PDA

View Full Version : mn nieuwe gitaar is eindelijk binnen :D



Ronald
18 maart 2004, 19:41
test

Ronald
18 maart 2004, 19:41
:-D hijs eindelijk binnen , mn nieuwe gitaar, tis een ibanez rg 1527 :) 7 snarige gitaar, tis een prestige en das echt relaxed echt kei fijne nek.

de buren zullen wel gaan klagen over het gedreun zometeen :-D gna gna

het geluid is nog nie optimaal maar da komt door de nieuwe snaren en die klinken dan nog heel staalachtig he maar ja da komt vanzelf goed :)

alleen de kleur valt bietje tegen :-( op de plaatjes op internet ziet ie er grijs uit maar hij is eigenlijk gewoon zwart. en de elementen zijn ook nie alles , maar ik ga er over paar maand 2 dimarzios inzetten :)

kben er echt dolblij mee, wel half legen bankrekening ( hij was 799 euro ) maar dat was het waard

nu excuseer me even want ik ga nu een partij staan raggen :D

Anavrin
18 maart 2004, 19:46
gefeliciteerd, maar ik vind het wel een beetje ziek/ triest/ weet ik het, dat je eerst hier op zet dat je een nieuwe gitaar hebt, en er dan pas op gaat spelen. Ik loop altijd met m'n jas nog aan direct naar boven, om een nieuwe gitaar meteen ff goed te mishandelen, en daar gaat niks voor (ik laat zelfs de telefoon liggen, want als het belangrijk is, bellen ze vanzelf terug).

Ronald
18 maart 2004, 19:48
ja ik heb er al net op zitten spelen hoor :roll:

Anavrin
18 maart 2004, 19:48
OK dan.

Anavrin
18 maart 2004, 19:50
klinkt ie thuis ook goed? Da's altijd mijn probleem, dat ie in de winkel goed klinkt, en dan zit ik in de auto te denken: als ie thuis ook maar goed klinkt. Gelukkig klonken al mijn gitaren in de winkel goed, maar thuis nog beter.

Ronald
18 maart 2004, 20:06
ik heb er in de winkel helemaal niet op gespeeld , khad um namelijk besteld en ik ben hem alleen wezen ophalen en ben thuis er meteen op gaan spelen

Anders Destium
18 maart 2004, 21:07
Felici :)

Dimarzio's erin en scheuren maar :lol:

Swan
18 maart 2004, 21:43
gefeliciteerd, maar ik vind het wel een beetje ziek/ triest/ weet ik het, dat je eerst hier op zet dat je een nieuwe gitaar hebt, en er dan pas op gaat spelen. Ik loop altijd met m'n jas nog aan direct naar boven, om een nieuwe gitaar meteen ff goed te mishandelen, en daar gaat niks voor (ik laat zelfs de telefoon liggen, want als het belangrijk is, bellen ze vanzelf terug).

tsss ik speel nooit op mn gitaren ik praat er hier alleen maar over :razz:

Mr.Bluesbreaker
18 maart 2004, 21:45
Je hebt een gitaar besteld zonder dat je er ooit op hebt gespeeld? Of lees ik het verkeerd?? :-? Lijkt mij nogal een groot risico, beter gezegd iets wat ik nooit zou doen. Oja, gefeliciteerd natuurlijk :)

Anders Destium
18 maart 2004, 21:57
Bij sommige gitaren weet je van tevoren dat het goed zit, Ibanez prestige gitaren hebben een constante (redelijk hoge) kwaliteit, en spelen stuk voor stuk geweldig :)

Ronald
20 maart 2004, 13:29
Je hebt een gitaar besteld zonder dat je er ooit op hebt gespeeld? Of lees ik het verkeerd?? :-? Lijkt mij nogal een groot risico, beter gezegd iets wat ik nooit zou doen. Oja, gefeliciteerd natuurlijk :)

ik kon uberhaupt toch geen andere bestellen, dit was eigenlijk mn enige mogelijkheid

enne hijs toch goed hoor, alleen nog dimarzios erin he :)

THW
20 maart 2004, 16:08
proficiat!
binnenkort wel ff een foto laten zien

NeeraDJ
20 maart 2004, 16:51
Ja foto's zijn een must! Gefeliciteerd, toch nog één van de betere 7-strings :). Weet je al wat voor DiMarzios? De Blaze ofzo?

