PDA

View Full Version : Het einde is in zicht!!!!



LordRiffenstein
19 maart 2004, 16:32
Nah, GAS stopt NOOIT maar het kan wel op een laag pitje staan :D Weer wat updates aan mijn spullen gedaan!!! Mod Pro geïnstalleerd en All Access met EB-pedalen om de boel te bedienen.

GX-700, Mod Pro, SD-1 en TS-10 in de loops van de GRX-4 en de G-Major in de FX loop. Moet nog wat spulletjes wijzigen en VEEL herprogrammeren en dat zal me een tijdje rustig houden GAS-gewijs. Dit is veruit de beste setup die ik OOIT gehad heb!!!

http://riffenstein.kingsmeade.net/images/Rack.jpg

http://riffenstein.kingsmeade.net/images/Shelf.jpg

http://riffenstein.kingsmeade.net/images/Pedals.jpg

http://riffenstein.kingsmeade.net/images/All%20Access.jpg

:o :D 8)

Cya,

Yoeri

FNaRK
19 maart 2004, 17:17
OMFG :o

en het geluid wat je nu dus hebt zou niet gewoon uit een eenvoudig bescheiden Pod'tje kunnen komen ?
Wat is nou de meerwaarde ? Waar zit het verschil in geluid dan in ? Waarom hoor / zie ik gitaristen die een mega geluid halen uit een simpele trapdoos ?

maar wel een gigantisch mooi geil uitsloverig rek !! Zou het graag een keer willen horen !

met collegiale groet,
Mario

BramVersteeg
19 maart 2004, 17:33
Ziet er netjes uit! Ik ben wel geïnteresseerd in hoe het klinkt. Veel van je spulletjes zou ik zelf ook eens uit willen proberen(all access, g-major, line6)! Veel speel en progammeer plezier :-D
Grz. Bram

BramVersteeg
19 maart 2004, 17:38
FF Offtopic:
Bijna vergeten te vragen Lord:
Kun je die lossen pedalen ook, zonder ze midi te maken, aan een looper hangen??

kokeleko
19 maart 2004, 17:45
Mooi rekkie Yourie, maar heb je dat nou allemaal zelf gesoldeerd, :D

robzilla
19 maart 2004, 18:17
nice!

love_emo
19 maart 2004, 22:49
Respect!! Ziet er erg netjes uit!!

LordRiffenstein
19 maart 2004, 23:17
en het geluid wat je nu dus hebt zou niet gewoon uit een eenvoudig bescheiden Pod'tje kunnen komen ?
Wat is nou de meerwaarde ? Waar zit het verschil in geluid dan in ? Waarom hoor / zie ik gitaristen die een mega geluid halen uit een simpele trapdoos ?

maar wel een gigantisch mooi geil uitsloverig rek !! Zou het graag een keer willen horen !

met collegiale groet,
Mario

Tja, je bent een tube-freak of niet :razz: Het kan allemaal uit een POD maar dan is de kwaliteit IMHO toch een heel stuk minder plus heeft die POD ook niet alle effecten.

LordRiffenstein
19 maart 2004, 23:20
Ziet er netjes uit! Ik ben wel geïnteresseerd in hoe het klinkt. Veel van je spulletjes zou ik zelf ook eens uit willen proberen(all access, g-major, line6)! Veel speel en progammeer plezier :-D
Grz. Bram

Thanks, nieuwe soundclips komen eraan een van de volgende weken!


FF Offtopic:
Bijna vergeten te vragen Lord:
Kun je die lossen pedalen ook, zonder ze midi te maken, aan een looper hangen??

Die pedalen zijn niet aangepast, die GRX-4 heeft 4 loops waarin de pedalen hangen en die loops kan je aan of uit zetten via midi.

LordRiffenstein
19 maart 2004, 23:21
Mooi rekkie Yourie, maar heb je dat nou allemaal zelf gesoldeerd, :D

Hoezo gesoldeerd??? :razz:

Ja ik heb de kabels die gesoldeerd zijn zelf gedaan! :cool:

morris
20 maart 2004, 00:01
Mooi Yoeri!
Nu die GX700 nog eruit hehehehehe :-D :-D

Ziet er netjes uit, mooi gedaan. Ik heb nog een tip, voor zover je dat nog niet van plan was: colourcoding! Voor je Switchcrafts is dat vrij eenvoudig, daar bestaan gekleurde caps voor, voor al het andere zou ik toch eens serieus overwegen om alles fatsoenlijk te labelen. Ziet er heel mooi uit allemaal.

Groetjes,
Morris

LordRiffenstein
20 maart 2004, 09:42
Mooi Yoeri!
Nu die GX700 nog eruit hehehehehe :-D :-D

Ziet er netjes uit, mooi gedaan. Ik heb nog een tip, voor zover je dat nog niet van plan was: colourcoding! Voor je Switchcrafts is dat vrij eenvoudig, daar bestaan gekleurde caps voor, voor al het andere zou ik toch eens serieus overwegen om alles fatsoenlijk te labelen. Ziet er heel mooi uit allemaal.

Groetjes,
Morris

Tja die GX-700, ik hou wel van die wah en hij heeft nog enkele andere leuke fx maar het is waarschijnlijk het eerstvolgende wat ik ga vervangen. Krijg ik een loop vrij voor een compressor en een Teese wah op de vloer!

Colorcoding is natuurlijk handig maar ik maak mijn rack zelf dus ik weet perfect wat en hoe. Achteraan heb ik een mini-snake die naar mijn amp loopt en die is wel 'colorcoded' zodat ik send en return ed goed aansluit. Misschien moet ik zelf maar eens eensimpele interface maken met wat propere aansluitingen :o

Rectifier
20 maart 2004, 10:55
Handig als je in een donker hol staat te spelen en een kabeltje is stuk, dan is't superhandig dat je een mini-snake hebt die wel colored is :lol:

Jij bent de enige gitarist volgens mij die een GX700 voor wah-wah gebruikt.
Waarom geen dunlop rack wah? Je hebt toch al 2 EB's liggen :D

ik hoop voor je dat je in die kroegjes zoveel ruimte hebt om alles kwijt te kunnen. :wink:

LordRiffenstein
20 maart 2004, 11:02
Handig als je in een donker hol staat te spelen en een kabeltje is stuk, dan is't superhandig dat je een mini-snake hebt die wel colored is :lol:

Jij bent de enige gitarist volgens mij die een GX700 voor wah-wah gebruikt.
Waarom geen dunlop rack wah? Je hebt toch al 2 EB's liggen :D

ik hoop voor je dat je in die kroegjes zoveel ruimte hebt om alles kwijt te kunnen. :wink:

Dunlop? Tja, als ik toch een pedaal erbij moet zetten dan liever een Teese, die Dunlop is gewoon pokke duur. Die wah op de GX-700 is vooledig aanpasbaar en dat maakt hem eigenlijk heel goed!

Bij te weinig plaats wordt er gestapeld!! :o

http://riffenstein.kingsmeade.net/images/therig2.jpg

BLOK182
20 maart 2004, 11:45
Mooie shit Youri, thumbs up!! Enne, ben benieuwd naar die soundclips :)

Nocki
20 maart 2004, 18:37
Heel mooi...!

super mooi gewoon.


over de vergelijking pod en lord's rack is nog lang te discudingesen... ik speel nu meer dan een jaar met mn huidige stack en heb geen leukere dingen gezien in de winkels... alles zit er voo rmij in. alleen is de perfectionering van mn geluid nog niet 100% maar ben wel uiterst tevreden. soms denk ik ook wel een een leuke line6 combo of bv de vetta stack maar of ik het ooit ga doen weet ik niet. ik vind die vetta heel leuk klinken maar elke keer als ik weer met mn eigen stack speel heb ik het gevoel dat ik speel en kot ik weer thuis. mischien dat ik ooit nog wel eens terug wil naar mindere kwaliteid en iets simpels wil maar nu nog eeb niet denk ik....

Mooi spul Lord
NOcki

Nocki
20 maart 2004, 18:38
Heel mooi...!

super mooi gewoon.


over de vergelijking pod en lord's rack is nog lang te discudingesen... ik speel nu meer dan een jaar met mn huidige stack en heb geen leukere dingen gezien in de winkels... alles zit er voo rmij in. alleen is de perfectionering van mn geluid nog niet 100% maar ben wel uiterst tevreden. soms denk ik ook wel een een leuke line6 combo of bv de vetta stack maar of ik het ooit ga doen weet ik niet. ik vind die vetta heel leuk klinken maar elke keer als ik weer met mn eigen stack speel heb ik het gevoel dat ik speel en kot ik weer thuis. mischien dat ik ooit nog wel eens terug wil naar mindere kwaliteid en iets simpels wil maar nu nog eeb niet denk ik....

Mooi spul Lord
NOcki

skabouter
21 maart 2004, 01:41
ziet er mooi uit, yoeri. maar het wordt wel steeds iets minder praktisch, niet ? je pedalbak kan meer nu, maar het is ook meer gedoe. aansluiten en al, en die losse exp pedals erbij. zou je het niet mooi monteren en casen ?

wat is een snake interface ? Morris hoorde ik er laatst ook al over

en trouwens. als je die mod pro hebt, EN een GX-700, wat pedals EN nog een g-major, wat haal je dan eigenlijk uit wat ? GX-700 weten we, maar wat doe je met de G-major ?

en over de eventuele vervanging van de GX-700. een teese wah op de grond zal ook lekker klinken ja. maar dan komen er wel weet kabels bij. uiteindelijk trap je alles een keer om, als je op een kabel staat, zeker als je het zo opstapeld als op de foto :D
is een rack wah niet handiger ? wel duur, ja, maar je kan hem ook meervoudig instellen. opzich denk ik dat je de GX-700 wah gewon moet houden als ie bevalt. die heeft nog autowah en fixed wah ook. mooi toch :)

LordRiffenstein
21 maart 2004, 09:15
Heel mooi...!

super mooi gewoon.

over de vergelijking pod en lord's rack is nog lang te discudingesen... ik speel nu meer dan een jaar met mn huidige stack en heb geen leukere dingen gezien in de winkels... alles zit er voo rmij in. alleen is de perfectionering van mn geluid nog niet 100% maar ben wel uiterst tevreden. soms denk ik ook wel een een leuke line6 combo of bv de vetta stack maar of ik het ooit ga doen weet ik niet. ik vind die vetta heel leuk klinken maar elke keer als ik weer met mn eigen stack speel heb ik het gevoel dat ik speel en kot ik weer thuis. mischien dat ik ooit nog wel eens terug wil naar mindere kwaliteid en iets simpels wil maar nu nog eeb niet denk ik....

Mooi spul Lord
NOcki

Thanks Nocki!

Tja Line6 of modelling tegenover buizenspul met een rack. Ik heb het vorig jaar geprobeerd, eerst een Vetta en dan een Zentera voor de coverbands waar ik in speel. Het klonk allemaal niet slecht, zeker de Zentera niet maar je staat minstens even lang te programmeren en het speel-gevoel is toch anders. Ik ben blij dat ik het geprobeerd heb maar blijf toch met mijn buizenspul!

LordRiffenstein
21 maart 2004, 09:20
ziet er mooi uit, yoeri. maar het wordt wel steeds iets minder praktisch, niet ? je pedalbak kan meer nu, maar het is ook meer gedoe. aansluiten en al, en die losse exp pedals erbij. zou je het niet mooi monteren en casen ?

Ja, das uiteraard de bedoeling. Leuke flightcase laten maken voor de AA en EB-pedalen en wat extra plaats voor een wah later


wat is een snake interface ? Morris hoorde ik er laatst ook al over

Gewoon wat kabels bij elkaar gebonden :p


en trouwens. als je die mod pro hebt, EN een GX-700, wat pedals EN nog een g-major, wat haal je dan eigenlijk uit wat ? GX-700 weten we, maar wat doe je met de G-major ?

De GX-700 doet enkel nog wah en compressor. Uit de Mod Pro haal ik chorus, flanger, phaser, univibe, trems..., de pedalen is duidelijk lijkt me :-D en de G-Major gebruik ik voor delays, reverbs, pitch shift.


en over de eventuele vervanging van de GX-700. een teese wah op de grond zal ook lekker klinken ja. maar dan komen er wel weet kabels bij. uiteindelijk trap je alles een keer om, als je op een kabel staat, zeker als je het zo opstapeld als op de foto :D is een rack wah niet handiger ? wel duur, ja, maar je kan hem ook meervoudig instellen. opzich denk ik dat je de GX-700 wah gewon moet houden als ie bevalt. die heeft nog autowah en fixed wah ook. mooi toch :)

Bij de rack wah heb je net zo goed een extra pedaal op de vloer en een extra kabel. Nee hoor, de plannen voor later zijn al uitgewerkt maar dan moet ik eerst nog een heel tijdje sparen en spelen!

skabouter
21 maart 2004, 14:48
Bij de rack wah heb je net zo goed een extra pedaal op de vloer en een extra kabel. Nee hoor, de plannen voor later zijn al uitgewerkt maar dan moet ik eerst nog een heel tijdje sparen en spelen!

ja, weet ik. maar dan is het maar 1 kabel tenminste, en je signaal gaat er niet doorheen

ED BOB
21 maart 2004, 14:59
Lord twee vraagjes,

Ik zie dat je die engl Z-7 achteraan in je lade hebt. Is dat niet onhanding als je bij het 'save-knopje' moet of heb je dat op een andere manier opgelost?

Waar heb je nu die EW172?

greetz, Ed

ieme
21 maart 2004, 15:34
Dat gepats van die yoeri op dat forum ook altijd!!

LordRiffenstein
21 maart 2004, 15:54
ja, weet ik. maar dan is het maar 1 kabel tenminste, en je signaal gaat er niet doorheen

Ja, het scheelt een hoop kabel maar met een goede buffer is dat ook geen probleem!

LordRiffenstein
21 maart 2004, 15:56
Lord twee vraagjes,

Ik zie dat je die engl Z-7 achteraan in je lade hebt. Is dat niet onhanding als je bij het 'save-knopje' moet of heb je dat op een andere manier opgelost?

Waar heb je nu die EW172?

greetz, Ed

Ik heb het handig opgelost door vooraf alle mogelijke combinaties al te programmeren die ik gebruik en omdat alles op een apart midi-kanaal zit kan ik die steeds weer gebruiken. Ik heb in totaal een 15-tal verschillende combinatie geprogrammeerd en die gebruik ik. Staan in een documentje mocht ik het ooit nodig hebben maar de meeste ken ik ondertussen uit mijn hoofd.

De EW-172 gaat voorlopig los mee maar ik wil nr een groter rack ofwel gaat de EW-172 met mijn racklicht in een aparte 2he.

LordRiffenstein
21 maart 2004, 15:57
Dat gepats van die yoeri op dat forum ook altijd!!

Tja, koop zelf ook een keer iets nieuws :razz:

ieme
21 maart 2004, 20:45
Dat gepats van die yoeri op dat forum ook altijd!!

Tja, koop zelf ook een keer iets nieuws :razz:
MUhahaha ik wacht ff af....

srv-man
22 maart 2004, 23:26
Lord twee vraagjes,

Ik zie dat je die engl Z-7 achteraan in je lade hebt. Is dat niet onhanding als je bij het 'save-knopje' moet of heb je dat op een andere manier opgelost?

Waar heb je nu die EW172?

greetz, Ed

Ik heb het handig opgelost door vooraf alle mogelijke combinaties al te programmeren die ik gebruik en omdat alles op een apart midi-kanaal zit kan ik die steeds weer gebruiken. Ik heb in totaal een 15-tal verschillende combinatie geprogrammeerd en die gebruik ik. Staan in een documentje mocht ik het ooit nodig hebben maar de meeste ken ik ondertussen uit mijn hoofd.

