PDA

View Full Version : SWR workingman 10



riesj
18 maart 2004, 13:21
Hoi,

Mijn broer heeft genoeg van zijn 10W, 8" oefenversterkertje en wil een iets serieuzere versterker. Nu is de SWR Workingman 10 in de aanbieding bij Feedback voor 399. Is dit wat, tov bijvoorbeeld een Hartke Kickback?
Of zijn er nog beestjes die het kijken waard zijn, die binnen een budget van EUR 400,-- vallen?

Oh ja, hij wil de versterker gebruiken om te oefenen en te jammen. (en als het even mogelijk is, wil hij er ook mee optreden, waarvoor hij tegen die tijd wel een extra cab aanschaft :) )
Voor hij wat koopt gaat hij natuurlijk zelf wat testen, maar tips kan hij goed gebruiken :cool:

Groeten,

AntY
18 maart 2004, 15:21
wat voor band, wat voor geluid zoektie, wat voor drummer etc?


SWR is beter dan de hartke vind ik, maar t is niet mijn geluid. kwalitatief is t best goed natuurlijk.

Chris Wolstenholme
18 maart 2004, 15:25
het ligt een beetje aan de band situatie, slaat de drummer hard, 1 of 2 gitaristen. etc
als je met 2 gitaristen speelt zou ik toch zoeken naar iets met meer speaker oppervlak. maar op zichzelf is dit een prima combo denk ik, SWR kan je je niet echt deuk aan vallen.

frenske
18 maart 2004, 15:31
Je moet trouwens oppassen, het lijkt alsof het een 100 Watt versterker is, maar dat gaat over de WM 12.
De WM10 is 80 Watt, wat misschien te weinig is om te giggen (hangt af van de zaal etc), maar het lijkt me wel genoeg om te oefenen met band.


Trouwens: FEEDBACK pfggggggggttt ('n groene)

riesj
18 maart 2004, 21:30
wat voor band, wat voor geluid zoektie, wat voor drummer etc?

Hij weet (nog) niet precies wat voor geluid hij precies zoekt, maar hij speelt het meeste punk, RHCP, Hendrix.

Jammen is meestal alleen bas, gitaar en drumcomputer. Voorlopig nog geen echte drummer :wink: Maar binnenkort misschien wel een saxofoon erbij :razz:

Na wat rond geneusd te hebben op het basforum, denk ik dat hij misschien beter op het moment een wat kleinere amp kan nemen en de pieken te sparen voor wanneer hij echt vermogen nodig heeft. Ik denk dat hij dan toch met die 80Watt tekort zal gaan schieten :-?
En dat hij dan een leuke 2dehands stack kan gaan kopen. :cool:

Morgen maar even wat gaan testen.........

Thanks,

PS: ik denk wat af hè? :wink:

emielow
19 maart 2004, 11:41
http://groups.msn.com/_Secure/0QAAAAIgTcn4!K04FBDVWcXABltBRFENMokskpRNWpOm73k04v !vLI*10PddLmUWECgjvOz3T3swlSiM84iSNAYN9sM2jHNuDAAA AAAAAAAA/peavey.jpg?dc=4675455276647929507

deze heb ik nog te koop staan! peavey 100 watt ,15 inch speaker. hiermee kom je ZAT boven drummer uit.

meel maar als je interesse hebt: emielow@hotmail.com

buuck
21 maart 2004, 21:12
ik heb altijd het gevoel dat de combo's van peavey (de ouwere) totaal geen laag doorlaten.. en met slappen dat het gwoon dof geklik is.. hoe zit dat bij deze??

emielow
22 maart 2004, 18:42
VET!

maar ik wou s wat anders, deze staat alleen in de weg, dus als iemand interesse heeft mail maar