PDA

View Full Version : Stratovariussssssssssssss



Sentenced
20 maart 2004, 12:34
Kent iemand meer bands ala Stratovarius????????? 8-)

Anders Destium
20 maart 2004, 13:38
Tuurlijk!

Technisch goede band, alleen geen enkele emotie en geen progressie. Ze maken steeds hetzelfde album in mijn ogen. Ook de zanger voldoet hieraan, hij kan goed zingen maar het doet me allemaal niet zo veel.

Bijvoorbeeld Blind Guardian, Helloween, Sonata Arctica, Symphony X, Shadow Gallery, Vanden plas, Iced Earth, Royal Hunt en Sinergy zijn allemaal veel cooler in mijn ogen...

Iced Dragon
20 maart 2004, 13:39
probeer eens Silent Force, Edguy, Helloween, Gamma Ray...
niet allemaal zó neo-klassiek maar toch goed...

Sentenced
20 maart 2004, 13:44
Hmmm.......edguyd is toch die vent van Avantasia?......
Das geweldig.....helemaal mee eens :lol:

En over stratovarius......het lijkt inderdaad wel veel op elkaar
maar die snelheid........heerrrrrrrlijk :razz:

Super Slinky
20 maart 2004, 19:19
Luister de CD van Kamelot genaamd Epica. Veel beter!

Stratovarius is vaak een te vrolijk deuntje met een dubbele bassriff eronder. Tot vervelends toe. Heb ze live gezien. alle nummers klinken hetzelfde. :-?

Sentenced
20 maart 2004, 19:50
Ga ik luisteren.....bedankt..!....

al moet ik wel zeggen dat ik de vorige tips heb geluisterd.....

en als ik eerlijk ben.......ik heb er niks tussen gevonden wat het niveau
van stratovarius of Avantasia haald......het meeste was simpel gedreun in 1 stuk door.....dus ik ben benieuwd :-D

FNaRK
21 maart 2004, 10:52
Nightwish misschien :???:

Iced Dragon
21 maart 2004, 10:56
kamelot: 4th legacy!!!

Racer X missch?
Sanctuary, Queensr˙che?

Sentenced
21 maart 2004, 11:03
NightWish is geweldig.......dat wist ik al :-D

Heb inmiddels kamelot geluisterd....zeker goeie muziek
Past wel in m'n straatjuh :razz:

hmmmm.....nog meer tipssssss.....thnkssssssssssssss

Anders Destium
21 maart 2004, 11:24
Volgens mij staat er al een redelijk rijtje, maaarrrrr:

Angra, Virgin Steele, Threshold, Elegy (Nederlands!)

BTW als je Stratovarius beter vindt dan Kamelot, Blind Guardian of Symphony X is er toch wat vreemds aan de hand hoor :lol:

Sentenced
21 maart 2004, 11:46
Beter dan kamelot ?.....
wijs ff aan waar dat staat :lol:
heb net 4 nummers geluisterd.......eerst leren kennen....

en blind guardian.....tja......gelukkig....smaken verschillen :-D

Maiden Michiel
21 maart 2004, 11:57
Dude, luister Firewind, vette band!

Iced Dragon
21 maart 2004, 12:03
ow jaah, virgin steele en angra!! hoe kon ik die vergeten
kiko loureiro 1 van de (veel) betere gitaristen!!!
hmm, wat nog
Lab˙rinth? Savatage, Riot, Ozzy?
en dan de wat gewonere powermetal: Angel Dust, Nocturnal Rites en de 1001 Duitse Powermetalbands... :roll:

Accept?

zeg euh, je bent toch niet van plan alles te downloaden hé, als het je uiteindelijk aanstaat? :???:

Sentenced
21 maart 2004, 12:07
neuh......ik koop altijd alles netjus :-D

Maiden Michiel
21 maart 2004, 13:16
Als je de wat progressievere kant op wilt ga je gewoon alle bands op het Inside Out label af.

Surferboy
21 maart 2004, 13:36
Beter dan kamelot ?.....
wijs ff aan waar dat staat :lol:
heb net 4 nummers geluisterd.......eerst leren kennen....

en blind guardian.....tja......gelukkig....smaken verschillen :-D

Probeer The Bards Song eens.......(wel de live in Dortmund versie)......das vet!! 8-)

Iced Dragon
21 maart 2004, 13:49
het forgotten tales album bedoel je?
Ja da's wree goe!!

Anders Destium
21 maart 2004, 17:28
Een album als Imaginations from the other side hoort bij mijn favoriete alltime! Ik vond A night at the opera tegenvallen, je kan ook té bombastisch worden :wink:

>Sentenced
Ik weet niet wat je van Blind Guardian hebt gehoord, maar Imaginations from the other side en Nightfall in middle earth zijn superalbums en qua muziek stukken beter opgebouwd dan de albums die ik van Stratovarius heb :)

Je kunt ook de wat oudere Yngwie Malmsteen albums gaan luisteren als je echt zo van Stratovarius houdt, bijvoorbeeld the 7th sign.

