PDA

View Full Version : hier is dan iets van mij, als het het allemaal doet



amon
18 maart 2004, 15:06
het is nog maar een begin, moet nog beter uitgewerkt worden, maar ik was nu gewoon nieuwsgierig hoe op te nemen en op internet te zetten etc. dus hier is een simpel tokkeltje (ik tokkel eigenlijk nooit, maar toen ik 'more than words' van extreme speelde begon ik zelf wat te spelen en dit kwam er ongeveer uit).
de kwaliteit van de bas is bagger, hoe kan ik dit veranderen? i werk met fender twin, mic ervoor die rechtstreeks naar computer gaat (in mic aansluitingsgaatje...) en dan opnemen met audacity.

ik wil de akoordensessies nog verbeteren, andere aanslag ofzo en meerdere variaties en nog een mooie solo erbij doen, maar dit is een grondbeginsel en eigenlijk alleen maar even om te kijken hoe het allemaal werkt, maargoed, kom maar op met de kritiek(/hulp)!

ohja, link:
http://members.lycos.nl/jasperserraris/asdffds.mp3

(rechtermuisknop, opslaan als...)

amon
18 maart 2004, 15:06
ho, foute forum... :-? :wink:

Bleak
18 maart 2004, 16:11
GOEDZOOOOO

Anavrin
18 maart 2004, 16:12
klinkt wel leuk, maar voor die brommende bas, hoever heb je de mic van je amp af staan? Ideaal is in ieder geval iets uit het midden van de speaker, en dan op een afstand van minimaal 30 cm (50 cm is nog beter, en 1 meter is nog beter, maar dan kan het zijn dat je opname te zacht wordt, en dat je dus overal ruis krijgt, omdat je het opnamevolume harder moet zetten). Dus de mic op een minimale afstand van 30 tot 50 cm, en de brom is waarschijnlijk al een stuk minder (of het moet zijn dat je die brom ook al hoort uit je versterker, maar dat zal wel niet). Succes ermee.

amon
18 maart 2004, 18:09
nee, die brom komt niet uit de versterker die is werkelijk geluidloos. ligt dan idd aan de afstand van de mic, die was bij mijn opname 5 cm (als het niet minder is).
maar volgens mij is er iets misgegaan met het uploaden, tenminste, als ik het zelf dowload hoor ik maar 1 tokkel die 8x herhaalt wordt, daarna zouden er akoorden moeten komen, maar dan is het nummer bij mij al afgelopen. krijgen jullie wel slaggitaar te horen? (zo niet, wees blij en wacht op de volgende opname met betere micafstand, want daar is die bas-brom echt verschrikkelijk)

edit: klinkt nou al veel beter, nog niet perfect, maja

amon
21 maart 2004, 21:26
ok, hij deed het dus niet helemaal... maargoed, ik heb net vanavond wat gedrumd en opgenomen, en daarmee klinkt het al heel veel beter. nu ga ik nog even een mooie solo verzinnen in die stijl en dan moet het goedkomen en hopelijk staat aan het eind van de week hier dan mijn eerste eigen liedje (zelf geschreven, gegitaard (?), gedrumd, misschien nog een basslijntje, ligt eraan hoe dat gaat klinken)

NeeraDJ
22 maart 2004, 16:37
Sorry maar klinkt een beetje saai en eentonig, omdat er weinig afwisseling in zit. Met een betere sound dan had ik hier een stuk positiever op gereageerd! Nix persoonlijks, maar werk wat aan je sound, werk het nummer uit en dan krijg je hier zeker wel iets positievers voorgelegd :)

El Capitain
22 maart 2004, 19:17
Ik heb het zonder drums dus aangehoord, maar ik vind het wel een ok nummer. De (opname)sound van je gitaar is echter niet mooi, maar dat is een kwestie van anders opnemen. Het nummer is volgens mij wel erg ok.

amon
22 maart 2004, 19:30
Sorry maar klinkt een beetje saai en eentonig, omdat er weinig afwisseling in zit. Met een betere sound dan had ik hier een stuk positiever op gereageerd! Nix persoonlijks, maar werk wat aan je sound, werk het nummer uit en dan krijg je hier zeker wel iets positievers voorgelegd :)

dit was ook even om te kijken hoe alles werkt, nu heb ik de drum dus al opgenomen en daarmee meespelend is het al een stuk minder saai. saai is het zoals het hier nu staat inderdaad, ben ik met je eens, want je hort hier maar 1 tokkeldeel, geen akkoorden en geen solo (die ben ik nu nog aan het uitwerken).