PDA

View Full Version : wah wah & sustainer probleem



Lutz
20 maart 2004, 15:00
ik speel over een randall rh200SC transistor versterker

m'n gitaar plug ik gewoon in op de input

en mijn fx zitten in de fx loop , deze ziet er zo uit


send => dunlop crybaby gbc95 => boss metal zone 2 => ibanez seventh heaven => boss compression sustainer 3 => return


nu het probleem is, als ik men wah gebruik, fungeert deze een beetje als volume pedal , want als ik m'n pedaal naar achter duw dan verminderd men volume drastisch :???:

en m'n 2de probleem is als ik mijn sustainer intrap dat ik dan ook een stuk volume verlies,

kan iemand enige oorzaak van dit probleem bedenken of eventueel een oplossing ?


thx in advance

Lutz

Marco5150
20 maart 2004, 17:59
Zet ze niet in je fx loop maar gewoon tussen je gitaar en je versterker. Zeker de wah.... Wahpedalen "horen" ook niet echt in een effectloop.

De sustainer weet ik eigenlijk niet. Maar probeer die ook eens tussen je gitaar en versterker te zetten. Ik denk dat dat wel helpt!

syberen
20 maart 2004, 18:10
Volgens mij horen inderdaad al deze pedalen niet in de fx loop, maar tussen de gitaar en versterker. FX loop is meer voor vertragingseffecten dacht ik...

BramVersteeg
20 maart 2004, 18:47
Krijgt je sustainer wel genoeg stroom? Klinkt dom maar dat is mij tijdens het opnemen ook wel eens gebeurd. Veel input op de recorder maar te weinig volume. De wah zou ik idd voor de amp zetten.
Grz. Bram

Lutz
20 maart 2004, 21:02
jullie hadden dus gelijk,

als ik m'n sustainer & men wah na de gitaar mee op de input steek dan heb ik geen volume verlies

thx guys

Swan
20 maart 2004, 21:59
ehhh ja en een metalzone hoort ook echt niet in je effectloop

Lucky
20 maart 2004, 23:33
eiegenlijk hoort een metal zone helemaal in je rig te zitten :)

nee hoor geintje, vooral gebruiken wt je mooi vindt!

Lutz
21 maart 2004, 03:45
ehhh ja en een metalzone hoort ook echt niet in je effectloop


moet die ook na de amp de input binnen dan ?

RadiuS
21 maart 2004, 13:42
het zal er ook mee te maken hebben dat je oversturingseffecten veel basverlies hebben en als je je wah naar achteren doet mis je mogere tonen en houd je alleen laag over en als je die minder hard hoort...

en hoe hoog heb je dat linker knopje bij je sustainer?

Lutz
21 maart 2004, 18:02
het zal er ook mee te maken hebben dat je oversturingseffecten veel basverlies hebben en als je je wah naar achteren doet mis je mogere tonen en houd je alleen laag over en als je die minder hard hoort...

en hoe hoog heb je dat linker knopje bij je sustainer?


het level staat volledig open,

maar das nu allemaal opgelost door ze via de input te schakelen