PDA

View Full Version : JCM900 4100 Volume Probleem (ongewenst fade-in/out)



Phyrexian
19 maart 2004, 11:15
test

Phyrexian
19 maart 2004, 11:17
Hi guys and gals,

m'n maat heeft vorige maand een tweedehands Marshall JCM900 4100 head gekocht. Het was een goede deal en de versterker leek meer dan in orde. Buizen waren volgens de verkoper recent vernieuwd.

Anyway,
nu blijkt af en toe het volume van de amp compleet te verdwijnen of veel stiller te klinken, om dan plots weer terug naar normaal (ingesteld op de volume knop) volume te gaan... vrij lastig dus.

Enig idee hoe dit komt?

Bart

Marc Oblivian
19 maart 2004, 11:23
Geen idee wat het veroorzaakt, maar ik zou eerst even de verkoper op gaan zoeken met een flink end hout in de handen :-D

FNaRK
19 maart 2004, 11:26
zelfde probleem gehad met dezelfde versterker....

probeer eens je send/return (achterkant dus) schoon te maken (contactspray) Heeft bij mij geholpen...was trouwens ook de tip van de amp-goeroe die ik toen belde !

josh.vandenberg
19 maart 2004, 11:30
Ja, als zo'n versterker lang stil staat ,dan moet je de effect send return schoonmaken.Evenzo met de footswitch en de speakeruitgangen.Zelfs met de buisvoeten heb je dat probleem
Je moet vaak spelen met zo''n versterker

Nielsje
19 maart 2004, 12:50
joh,

gaaf man, nooit geweten dat de jcm 900 modellen met ingbouwde tremolo verkrijgbaar waren :razz:

Phyrexian
19 maart 2004, 13:54
Ja ok... gewoon even alles 'onderspuiten' met contactspray en flink laten drogen?

coal
30 maart 2004, 14:54
Maar hebben jullie het hier over de potmeter van de send/return, of de inputs? Ik heb namelijk een Koch KV50 die hetzelfde probleem heeft, tijdens het spelen gaat ie soms harder/zachter en als ik dan draai aan de fx-potmeter, dan kraakt het en gaat ie harder...