Iced Dragon
22 maart 2004, 07:38
ik vind tales from the twilight world daar ook bij passen.
lost in the twilight hall heeft een super solo.
persoonlijk ben ik niet zo'n powermetalfreak alhoewel sommige bands me wel liggen maar BG, Angra, Virgin Steele...staan toch op een heel hoog niveau en zijn heel verschillend van al die Duitse bands die meer eenheidsworst zijn :roll:

Klopt het dat het Axxis was die een paar jaar geleden in het voorprogramma van Kamelot speelde? Dat was een band die ik ook eens wou uitchecken

Ibanez
22 maart 2004, 15:32
Die Stratovarius gasten zijn tegenwoordig trouwens errug diep gezakt, een zangeres en Timo Tolkki krijgt roepingen dat hij plotseling bloederig op de foto moet ofzo... Maar de bands die de anderen noemden zijn idd goed. Symhony X vooral (vind ik) dat is ook mijn favo band. Die zou ik eens checken.

Sentenced
23 maart 2004, 19:25
Moet zeggen.......super al die tips...
Veel meer dan ik had verwacht....

tot nu toe steken er voor mij een aantal bands uit...

Aina
Edguy (avantasia)
kamelot

onwijs bedankt voor de muziekles luitjus :-D

Neals
23 maart 2004, 22:00
Nocturnal Rites is best een geinig bandje
Nevermore is trouwens een supervet bandje!!!!
Als je toch powermetalplaten uit gaat checken moet je zeker ook eens luisteren naar 'Dead Hearth in A Death World'

Iced Dragon
24 maart 2004, 12:50
je gaat nevermore toch niet onder 'powermetal' classeren zeker??
't is mijn favoriete band en al is DHIADW al hun zachtste, powermetal is't zeker niet. totaal een andere stijl dan alle voorgenoemde bands... :-?

slayurrr
24 maart 2004, 14:01
Kamelot is cool idd, ik vind het nummer "Across The Highlands" heel goed van hun!

En over Stratovarius: vind ik idd ook wat te eentonig, maar soms wel leuk om te luisteren.

the joshua tree
25 maart 2004, 20:23
op progressief metalgeweld gebied heb ik alleen cds van:

dream theater
sonata arctica
stratovarius
savatage
symfony x
balance of power
evergrey
silent edge
vandenplas
gordian knot
andromeda
kamelot
edenbridge
epica

En nee dit is niet legaal :-( maar vergeef mij, ik ben slechts een 16-jarige scholier, wat moet ik dan. Bovenstaande is allemaal schitterend gitaargeweld al vind ik de zang (ik bedoel de grunt) bij epica dikke paddos zuigen

Ibanez
25 maart 2004, 21:13
Pffff, ik ben een 15jarige scholier en heb al mijn cd's orgineel :) Dead heart in a dead world is trouwens een hele goeie cd, echt een van de besten die ik heb. Nevermore is zeker geen powermetal en ook geen prog hoewel ze wat invloeden hebben. Als je zoekt naar wat vette metal, zonder grunts of andere toestanden en met vette 7 snarige gitaar moet je Nevermore eens checken...

the joshua tree
26 maart 2004, 21:45
Pffff, ik ben een 15jarige scholier en heb al mijn cd's orgineel :) Dead heart in a dead world is trouwens een hele goeie cd, echt een van de besten die ik heb. Nevermore is zeker geen powermetal en ook geen prog hoewel ze wat invloeden hebben. Als je zoekt naar wat vette metal, zonder grunts of andere toestanden en met vette 7 snarige gitaar moet je Nevermore eens checken...

en waar haal jij het geld vandaan?

Anders Destium
26 maart 2004, 23:03
Weet je waar die jongen woont...mij verbaast het niet zo :lol:

Een ontzettend gave band die nog niet is genoemd:

Demons & Wizards (is eigenlijk een project)

Ibanez
27 maart 2004, 10:27
Pffff, ik ben een 15jarige scholier en heb al mijn cd's orgineel :) Dead heart in a dead world is trouwens een hele goeie cd, echt een van de besten die ik heb. Nevermore is zeker geen powermetal en ook geen prog hoewel ze wat invloeden hebben. Als je zoekt naar wat vette metal, zonder grunts of andere toestanden en met vette 7 snarige gitaar moet je Nevermore eens checken...

en waar haal jij het geld vandaan?

Bij elkaar sprokkelen via zakgeld, werk, sparen enz.

Iced Dragon
27 maart 2004, 11:08
Weet je waar die jongen woont...mij verbaast het niet zo :lol:

Een ontzettend gave band die nog niet is genoemd:

Demons & Wizards (is eigenlijk een project)

't is niet slecht maar nu ook niet superfantastisch.(als je het nog niet wist, sentenced, da's met Jon Schaffer van Iced Earth en Hansi Kürsch van Blind Guardian)
Is hun 2e album nu al uit of zo, Anders?

Anders Destium
28 maart 2004, 22:34
Nee, alleen nog het eerste. Misschien heb ik het wat overhyped, maar de eerste CD is zeker goed :)

Andere ontzettend vette band (nog niet genoemd):

Sanctuary

Eind jaren 80 bestempeld als superband, helaas hebben ze maar 2 albums geproduceerd voor ze uit elkaar gingen... Ongeveer de helft van de band heeft iets later Nevermore opgericht, ook ontzettend de moeite waard :lol: