PDA

View Full Version : Boss GX700



JohnnyCamaro
18 maart 2004, 01:09
Kan het kwaad als mijn overload lampje blijft branden van de input?? In de beschrijving staat alleen dat je geluid minder wordt maar niet dat het slecht is. :???:

harrie-beton
18 maart 2004, 09:58
Het lijkt me NIET de bedoeling om de input te overvoeren.
De vervorming van dit soort dingen kan erg lelijk klinken.

helleke
18 maart 2004, 10:19
Hey Johnny,
Als je eerst eens de output regelaar van je Rocktron een stuk minder zet, brand het lampje dan nog steeds?Of kijk eens op Rocktron.com waar je de manual kunt downloaden.Daar staat een beschrijving van hoe je een Fx processor in de loop van je Rocktron kunt zetten :wink:

JohnnyCamaro
18 maart 2004, 12:24
Het punt is dat als ik de output van de Rocktron lager zet mijn geluid steeds minder vet wordt. En het lampje toch blijft branden. Maar als ik de output verder open draai is het geluid goed, zelfs clean klinkt het goed. Maar zou het kwaad kunnen?? Kan ik de Boss zo opblazen ofzo????

helleke
18 maart 2004, 13:01
Nee je kunt m niet opblazen maar het kan gewoon niet goed zijn dat tie blijft branden.Dat is duidelijk een teken dat er iets niet goed is.Heb je nou al de manual bekeken en m zo aangesloten?
Misschien staat er een bep.volume in je Rocktron ,een frequentie-piek in je EQ of een ander signaal te hoog wat de Boss doet oversturen.

LordRiffenstein
18 maart 2004, 15:55
Behalve de input regelaar op de voorkant van de GX-700 staat er op de achterkant ook nog een regelaar. Nu herinner ik me zo direct niet of dit een input of output regelaar is, misschien moet je die eens checken!

skabouter
18 maart 2004, 19:24
ik heb altijd zowel voor als achter helemaal dicht, en toch knippert ie bij mij ook vaak. ik negeer het, en mijn sound is goed. maak je niet druk. alleen maar extra leuk, zo`n knipperend lampje :wink:

JohnnyCamaro
20 maart 2004, 19:27
Ja dat laatste berichtje vindt ik goed. Leuk zo'n knipperend lampje.....
Ik denk dat ik mij daar dan ook maar bij aansluit. Het klinkt goed en in de beschrijving van de Boss kan ik niks vinden dat het slecht.
Bedankt allemaal voor de meedewerking en het meedenken en hoop jullie eens tegen te komen bij een optreden van mij of het ook echt goed klinkt.
CU

http://www.aprilfools.nl

skabouter
21 maart 2004, 01:27
in de boss manual staat alleen dat de FX`s misschein niet volledig tot hun recht komen als de output "overstuurd" . ach.................boeie :D

harrie-beton
9 april 2004, 18:19
Draai een goed klinkende cd met bijvoorbeeld klassiek op een CD speler. Liefst via regelbare koptelefoon uitgang of mengtafeltje want je moet hem meer of minder input kunnen geven.

"haal" dit signaal door je effect, met alles op BYPASS.
Nu goed luisteren aan de andere kant hoe het klinkt en kijk wanneer de overload aan gaat.

minoin
28 mei 2007, 17:36
Even een oud draadje oppikken, aangezien ik van de week een Boss GX700 heb aangeschaft. Deze wil ik graag als effect in de fxloop van mijn Laney VC50 gebruiken. Nou komt het hele probleem, zoals hierboven aangegeven;
De GX700 kan een input van meer dan -10dB niet aan! Omdat ik van voorversterker oversturing hou, is dit niet haalbaar.
Bij een te hoge input gaat het apparaat oversturen, wat gewoon kl*te klinkt.
Heeft een "4-kabel" installatie hier misschien een positieve invloed op?
Zo niet, moet ik dan op zoek gaan naar iets anders?

En voordat de reacties komen: Ik heb het individuele volume van de effecten geprobeerd, de input-knop geprobeerd, de outputknop (achterop) geprobeerd en de routingsettings geprobeerd.

dkvisser
29 mei 2007, 19:28
hi, tja, het output level, individuele effectlevels en routering aan te passen heeft niet zoveel zin, dat verandert niets aan het input level. Het overload lampje is puur een indicatie van het feit dat het input level te hoog is. Inderdaad kan dit met de INPUT LEVEL knop nog wat bijgesteld worden, tot op bepaalde hoogte. Soms knipperen is idd niet erg, maar als 'ie continu brand, dan is het niet goed, en moet het input signaal nivo naar beneden.

