead
6 april 2004, 14:53
Lijkt mij ook wat veel voor die gitaar. Bovendien zou ik er altijd een met humbucker in de brug positie kopen.
Vind trouwens die maple toets wel heel gaaf op deze Charvel.