PDA

View Full Version : DOF



Joey
16 maart 2002, 19:16
Sinds een paar weken klinkt mn gitaar (Epi Les Paul) vreselijk dof, vooral op het brugelement... ik dacht eerst dat het aan de snaren lag, maar ik heb er nieuwe Ernie Balls opgezet en het is amper beter! Wat kan dit zijn?? Ik speel direct over een Peavy 112 Bandit 100W amp, geen pedalen of andere effecten.

sash
16 maart 2002, 19:33
Klinkt ie bij het nekelement ook zo dof? Want dan zou het alleen aan het element kunnen liggen. Er kan ook een pot kapot zijn...

Lacrymosa
16 maart 2002, 20:03
Mischien moet je je tone knope opendraaien :wink:
sorry, ik kon em nie laten

cheers!!

sash
16 maart 2002, 20:46
oh oh oh, wat zijn we weer slim :grin:

Mitch
16 maart 2002, 22:01
Speel anders eerst met een andere gitaar over je versterker: klinkt -ie goed dan kun je de versterker uitsluiten van de problemen.

Anders misschien wel een probleem in de tonepot (nee, ik bedoel niet de positie.....)

BRiet
16 maart 2002, 23:02
Klinkt misschien stom: ik heb in m'n auto een paar speakers zitten, waarvan er een ook heel erg dof klinkt sinds ik wat hard over een drempel heen ben gegaan. Maar het idee van een andere versterker proberen (of andere gitaar over dezelfde versterker) is zo gek nog niet, want misschien ligt het wel gewoon aan je speaker.

Tuul
17 maart 2002, 01:19
...... want misschien ligt het wel gewoon aan je speaker.


Dan zal er wel een tweeter stuk zijn gegaan in je auto... Daar heeft een gitaarversterker geen last van, ik zou het toch eerst in de pots of condensatoren in die Les Paul zoeken. Of zelfs je pickupswitch! Epi's hebben nou eenmaal niet de beste kwaliteit elektronica (heb ik zelf helaas ook gemerkt hehe). Bij een goede gitaarshop moeten ze dat toch zo door kunnen meten lijkt me?

sash
17 maart 2002, 14:03
Op 2002-03-17 01:19, schreef Tuul:
[quote]
Bij een goede gitaarshop moeten ze dat toch zo door kunnen meten lijkt me?


Idd, gewoon ff langsgaan en dan kunnen ze het voor je doormeten.

ekkerman
17 maart 2002, 14:18
ik zou ook eerst een andere gitaar desnoods die van een vriend ofzo over jouw amp laten spelen en dan eerst het een en ander uitsluiten zo werkt het namelijk ; traceren door te elimineren !

sash
17 maart 2002, 17:22
Op 2002-03-17 14:18, schreef ekkerman:
zo werkt het namelijk ; traceren door te elimineren !


Volgens mij heb ik dat ergens eerder gehoord, star trek ofzo :grin: