PDA

View Full Version : Nog een G-major vraagje, ja sorry hoor :P



SymphonY-X
20 maart 2004, 18:07
Ik heb een vraagje mbt de G-major. Ik bezit op het moment een 5150 combo en was misschien van plan een G-major aan te schaffen, maar nu lees ik op de site van TC - >

The Peavey 5150 or 5150mkII heads have hi-z effect loop (instrument level) .
The G-Major inputs (low impedance) require line level signal. The impedance mismatch results in an insufficient level of signal in the G-Major input generating a high floor noise, and/or a too high level in the return of the 5150 which could cause some distortion.

You will at least have to set the Input Range of the G-Major to Consumer and set the OutRange to i.e. 2dBu or 8dBu in order to get a satisfying result. You should perhaps try to insert another (hi-z input) unit in front of the G-Major as a "buffer".

Ze hebben het hier over een "Hi-z input" wat bedoeld men hier nou mee ?? Ben nogal nieuw in de wereldje... Zou dit bijv. zijn dat ik de unit in de effecten loop van een Boss NS-2 doe en deze in de loop van de 5150? of dat ik bijv. m'n boss MT-2 in de loop stop om iets aan het signaal te veranderen?

Rob@tele
22 maart 2004, 17:40
Hi-z betekent high-impedance. De in- en uitgangsimpedantie van de G-Major zijn laag, op het niveau van line signalen, net als de signaal niveaus. De effect send-return op je Peavey buizen versterker heeft een hoge impedantie. Kijk voor meer info op andere G-major onderwerpen.

Grtz.

Rob

SymphonY-X
22 maart 2004, 20:28
Ik heb wat rond geneusd, en nu komt het er dus op neer dat het wel zonder kan.. maar het beste is een DI box ertussen te doen, nu heb ik oa. op thomann.de gekeken, de prijs varieerd van 30 tot zo'n 200 euro. Hebben mensen ervaring met DI boxes ?? is er veel verschil in de geluidskwaliteit ??