Ben benieuwd

Ronald
20 maart 2004, 18:26
foto's zal lastig worden aangezien ik geen digitale camera heb

de dimarzio's die ik er in wil zetten zijn denk ik in de brug de blaze en de paf7 in de nek

ik was eigenlijk bang dat het nogal erg wennen zou zijn om van een 6 snaar naar een 7 snaar over te schakelen, maar da valt heel erg mee :) ik vind het een hele fijne nek en als ik mn 6 snaar nu oppak heb ik nu al zoiets van hey ik mis iets :roll:

ik heb um nog nog gewoon in b staan maar kga um binnekort in drop A zetten, maar ik laat um nog ff staan (kzit de hele tijd die intro van a change of seasons van dream theatre aant spelen, benk helemaal verslaafd aan :wink: )

kbaal er alleen wel van dat ie zo ontzettend veel lijkt op mn 6 snaar, echt letterlijk dezelfde kleur alleen dan zonder slagplaat :-?

ach ik laat um over een jaarke ofzo nog wel een keer verven

Soulflyhigh
20 maart 2004, 19:27
Congrats mooie gitaar en binnenkort Dimarzio's erin. Goed bezig! 8-)

Ronald
22 maart 2004, 22:09
kheb vandaag voor het eerst met mn nieuwe gitaar in de workshop gespeeld ( tja ik heb nog geen vaste band ) en het ging gewoon super :) khad helemaal geen last van de 7e snaar. zelfs de open akkoorden gingen gewoon goed. kben er inmiddels al helemaal aan gewend. een 6 snaar voelt nu zelfs nogal dun

we krijgen bij de workshop trouwens les van ruud borgers, de broer van de directeur van de rockacedemie, mischien hebben jullie wel es van hem gehoord. die gast ken echt geweldig les geven.

Harry
23 maart 2004, 10:41
nou nou, de broer van de directeur? Maar ook de broer van de legendarische Nederpopheld Bertus Borgers!

Raffel
23 maart 2004, 10:51
mag ik een Air Norton 7 en Evo 7 aanraden? Felici! 8-)

Ronald
23 maart 2004, 15:32
nou nou, de broer van de directeur? Maar ook de broer van de legendarische Nederpopheld Bertus Borgers!

ja die ook nog he :roll:


maarre er is iets mis met de brug van mn gitaar, hij staat nu helemaal naar achteren toe, zeg maar zo wanneer je de tremolo helemaal naar achteren doet , zo staat ie nu gewoon. en ik heb al vanalles geprobeerd, er aan zitten draaien met een inbus sleutel enzo , maar het helpt niks. ik begrijp er niks van.

je kunt nog amper aan de fijnstellings knopjes draaien, zo ver staat da ding gewoon naar achteren :( ksnap er niks van

ED BOB
25 maart 2004, 17:17
Dan heb je er waarschijnlijk dunnere snaren op gezet.

Als je er dunnere snaren opzet, verlaag je de trekkracht van de snaren waardoor de tremelo uit balance is.

Je moet dan de veerkracht van je tremelo bijstellen (verlagen) door bijv. een veer weg te halen of door de bevestigingsschroeven losser te draaien.

Oh ja...
als je verandert van snaardikte moet je ook je gitaar opnieuw intoneren (bij dunnere snaren moeten brugzadels iets naar voren, dus richting hals) en mogelijk moet je de hals bijstellen dit is afhankelijk van de stijfheid van je hals.

succes, greetz, Ed

Sir Peckerkäse
25 maart 2004, 17:23
7 snaren lijkt mij vreemd, aan 6 heb je toch genoeg lijkt mij

Ronald
25 maart 2004, 19:35
nee er zitten juist dikkere snaren op en ik heb da de muziekwinkel laten doen hoor

en langepink was dan nou weer voor stomme opmerking :-?

ED BOB
25 maart 2004, 20:16
Als die muziekzaak de gitaar zo heeft afleverd, heb ik mijn twijfels over hun kunde. :-?

Ze hebben dan waarschijnlijk in de muziekzaak de veren van de tremelo strakker (te strak) gezet. :oops:

Gewoon bevestigingsschroeven van tremelo-veren wat losser en het probleem is opgelost. :-D

Je moet natuurlijk wel de intonatie controleren, zal de muziekzaak dan ook wel niet correct hebben gedaan. :???: Bij dikkere snaren moeten brugzadels dus iets naar achter.

Succes ermee.
grtz, Ed

Ronald
25 maart 2004, 20:50
nou int begin stond ie juist nog goed hoor, maar hij ging langzaam steeds meer naar achter, ksnap ook nie hoe da komt

en veren dingesen en intoneren ken ik nie hoor :S kweet toaal niks van de technische kant van gitaren

maar mischien is het jusit wel voordelig want nu staat de brug vast , de tremolo gebruik ik toch nie :roll:

ED BOB
26 maart 2004, 12:05
Wat ik niet snap, is dat je dan een gitaar koopt met een uitgebreid zwevend tremelo-systeem met fine tuners e.d. terwijl je dit niet gaat gebruiken :???:

Had je veel beter een gitaar kunnen kopen met een vaste brug. Is veel beter voor je geluid (sustain) en je hebt al die nadelen van een zwevende (ingewikkelde) brug niet.
Maar goed dat moet ieder voor zich weten.

Als ik jouw was, zou ik je gitaar toch fatsoenlijk laten afstellen (bijv. door Arie de Vogt in Bakel, goede gitaarbouwer niet zover van je vandaan) als je het niet zelf kunt. Kost wel wat maar dan weet tenminste zeker dat het goed is. En het is m.i. een verademing om op een goed afgestelde gitaar te spelen. Tis maar een tip. Kijk maar wat je ermee doet.

grtz, Ed

Ronald
26 maart 2004, 19:33
ik heb deze gitaar gekocht om dat ik uberhaupt geen andere keus had. het enigste alternatief was de rg7321 en das toch wel een klasse lager dus ga ik liever voor een rg 1527

een andere keuze was er helemaal niet


en ik heb er eerlijk gezegd nie echt veel last van die brug. maar ik vraag me alleen af of het wel gezond voor de gitaar is als de brug zo helemaal achter staat.

AART
26 maart 2004, 20:05
heyz,

gefeliciflapstaart met je nieuwe ibbi,
op zich kan het niet zoveel kwaad als de brug zover naar achteren staat, je gitaar gaat er in ieder geval niet van kapot, maar de intonatie zal waarschijnlijk wel slecht zijn, ga dus maar even langs iemand die er verstand van heeft(gitaarwinkel(met verstand van gitaren) of iemand van forum met verstand van die dingfen bij je in de buurt)

Soulflyhigh
26 maart 2004, 20:05
Ik vind die ESP ltd Stephen Carpenter sig. serie ook een vette 7 string maar dat is ook weer een prijsklasse hoger anyway die ibanez is toch ook niet mis?

Anders Destium
26 maart 2004, 20:09
Ik zou terug naar de winkel gaan, het lijkt erop alsof ze zijn vergeten dat nieuwe snaren nog wat moeten oprekken. Dit zou verklaren waarom je brug naar achteren is gaan zakken.

Als je het zelf wilt gaan doen: Schroef aan de achterkant het plaatje van de gitaar. Je ziet nu twee grote schroeven die in de body zijn gedraaid. Deze zitten via veren aan de brug vast. Als je nu deze schroeven losser draait zal je brug gewoon weer omhoog komen! Je moet nu alleen wel weer opnieuw stemmen enzo. Als je de gitaar in je handen hebt zie je als het goed is een inkeping bij de brug, die moet horizontaal staan ten opzichte van de bovenkant van de body. Als je dit voor elkaar hebt staat de gitaar goed afgesteld.

Ik weet niet wat je verdere plannen zijn, maar als je lager wilt gaan stemmen moet je hoe dan ook aan de slag met deze schroeven!

Ronald
26 maart 2004, 20:11
er is inderdaad niks mis mee, tis wel een prestige he en das echt heeeeel erg fijn. ik laat die brug binnekort wel ff na kijken lijkt me toch wel verstandig :)

Anders Destium
26 maart 2004, 20:11
Hier is een stappenplan te vinden, voor als je mijn verhaal niet helemaal begreep :) :

http://www.ibanezrules.com/tech/setup/index.htm