PDA

View Full Version : Blues improvisatie



Wilson
19 maart 2004, 22:48
http://onlinerock.com/musicians/wilsonguitar/bluesjam.mp3

stukje blues improvisatie van mij.

vertel me wat je er van vind!

Bouke
19 maart 2004, 22:55
:o Vals!! Ehhh... stemmen ofzo... doe iets! :D Dat was mijn eerste indruk :-?

Voor de rest, ietsje minder reverb, je tone zit er wel maar komt nog niet lekker door. Hoe heb je dit opgenomen? Je timing moet duidelijk nog een beetje groeien, maar.... eerlijk is eerlijk ik hoor al wel wat leuke dingetjes, de cliché's laten we maar zeggen. Vind ik niks mis mee hoor, want blues en cliche kunnen niet geheel zonder elkaar.

Ik zou zeggen, nogmaals, je bent er nog niet (wie wel??) maar met oefenen komt dat vast goed.

Bouke

Wilson
19 maart 2004, 23:00
is het zo enorm vals dan?? mn gitaar is mischien niet loepzuiver, maar valt toch wel mee? heb het opgenomen met computermic, dus tone is niet geweldig. Verder hou ik van reverb, dus daarom staat die op 10 :-D en die timing is inderdaad slechte kant van mijn spel.

Kjiratsiekoedel
19 maart 2004, 23:09
01. ik ben niet veel beter, maar wel wat tips:
02. stemmen voordat je iets gaat opnemen!!!!!!!
03. klinkt zo af en toe een beetje houterig
04. dit ook i.v.m. timing
05. wil niet teveel noten spelen, durf eens een gore bend van een seconde.
06. probeer niet al je loopjes die je kent in één nummer te stoppen
07. je uitrusting met loopjes is wel uitgebreid
08. beetje herhaling is niet ongewoon in de blues
09. probeer hiervoor een karakteristiek loopje/rifje te maken
10. zo krijgt het nummer ook nog een beetje identiteit

11. is wel een aardig lijstje geworden
12. ik zit natuurlijk ook op deze manier te pielen
13. waar heb je deze backingtrack vandaan? dan probeer ik ook eens wat

Wilson
19 maart 2004, 23:22
http://www.opdenbrouw.nl/lookyes/Shuffle_in_A.mp3



01 daar kan ik (nog) niet over oordelen
02 ok ok volgend ekeer zal ik stemmen!
03 ik klink altijd houterig als ik opneem want dan ben ik zenuwachtig
04 timing is zoals gezegd een slecht punt van mij
05 ja heb je gelijk in, is mischien goed idee
06 doe ik niet, had nog wel even door kunnen gaan hoor! nee ik heb juist geprobeerd geen dingen te herhalen omdat het anders zo saai wordt
07 danku
08 zoals gezegd, ik heb het niet zo op herhaling, tenminste niet in een improvisatie
09 + 10 het is geen nummer, het is improvisatie

11 dankje voor je tips!
12+ 13, zie boven

rien
20 maart 2004, 00:29
Hej Wilson

Je moet dit nog een keer opnemen want klinkt helemaal niet gek alleen je moet je gitaar stemmen op dezelfde toonhoogte als de backing want zo klinkt het vals. Zowel de backing als je gitaar zijn niet vals maar staan niet op dezelfde lijn en klinken samen wel vals

Groet
Rien

Stitch
20 maart 2004, 00:43
/\
|
|
+1

Alhoewel.....ik merk eigenlijk niet zo veel verschil met het geluid van een paar oude Hooker platen...maargoed blues ben ik niet in bekend. Voor een leek als ik klinkt het eigenlijk wel aardig!

Wilson
20 maart 2004, 11:59
hehe nu ik nog een keer luister, jullie hebben wel gelijk, het is beetje vals. Ik zal mischien vandaag mn nog eens stemmen en het opnieuw proberen

sash
20 maart 2004, 12:53
Indeed vals, maar dat wisten we al. :)

Je gaat al iets vooruit met vibrato's.

Je toon vind ik VEEL beter dan op die andere opnames. Nu hoor je tenminste een buizenamp en geen stereo installatie :)

Je aanslag is erg matig. Probeer de tonen uit je gitaar te persen. Werk op die gitaar en laat niet je gitaar werken. Flinke aanslag kan daar bij helpen.

Je eindigt em in ieder geval met de juiste noot. Duurde vrij lang voordat ik daar achter kwam, welke ik moest hebben :)