PDA

View Full Version : Richwood gitaar



Reel Big Fish
20 maart 2004, 15:36
Hallo allemaal,

wie heeft er ervaring met Richwood Stratocaster gitaren?? Klinken ze goed? Zijn het goede begin gitaren?? Heeft iemand een sample van zijn/haar Stratocaster??

Alvast bedankt!

Reel Big Fish
20 maart 2004, 16:39
??? :( ???

jorrit
20 maart 2004, 16:46
sjah richwood, voor het geld niet slecht maar als je serieus bent over gaan gitaar spelen dan zou ik eerder voor een mex. stratocaster kiezen.
ow en als je reel big fish etc. wilt gaan spelen zal ik een mex. strat met een humbucker in de brug nemen.

doncker
20 maart 2004, 20:47
Als je reel big fish achterna wilt gaan.
Kerel speelde vroeger altijd over ibanezzen, in de clip van take on me zelfs over een dubbelneck.Nu speelt hij over gibson les paul en als back up een sg. Alles over een marshall jcm versterker.

Globetrotter
21 maart 2004, 00:02
Ik heb een akoestische van richwood en ik vind dat ze zuigt... vroeger gekocht omdat er een elementje in zat, maar der ben je niks mee als ze niet goed bespeelbaar is (te hoge actie enz...). Elektrische heb ik geen ervaring mee... Try them out! Heb zelf een mex strat, is idd een aanrader, en niet overdreven duur!

Globetrotter
21 maart 2004, 00:02
Ik heb een akoestische van richwood en ik vind dat ze zuigt... vroeger gekocht omdat er een elementje in zat, maar der ben je niks mee als ze niet goed bespeelbaar is (te hoge actie enz...). Elektrische heb ik geen ervaring mee... Try them out! Heb zelf een mex strat, is idd een aanrader, en niet overdreven duur!

Reel Big Fish
21 maart 2004, 09:48
Aha,

ik snap.... is het dan beter om een London City te kopen?
http://www.thehouseofmusic.nl/starter%20packs.htm (nummer 3)
De Richwood gitaar met versterker zonder reverb zal in totaal €185 kosten, met versterker met reverb is dit €220. Welke is beter om mee te beginnen?

Alvast bedankt

MoserCustomShopDotCom
21 maart 2004, 15:14
Mijn oom heeft een paar jaar een Richwood akoestische gitaar gekocht (zo'n ovation kloon). Binnen een half jaar was de brug kapot gescheurd en deze was door de spanning van de snaren de halve kamer doorgevlogen...

Ik vond em ook nog eens slecht afgewerkt qua verf en dergelijke...

Dus mijn advies zou een squire zijn of een ander merk in ieder geval...

Mr. Michiel
21 maart 2004, 15:49
ik had een Richwood SG, die zag er wel netjes uit hoor, er zaten allee el-cheapo elementen in die meteen gingen fluiten. die heb ik toen vervangen voor een stel epiphone elementen en toen was het over.

het was iig een mahonie body, ik had ook nog de stemmers vervangen voor oliebad meganieken. het enig wat ik slecht vond was de hals, en de frets, ik moest em eerst laten vlakken voordat ik em goed kon intoneren en afstellen.

fotos staan op me webshots onder ''voormalige gitaren''

Javaca
21 maart 2004, 21:06
Op volgorde van slechtheid:

A-muse
Stagg
Richwood
Squier

? :???:

episua
24 maart 2004, 22:34
Ik heb naast mijn betere gitaren een richwood strat gekocht, gewoon omdat het me leuk leek een strat erbij te hebben en er niet te veel geld aan uit te geven (ik ben meer een gibson/epiphone man).
LET OP: koop niet een hele goedkope richwood strat. ER zijn namelijk 2 versies; de standaard strat en de vintage (gelakte hals, beter hout, ouderwetsere kleur)
Ik heb ook de vintage strat en dit is voor de prijs een fantastisch gitaartje. De nieuwe London City strat zijn eigenlijk hetzelfde... De keuze natuurlijk aan jou

episua
24 maart 2004, 22:35
Ik heb naast mijn betere gitaren een richwood strat gekocht, gewoon omdat het me leuk leek een strat erbij te hebben en er niet te veel geld aan uit te geven (ik ben meer een gibson/epiphone man).
LET OP: koop niet een hele goedkope richwood strat. ER zijn namelijk 2 versies; de standaard strat en de vintage (gelakte hals, beter hout, ouderwetsere kleur)
Ik heb ook de vintage strat en dit is voor de prijs een fantastisch gitaartje. De nieuwe London City strat zijn eigenlijk hetzelfde... De keuze natuurlijk aan jou

Reel Big Fish
25 maart 2004, 09:30
Aha bedankt!

Richwoodje
8 april 2004, 18:26
ik heb geen moeite met mijn richwood (elektrische strat)
wel 2 snaren in een week kapotgespeeld :lol:
een gast uit de buurt heeft ook richwood strat, die heeft er in z'n eerste week 5 kapotgespeeld :-?

sickpunk
8 april 2004, 19:02
lekker afwerking dus ;)

John P
8 april 2004, 20:30
Koop maar een London City! Is echt niks, die gitaren van Richwood. London City maakt prima gitaren voor het geld; misschien wel meer dan dat. Ik sta te kijken van die dingen, moet ik zeggen en ik heb al wat gitaren in mijn vingers gehad. Ik snap niet hoe ze het doen voor dat geld.

John P
8 april 2004, 20:30
Koop maar een London City! Is echt niks, die gitaren van Richwood. London City maakt prima gitaren voor het geld; misschien wel meer dan dat. Ik sta te kijken van die dingen, moet ik zeggen en ik heb al wat gitaren in mijn vingers gehad. Ik snap niet hoe ze het doen voor dat geld.

John P
8 april 2004, 20:31
Koop maar een London City! Is echt niks, die gitaren van Richwood. London City maakt prima gitaren voor het geld; misschien wel meer dan dat. Ik sta te kijken van die dingen, moet ik zeggen en ik heb al wat gitaren in mijn vingers gehad. Ik snap niet hoe ze het doen voor dat geld.

John P
8 april 2004, 20:32
Koop maar een London City! Is echt niks, die gitaren van Richwood. London City maakt prima gitaren voor het geld; misschien wel meer dan dat. Ik sta te kijken van die dingen, moet ik zeggen en ik heb al wat gitaren in mijn vingers gehad. Ik snap niet hoe ze het doen voor dat geld.

John P
9 april 2004, 09:57
Koop maar een London City; veel meer kwaliteit dan zo'n Richwood.

John P
9 april 2004, 09:59
Jeetje!! Da's wel een erg dringend advies geworden! Waarom nouyineens zoveel keer? Dit forum doet soms wel raar, hoor!

dodoweirdo
9 april 2004, 10:17
Koop maar een London City; veel meer kwaliteit dan zo'n Richwood.

die laatste keer was je het typen een beetje beu :)

StormCrow
13 april 2004, 16:40
richwood gitaren zijn best oke... je moet alleen zorgen dat je ene goede hebt, de kwaliteit verschilt nogal onderling(net zoals bij squier ook weleens is)
ik zou zeggen ga gewoon zelf spelen en luisteren

zz2020
18 april 2004, 22:15
Als ik het goed voorheb, zijn Richwoods ook te koop bij Robs Music Store (of Bobs in Belgie), en plaatsen die er vintage elementen in voor een prikje, naast wat andere customizations. Hoop binnenkort eens een praatje te slaan met Bob - als iemand er al ervaring mee heeft, laat maar weten, ben benieuwd :)

AART
23 april 2004, 18:32
kijk ook eens naar die ibanez of yamaha beginerssetjes
betere kwaliteit dan alles wat tot nu toe hier genoemd is, denk ik :-?