PDA

View Full Version : Ik heb Cynic herontdekt!



Anders Destium
19 maart 2004, 12:13
Ik weet niet of er andere mensen zijn die deze virtuoze experimentele death-metal/avantgarde band kennen? Ik heb laatst weer een stapel oude tapes boven water gehaald, en ik ben weer helemaal into bands als Cynic, Superior, Arcturus en Solefald :lol:

FNaRK
19 maart 2004, 12:16
:-D
ben grote fan van Cynic
moet tot mijn grote schaamte bekennen dat ik het al lang niet meer gedraaid heb....effe opzoeken vanavond !

Lacrimosa
19 maart 2004, 12:39
Sein Reinert ruleert :D ....ze zijn idd erg vet ja!! :wink:

Maiden Michiel
19 maart 2004, 15:26
Die eerst volledige Arcturus was de reden dat ik shred wou leren :)

marc_o
13 juni 2004, 12:21
Ja!
Cynic is te gek, klinkt allemaal niet zo goed, maar dat mag de pret niet drukken. Ik het 1 cd, genaamd Focus, geen idee of ze er meer hebben gemaakt. Na een paar nummers heb ik die "computerstem" wel gehoord, maar wat kunnen ze spelen.

AntY
19 april 2007, 22:32
en jaaaaaaaaaawel CYNIC is terug in Nederland!!!!

ik ga zaterdag kaartjes kopen, verwacht dat de koek snel op is, ze spelen donderdag 28 juni in de kleine zaal van 013!!!!

Trocar
19 april 2007, 23:51
Ah! Koel!

Helaas is Arcturus (ook genoemd in de beginpost) er net mee gestopt.

Anders Destium
20 april 2007, 19:04
Ik reken op je Anty!



>Trocar

Inderdaad zonde, geniale band! De solo van Fall of Man is en blijft een van mijn favorieten :)

new deep
20 april 2007, 19:07
Cynic is inderdaad heel gaaf,alleen een gedateerde productie naar mijn smaak van het album Focus. Een paar keer live gezien en heel jammer dat die gasten toen zijn gekapt.

Er schijnen nu geloof ik Cynic gasten met Patrick Mameli van Pestilence in de weer te zijn trouwens.

Bron: http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=67005

Check ook eens Portal en Gordian Knot (Gordian Knot features not only Malone and Sean Reinert of Cynic, but also Trey Gunn of the infamous progressive rock band King Crimson on touch guitar)

Anders Destium
20 april 2007, 20:19
Cynic meets King Crimson, ik ben benieuwd :o

Tristan
20 april 2007, 20:20
Cynic vind ik ook te gek, heb ik leren kennen via een maat van mij (een drummer)...
Die gitarist is waanzinnig, heel erg Holdsworthy ook net als die dude van Meshuggah (Fredrik Thordendal geloof ik), Meshuggah vind ik ook ontzettend cool, maar Cynic is melodieuzer, te gekke band(s)... :)

AntY
26 juni 2007, 09:13
overmorgen :blast:

damn, kan niet wachten!!

cardinal
27 juni 2007, 18:34
Vonk destijds niet echt spannend, de zang door die rare vervormer. Veel zaken nogal afgekeken bij hun grote broer.

Niet helemaal mijn ding.

Dan liever de eerste van atheist.

Xile
28 juni 2007, 15:40
Ik heb ze gister Live Gezien in Doornroosje. Muziek klonk goed alleen de stem van de zanger vond ik nou niet echt helemaal geweldig..

Was voor de rest wel geslaagde avond :)...

FruscianteFan
29 juni 2007, 01:07
Ik was er ook, vooral omdat ik de organisator (FortaRock) ken. Cynic vond ik erg goed, en dan neem ik de grunts van een bandje op de koop toe. Vond wel erg jammer dat sommige prachtige stukken zo werden verpest door solo's die nergens op sloegen.