PDA

View Full Version : Koch naar de klote?? clean aan gort



Toaster
18 maart 2004, 23:40
Hoi ik vanavond speelde ik met mijn 3/4 jaar oude Kocht PII.

Plotsklaps ging het clean aan gort. Distortie tonen en maar de helft van het volume......

De eindbuizen hadden wel al een lichte blauwe gloed maar dit is volgens de Koch website normaal...

weten jullie misschien wat er aan de hand is???

Graag jullie raad en bevindingen.

Groeten Niels

pimmetje
19 maart 2004, 08:47
Klinkt wel als een buizenprobleempje. Maar met een beetje geluk is 't alleen een voorbuisje... maar ik vermoed door het verhaal eindbuis.

Tik 'ns voorzichtig (!!!) met een podlood tegen alle buizen afzonderlijk terwijl de versterker flink hard aan staat op het cleane kanaal zonder de gitaar ingeplugd. Als je het tikken door de speaker hoort, is de buis rot... vervangen dan.

Toaster
19 maart 2004, 10:54
Nou moet ik zeggen dat toen de toetsenist wat kabels over mijn vertsterker heen tilde ik wel over de speaker wat storing hoorde...

dat was een half uurtje voor mijn probleem dus.

Zo te horen dus niet echt ernstig...

Weten jullie of ik die Koch buizen bij Koch moet bestellen of in de winkel kan bestellen?

Robbert
19 maart 2004, 11:43
Nou moet ik zeggen dat toen de toetsenist wat kabels over mijn vertsterker heen tilde ik wel over de speaker wat storing hoorde...

dat was een half uurtje voor mijn probleem dus.

Zo te horen dus niet echt ernstig...

Weten jullie of ik die Koch buizen bij Koch moet bestellen of in de winkel kan bestellen?

Storing als in kraak? Dat ligt dan waarschijnlijk aan je kabels; heb zelf een kabel liggen van een meter of zes, die is zo dun, dat als je er op tikt met je vingers het geluid nog door je versterker komt.

Mag duidelijk zijn dat je zo'n kabel wel weg kunt gooien :D


Maar ik denk ook aan een rotte buis. Probeer de volgende keer eens aan je volumeknop te draaien, zou ook een rotte volume pot kunnen zijn. Denk ik zo.

Toaster
19 maart 2004, 13:01
Nou het ligt niet aan de gitaar of aan de kabel hoor.

Ik heb daarna namelijk verder gespeeld over een andere versterker en die deed het wel gewoon....

Maar weet iemand waar ik het beste die Koch buizen kan halen???

BartL
19 maart 2004, 14:21
Welk type?

cas121
20 maart 2004, 00:21
bij koch tel je voor een set van 4 el34's, matched, ruby tubes 115 euro neer. als je daar uitlegt dat je amp pas 3/4 jaar oud is zal je wel korting krijgen, hebben de beste garantie die je waar dan ook vind...

Toaster
22 maart 2004, 08:57
El 34 's heb ik inderdaad nodig.

Ik kan dan gewoon Koch bellen???

Bestel ik gelijk 2 paar. Als dit live gebeurt is het wel kut om je reserve valvestate op te stellen.

In ieder geval bedankt voor de reacties

Nielsje
22 maart 2004, 10:07
woah.. ik denk niet dat dit nodig zij zal zijn. tis bovendien een beetje onhandig..

je bent een lap geld kwijt, en ik zou echt niet naar elk optreden een losse set buizen mee nemen, want zo snel gaan de buizen in je amp echt niet naar z'n grootje, als het goed is.

losse buizen zijn veel kwetsbaarder.

komt ook nog bij dat je je multimeter moet nemen en wellicht een schroevedraaier om je amp ff open te halen, want je moet wel ff opnieuw de bias instellen/controleren.

nou ja.. dan kan je beter je valvestate neerzetten geloof ik..

Toaster
22 maart 2004, 15:29
Koch heeft genummerde buizen met daarop de bias klasse. Dus kan ik ze er gewoon in zetten zonder te biasen.

Mits ik dezelfde bias klasse koop en hetzelfde type buis

Nielsje
22 maart 2004, 15:50
ah, kijk, dat wist ik niet...

als je nu ff zo'n mooi alluminum koffertje van gamma haalt (22 euri)

en die volstopt met schuimspul, en netjes de uitsparingen erin maakt voor je buizen, kan je een heel arsenaal meenemen :P

pimmetje
22 maart 2004, 19:43
Zo'n koffertje lijkt me niet echt nodig hoor... gewoon een paar buisjes in 't doosje aan de binnenkant van je amp tapen werkt prima.

Buizen zijn wel kwetsbaarder buiten de amp dan erin... maar da's als je ervanuit gaat dat je erop gaat zitten of zo :D. Buizen zijn het meest kwetsbaar als ze warm zijn... net als gewone philips peertjes. Daarom moet je ze altijd ff af laten koelen na het spelen voordat je met je amp gaat slepen... koud kunnen ze redelijk wat hebben.

ieme
23 maart 2004, 21:24
ff een belletje met Dolf koch en t komt allemaal weer goed!