PDA

View Full Version : Nieuw brugzadel + brugpennen



Br@mbo
19 maart 2004, 21:48
Hallow,

Ik leg me de laatste tijd weer meer toe op het bespelen van de akkoestische gitaar. Ik heb een Walden D-410 gitaar waar ik niet veel over weet.alleen heeft de gitaar een plastieken topkam, brugzadel en brugpennen..

Zou mn sound verbeteren door die te vervangen ?
Aan wat moet ik dan gaan denken ?

Buzz
20 maart 2004, 09:22
Dat maakt zeker uit. De topkam weet ik niet zo zeker, maar het brugzadel en de pins maken zeker uit! Persoonlijk ben ik zeer te spreken over een brugzadel van Tusq en ebony brugpinnen. Totaal kan je makkelijk voor 25 euro klaar zijn.
Succes!

Br@mbo
20 maart 2004, 09:51
wow das goed nieuws :D

mn brugpinnen zijn toch al bijna naar de knoppen
ik ga vannamiddag informeren in de muziekwinkel

ik keek even op de site van VoxHumana en zag et volgende :
TUSQ 9000 Saddle blank 77mm x 11.5 mm x 3.16 mm 8.60
Pin ebony with pearl dot 2.10 * 6 12.60

is samen dan 21.2, valt heus wel mee :)
kwil alleen graag weten of die gitaar et waard is ?

Kjiratsiekoedel
20 maart 2004, 11:37
wat kost je gitaar nieuw? en als hij 2e hands is, wat heb jij er voor betaald? triplex/massief bovenblad/helemaal massief?

ik was voor onderdelen hier goedkoper uit dan bij de vox (heb je verzendkosten al doorgerekend?): artnos@zeelandnet.nl
hij werkt bij zwiers

Br@mbo
2 juli 2004, 19:22
ik ga dus, na veel emailen met een zeer sympathieke heer van Voxhumana , pinnen en zadel daar bestellen (TUSQ )

Maar hij wist me te vertellen dat er veel verschillende formaten zijn, ik zal dus moeten zeer nauwkeurig meten.
Wat zijn de meest gangbare formaten zo ongeveer? ( waaruit kan ik kiezen?)
Hebben jullie tips bij het meten?

Mn gitaar komt dan een week of mss zelfs 2 zonder snaren te staan ( sorry , ik ga geen snaren kopen voor een week!) die meneer zei dat dat geen probleem was, wat denken jullie ?

Buzz
2 juli 2004, 20:25
verschillende gitaarbouwers over gehoord. \Is echt geen probleem.

bert k
3 juli 2004, 00:02
Mn gitaar komt dan een week of mss zelfs 2 zonder snaren te staan ( sorry , ik ga geen snaren kopen voor een week!) die meneer zei dat dat geen probleem was, wat denken jullie ?
Waarom zet je na het meten de oude snaren niet gewoon terug?

Br@mbo
3 juli 2004, 10:07
oke ,nu nog de meest gangbare maten...

Br@mbo
28 juli 2004, 17:25
ik heb nog steeds geen nieuwe pinnen en zadel!!
ik ging informeren in de muziekwinkel hier en kreeg ongeveer het volgende te horen

-m'n gitaar is goedkoop en waardeloos ( prijsklasse 300$, voor mij duur :()
-zelfs de duurdere gitaren worden met plastieken pinnen en zadel geleverd, het maakt echt niets uit, die dingen houden toch alleen je snaren vast.

de meneer van voxhumana vertelde me het tegenovergestelde

wie moet ik nu geloven ???

Ook durf ik niet echt bij voxhumana te bestellen en kan er ook niet heengaan. Als ik bestel heb ik het risico dat ze niet passen ...

roppie
30 juli 2004, 11:55
vox humana staat toch bekend als een goede bouwer met verstand van zaken, dus ik neem aan dat ze daar wel weten waar ze het over hebben.

bert k
30 juli 2004, 13:19
+1 voor Vox Humana. Ik kom daar wel eens, het zijn serieuze vriendelijke lui die er echt verstand van hebben.
Als iemand een gitaar van €300 goedkoop en waardeloos vind is hij niet goed bij zijn hoofd! Het is een normale prijs voor een goeie beginnersgitaar. Als hij verder lekker speelt zou ik hem gewoon opknappen.
Maar aan de andere kant, verwacht geen wonderen. Hij zal maar een heel klein beetje beter gaan klinken.