De EW-172 gaat voorlopig los mee maar ik wil nr een groter rack ofwel gaat de EW-172 met mijn racklicht in een aparte 2he.

Ha Yoeri, je had al een mooie set, maar je gaat nu naar het werkelijke pro-level en inderdaad, die GX700 gaat wel een beetje detoneren in het beeld.... :wink:
Maar wie weet is dat ding over een paar jaar weer een collector´s item.

Maar al met al, hoeveel verschillende geluiden gebruik je nu wel niet in de praktijk, wordt het niet een beetje erg complex?

LordRiffenstein
23 maart 2004, 07:46
Ha Yoeri, je had al een mooie set, maar je gaat nu naar het werkelijke pro-level en inderdaad, die GX700 gaat wel een beetje detoneren in het beeld.... :wink:
Maar wie weet is dat ding over een paar jaar weer een collector´s item.

Collector's item??? Tja, er gebeuren wel meer wonderen :cool:


Maar al met al, hoeveel verschillende geluiden gebruik je nu wel niet in de praktijk, wordt het niet een beetje erg complex?

't Is natuurlijk complex maar ik speel in 3 bands en heb dus wel wat verschillende geluiden nodig. Als je weet dat er een echte pop/funk coverband bij zit dan weet je automatisch dat er veel verschillende klankies zijn :???: :P

gershwin5150
23 maart 2004, 21:05
Hee, ik gebruik zelf ook een GX-700 en een G-Major.
Maar klinken de effecten van de ModPro dan evengoed nog zoveel beter dan die van de G-Major/GX-700?
Ben wel benieuwd, moet ik die ModPro ook maar is gaan checken dan!

ieme
27 maart 2004, 12:51
ey yoeri... nou nergens om hoor maar geloof je nou zelf dat "het einde in zicht is"
Ik niet :P

LordRiffenstein
27 maart 2004, 14:09
ey yoeri... nou nergens om hoor maar geloof je nou zelf dat "het einde in zicht is"
Ik niet :P

Met mijn periscoop zie ik het einde :razz:

ieme
27 maart 2004, 17:14
Met mijn periscoop zie ik het einde :razz:

Periscoop? belgisch voor verrekijker?

Javaca
7 april 2004, 17:20
Die GX-700 is dat wat?

Ik zie op verschillende verkoopsites dat die redelijk betaalbaar is.

Anavrin
7 april 2004, 17:26
Met mijn periscoop zie ik het einde :razz:

Periscoop? belgisch voor verrekijker?
Periscoop is gewoon een Nederlands woord hoor (Ok, eigenlijk Grieks, maar ja). Volgens vandale.nl:
pe·ri·scoop (de ~ (m.), -scopen)
1 optisch instrument om vanuit een duikboot objecten boven water te kunnen waarnemen
2 eenvoudig cameraobjectief, bestaande uit twee positieve meniscuslenzen aan weerszijden van een diafragma


:razz:

skabouter
8 april 2004, 14:41
Die GX-700 is dat wat?

Ik zie op verschillende verkoopsites dat die redelijk betaalbaar is.

als je goedkoop en veel en redelijk wilt is hij wel leuk. ik zie hem nergens betaalbaar nu, btw. overal 250. minder dan 200 moet je neit betalen. mijne was 175. hij kan vrij veel, echt heeel uitgebreid. uiteraard kan het allemaal beter maar je kan er wel veel lol van hebben. als je er 1 voor 175-200 vind is het zeker geen miskoop.

@iro
9 april 2004, 19:02
my god, wat een gear ... de lord moet zoveel verdienen hé om dit te kunne betalen :razz:

LordRiffenstein
9 april 2004, 19:21
my god, wat een gear ... de lord moet zoveel verdienen hé om dit te kunne betalen :razz:

De lord eet boterhammekes met choco, veel boterhammekes maar alleen choco :razz:

@iro
10 april 2004, 01:51
8-) hé hé als ge uw gear ziet is choco nog wel oké ... :D






(anders ook hoor :P )