PDA

View Full Version : Satriani sound met Strat



hassent
19 maart 2004, 19:49
Hoi,

Ik ga hier waarschijnlijk het onmogelijke vragen:
Ik heb een een Jeff Beck strat (met dubbele lace sensor in de brug) en een strat+ met een Dimarzio Fasttrack 2 in de brug, een Marshall TSL100, Morley Wah en een Boss ME50.

Hoe kom ik het dichtst bij de Satriani sound??

Wie weet er wat goede tips...
(en ja ik weet dat ik een JS1000 of 2000 moet kopen :-))

BVD
Dieter

Negative K3 fan
19 maart 2004, 19:56
Goede vingers
een DS-1 als boost gebruiken icm een peavey XXX versterker
een dimarzio fred zou ook wel helpen denkik.

Anders Destium
19 maart 2004, 19:58
Je hoeft niet persé een Satch signature te hebben om in zijn buurt te komen (qua geluid dan), de tone van hem zit natuurlijk voor het overgrote gedeelte in zijn vingers :wink: Ik weet zeker dat hij met jouw Jeff Beck in staat is te klinken als op zijn albums, alleen of iemand anders dat gaat lukken... :wink:

De sound van hem verschilt van album tot album, maar ik zou de strat met de fasttrack doen in combinatie met lichte autowah en dan weinig laag, veel mid en iets minder hoog, niet overdreven veel oversturing op je amp.

Hij gebruikt redelijk wat effecten

NeeraDJ
19 maart 2004, 20:27
Idd, ik moet zeggen dat het mij zeer verbaasde hoe de Paf Pro in mijn Ibanez me zo dicht bij Satch zijn sound kon brengen, zelf denken mensen dat je daar meer voor nodig hebt dan een pick upje en vaak is dat ook zo maar je hoeft hem dus niet helemaal na te bootsen. Ik heb veel goede dingen gehoord over de Jeff Beck strat, voornamelijk dat het kenmerkt als modern. Ik ben ook erg gek van Beck's sound, maar niet gek genoeg dat ik hem na ga bootsen. Probeer ergens je eigen sound te ontwikkelen, dan dwing je toch iets meer respect en positie af als gitarist.

Succes!

hassent
19 maart 2004, 20:31
Ja, die Jeff Beck is best o.k. Klint heel dik voor een strat. Maar je wat wil je met een hals 2x zo dik als een tele...
En die dubbele lace sensor doet ook een hoop. Heb inmiddels wel gespierde vingers gekregen..

Maar goed ik wil ook geen satriani zijn, maar ik vindt z'n geluig gewoon super, vandaar m'n vraag.

Swan
19 maart 2004, 20:32
Goede vingers
een DS-1 als boost gebruiken icm een peavey XXX versterker
een dimarzio fred zou ook wel helpen denkik.


heb je dat op HC gelezen :lol:

Mr.Bluesbreaker
19 maart 2004, 20:47
In Satriani's sologeluid zit ook heel vaak een delay, dat geeft toch wel voor het grootste gedeelte dat "ruimtelijke" effect van zijn spel. Voor de rest +1 wat de rest al zei.

belfrink
19 maart 2004, 22:52
Vergeet ook de Harmoniser en een stevige Chorus bij de cleane stukken niet. :wink:

Jemboy
20 maart 2004, 09:47
[quote="NeeraDJ"]Idd, ik moet zeggen dat het mij zeer verbaasde hoe de Paf Pro in mijn Ibanez me zo dicht bij Satch zijn sound kon brengen, zelf denken mensen dat je daar meer voor nodig hebt dan een pick upje en vaak is dat ook zo maar je hoeft hem dus niet helemaal na te bootsen./quote]

De Paf Pro's brengen inderdaad je dicht in de buurt. Op m'n andere Ibanez heb ik Evo's. Die brengen je ook wel aardig in de buurt maar toch niet zo goed als de Paf Pro's. Maar ja, ik ben ook geen Satriani!

NeeraDJ
20 maart 2004, 10:21
Ik hoorde ook dezelfde reacties van de Evolution in een mahonie-Ibanez, je zou dan dus als Steve Vai klinken. Die persoon in kwestie klaagde zelfs over dat ie teveel als Vai klonk :o

Lacrymosa
20 maart 2004, 11:11
Ik denk dat je met een een fasttrack ook een heel eind komt

CheerS!!

Negative K3 fan
20 maart 2004, 12:01
Goede vingers
een DS-1 als boost gebruiken icm een peavey XXX versterker
een dimarzio fred zou ook wel helpen denkik.


heb je dat op HC gelezen :lol:

ja :lol:

Maiden Michiel
7 juli 2004, 10:01
Is Gert-Jan hier niet een mooi voorbeeld van?

Wilson
7 juli 2004, 10:40
ik kom met mijn strat met seymour duncan lil 59 in de brug toch erg dicht in de buurt, vooral als ik de single coils gebruik. Een sound als op de nummers starry night of love thing (samen met crybaby) lukt me toch erg goed (ik gebruik als overdrive trouwens 2 tubescreamers die tegelijk aan staan).

BartL
7 juli 2004, 10:41
Je JEFF BECK aan mij verkopen 8-) 8-) 8-)

hassent
7 juli 2004, 17:05
Je JEFF BECK aan mij verkopen 8-) 8-) 8-)

Dat kan, hij staat te koop, mail me maar op hassent@tiscali.nl