Helaas kun je het FX send output level van de Laney niet apart instellen :
een overzichtje van de sends (uit het laney manual):

FX SEND SOCKET: This provides an output from the pre-amplifier to drive effects units in conjunction with(12) & (13). Nominal level 0dBu.
FX LOOP SEND (OVERDRIVE CHANNEL): This socket provides an output from the pre-amplifier for sending to an external FX processor. Processors fitted here operate in a 'side chain' mode and should be set for effect only operation if possible. Nominal level 0dBu
FX LOOP SEND (Clean Channel): This socket provides an output from the pre-amplifier for sending to an external FX processor. Processors connected here operate in the 'side chain' mode so should be set for effect only operation if possible. Nominal level 0dBu.

Je zal de effecten wel voor zowel het clean als overdrive kanaal willen gebruiken, en dus zou je als volgt willen connecten:

Laney Effects Loop Send A -> GX700 Input -> GX700 output -> Lany Effects Return A+B.

Maar ja, dat verandert niets aan het nivo van het signaal wat de GX700 binnenkomt...
Misschien is het signal level van Channel A wat lager te zetten, zodat de input laag genoeg is voor de GX700?

Hou ons op de hoogte,
muzikale groet!

minoin
30 mei 2007, 09:19
hi, tja, het output level, individuele effectlevels en routering aan te passen heeft niet zoveel zin, dat verandert niets aan het input level. Het overload lampje is puur een indicatie van het feit dat het input level te hoog is. Inderdaad kan dit met de INPUT LEVEL knop nog wat bijgesteld worden, tot op bepaalde hoogte. Soms knipperen is idd niet erg, maar als 'ie continu brand, dan is het niet goed, en moet het input signaal nivo naar beneden.

Helaas kun je het FX send output level van de Laney niet apart instellen :
een overzichtje van de sends (uit het laney manual):

FX SEND SOCKET: This provides an output from the pre-amplifier to drive effects units in conjunction with(12) & (13). Nominal level 0dBu.
FX LOOP SEND (OVERDRIVE CHANNEL): This socket provides an output from the pre-amplifier for sending to an external FX processor. Processors fitted here operate in a 'side chain' mode and should be set for effect only operation if possible. Nominal level 0dBu
FX LOOP SEND (Clean Channel): This socket provides an output from the pre-amplifier for sending to an external FX processor. Processors connected here operate in the 'side chain' mode so should be set for effect only operation if possible. Nominal level 0dBu.

Je zal de effecten wel voor zowel het clean als overdrive kanaal willen gebruiken, en dus zou je als volgt willen connecten:

Laney Effects Loop Send A -> GX700 Input -> GX700 output -> Lany Effects Return A+B.

Maar ja, dat verandert niets aan het nivo van het signaal wat de GX700 binnenkomt...
Misschien is het signal level van Channel A wat lager te zetten, zodat de input laag genoeg is voor de GX700?

Hou ons op de hoogte,
muzikale groet!

Klopt helemaal, maar dat had ik geprobeerd omdat het effect op het cleane kanaal mijn geluid overstuurde. Dus zou het ook een te hoge output kunnen zijn. Totdat ik er dus lucht van kreeg dat dit apparaat op hoge input dan -10 dB niet werkt :(
Nou, ik ben tot de conclusie gekomen dat de GX-700 gewoon niet geschikt is voor mijn versterker. Het is het gewoon net niet.
Ik wil gewoon mijn voorversterkerbuizen laten gloeien met een paar mooie effecten erover.
Hij gaat in de verkoop en een G-major wordt aangeschaft!
Tot hartelijk dank voor de reactie :D

ateng
3 november 2007, 17:40
Klopt helemaal, maar dat had ik geprobeerd omdat het effect op het cleane kanaal mijn geluid overstuurde. Dus zou het ook een te hoge output kunnen zijn. Totdat ik er dus lucht van kreeg dat dit apparaat op hoge input dan -10 dB niet werkt :(
Nou, ik ben tot de conclusie gekomen dat de GX-700 gewoon niet geschikt is voor mijn versterker. Het is het gewoon net niet.
Ik wil gewoon mijn voorversterkerbuizen laten gloeien met een paar mooie effecten erover.
Hij gaat in de verkoop en een G-major wordt aangeschaft!
Tot hartelijk dank voor de reactie :D
Ik heb dat ook met mijn Laney VH100R maar wat ik gedaan heb is een Boss GE-7 pedaal ertussen zetten, dus van fx-send naar mijn pedaal en dan pas naar de input van mijn GX-700. De eq op 0 (neutraal) instellen en de volume van de GE-7 zo instellen dat het niet meer gaat clippen. En met de outputregelaar op de achterkant van je GX-700 stel je de gewenste output in.