PDA

View Full Version : wat voor effecten procesor hebt je?



siscu
16 maart 2002, 17:10
ik ben zelf met een Zoom 4040 begonen,Daarna een BOOS GP100,de volgende was een ROLAND GT5 en nu pas gekocht een ROLAND GT6,

gangsta
16 maart 2002, 17:34
waarom heb je na die GT-5 ook de gt-6 gekocht?

siscu
16 maart 2002, 22:01
Hallo Gangsta,Ik heb de GT5 verkocht, de GT6 kan de effecten bedienen via potmeters, meer gegeugen en een par effecten bla,bla bla...verder was de GT5 een wonder van geluiden en veel beter dan de GT3 in mijn opinie,ook beter dan de veel duurdere Boss GP100,vooral omdat de effecten waren verbeterd ten opzichte van de wat oudere Boss truwens ook te bedienen via potmeters.grtz,Siscu

Noctiis
17 maart 2002, 11:54
ik heb momenteel een Roland GP8 en een Zoom GFX-8, waar ik wel tevreden mee ben.
Binnenkort begin ik weer aan een boss stompbox collectie :grin:

Dirk_Hendrik
17 maart 2002, 11:59
Min eerste was, iets van 9 jaar geleden een Boss SE50. Ik was daar zo van in de wolken dat ik bijna al mijn pedaaltjes verkocht had. Gelukkig krijg je daar e weinig voor terug en is dat dus ook niet gebeurt.
Later is daar een Yamaha SPX90 bij gekomen. Om daarmee het geluid van Mike Stern te krijgen is niet gelukt. De voeding van het apparaat is later uitgefikt en dus heb ik een nieuwe (niet schakelende maar met trafo's) voeding gebouwd (Yamaha spare parts zijn schandalig duur). Met dat ontwerp heb ik wereldwijd ook al aardig wat mensen die met hetzelfde probleem zaten gelukkig gemaakt.
Sinde een paar jaar heb ik ook een GR30 als je dat nog een effectsprocessor mag noemen.

Ibanez
17 maart 2002, 13:36
Kheb een zoom gfx-707, ja ik speel ook nog niet zo heel erg lang.

Dirk_Hendrik
17 maart 2002, 14:00
Tsja, Je moet ergens beginnen. Ik heb destijds het eerste exemplaar van Jatarist (nummer 1 dus) bijna tot op de pixels van de foto's gespeld. Speelde toen ook net een paar maanden. Allses wat daar in stond leek spannend. Ik heb em verig weekend weer eens doorgekeken. Was meer leuk als sentiment. Ik heb in de afgelopen 10 jaar aardig last gehad van de "koopkraai" (zie artikelen op gitaarnet.nl) wat een hoop leuk speelgoed heeft opgeleverd. Gelukkig heb ik het meeste nog daar ik de inruilprijzen te laag vond.

Outshine
17 maart 2002, 15:41
begonnen met een Korg Axg1 en nu een gt3

Mitch
17 maart 2002, 17:33
Wat doet die GT-3 met je gewone versterker geuid als je geen pre-amps inschakelt ?
Ik gebruik zelf een DigiTech RP100 en ik vind dat -ie nogal veel van de output opvreet, zelfs in bypass ! (kost ook de helft van een tweedehands GT-3, alle waar naar zijn geld, maar ik wil wel graag weten of het zin heeft om over te schakelen)

mitracombo
17 maart 2002, 18:16
ik heb een Sony DPS-V55, geen processor specifiek voor gitaar, maar werkelijk een prachtig toestel. weinig bekend en nog erg ondergewaardeerd.

heeft wel een bruikbare amp en driver (gelukkig), maar daarnaast allerlei exotische effect-programma's zoals een reverse shifter (neemt een kort stukje, keert het om en speelt het nadien af met verhoogde of verlaagde pitch - redelijk geflashed spul). verder (deca)chorus, flanger, phaser, een paar soorten delays, pitch shifter, vibrato, tremolo, rotray speaker, doppler effect, haas panner (de beste panner ooit!), pitch roller (verandert de pitch gaandeweg) en 3 soorten reverb met twee kwaliteitnivo's (echt goeie - vooral de plate is geweldig).

voor 350 euro of minder kan je hiermee moeilijk verkeerd gaan. de bediening is ook super eenvoudig. de unit is trouwens 4i/4o.

alhambra
18 maart 2002, 12:48
Weet iemand waar ik die sony kan testen/kopen.

siscu
19 maart 2002, 19:44
Seymour, Gewon testen allebij en dan weet je het antwordt! Volgens mij de GT3 is veel beter in alle opzichten, Verder een effect pedal kopen omdat iemand anders zegt dat die goed is lijk me erg riskant,testen dus!

sebass
19 maart 2002, 20:44
Ik had vroeger de zoom gfx-707 maar deze liet een beetje weinig van het gitaargeluid over en liep tijdens optredens weg (licht plastic) de distortion waren wel heel vol maar daar staan ze ook om bekend toch vervormde de effecten voor mij teveel. Ik ben dus overgegaan op de korg toneworks ax1500g dat is wel een heel leuk ding en aardig degelijk. De originele geluiden begonnen mij te vervelen dus ik ben ze zelf gaan tweaken, nu ben ik wel tevreden alleen het expressiepedaal vind ik slecht het bereik zit zo'n beetje allemaal in een paar milimeter voor de rest doet hij niets (ligt niet aan de calibratie want die heb ik al 30 keer overnieuw gedaan).

Michiel Moorthamer
5 april 2002, 14:26
een pentium 3

Sandman
5 april 2002, 17:51
Heb een Digitech RP200. In combinatie met mn DS-2 komt er wel eens leuk spul uit rollen. Maar toch neemt ie (te) veel output weg. Zelfs wanneer ik em bypass (intern) merk je het verschil. Nu gebruik ik em eigenlijk alleen nog voor de headphonesfunctie.

Izegrim
4 december 2002, 18:07
KORG AX100G. Mijn eerste processor en ik vind hem super voor wat ie kost. Live zou ik hem nooit gebruiken want daar is ie niet degelijk genoeg voor (begrijp me niet verkeerd, dat ding is echt sterk maar het blijft kunststof) en van hij valt even weg tijdens het overschakelen. Ik heb alle effecten die in duurdere processors ook zitten en hij klinkt beter dan bijv. ZOOM. Een ideaal ding om mee te oefenen en expirimenteren als je nog nooit effecten hebt gehad. Verder heb je geen extra tuner meer nodig (fijn afstemmen gaat toch het best op gehoor) en geen metronoom door de rhytmtrainer. De phrasetrainer en sample/loop zijn echt cool om mee te oefenen. En draaiknoppen zijn net even handiger dan tapdansen op je ZOOM. O ja, een ingebouwd expressiepedaal is ook erg handig alleen de aan/uit is een beetje lastig. Dat ding gaat echt niet meer de deur uit. Als ik buitenshuis wil gaan spelen koop ik wel een extra pedaal erbij, maar dan van een betere kwaliteit.

Ize

domie
4 december 2002, 18:36
gt-6, en ook al heb ik hem pas net, ik kan hem echt aanraden.
En ik heb echt veel uitgeprobeerd.
Maar ja, het is een mening.
maar wat geen mening is, dat de boss gt-6 in zijn categorie toch wel de grootste is.
Of kom ik nou weer ruzie uitlokken :grin:
, maar ik heb toch ook wel gelijk!

@iro
4 december 2002, 18:54
je hebt gelijk hij is de beste (in die prijs) , maar ik heb hem verkocht omdat ik niet zo'n multi-effect fan ben.

Dirk_Hendrik
4 december 2002, 18:55
Hoezo een oud topic omhoog schoppen. Mijn replies even terug behoren tot de eerste die ik op gitaarforum schreef!

Nevertheless, Ik heb niet stil gezeten en heb er onlangs een stapeltje ART bij gekocht. Een multiverb LT, Een multiverb LGX, een Multiverb "nog wat" en een multiverb Alpha SE. Allemaal samen voor de lieve somma van 40 euro, wat factoryresets, en een paar uurtjes soldeerwerk. :smile:

Izegrim
4 december 2002, 19:01
Sorry hoor, ik wilde alleen even kijken wat er zoal de afgelopen millenia de revue gepasseerd heeft zodat ik niet in herhaling zou vallen. Moet je ook es doen. Ben je wel een tijdje bezig :smile:...

Nocki
4 december 2002, 20:22
een stuk of wat merkloze pedalen
later
een stuk of wat boss pedalen
later
een DOD tec4
later
een rocktron chameleon
later
een zoom 2020 (ongeveer 2 uur heb ik die gehad....)
later een gmajor

en het mooiste is een mesa mark zonder fx...

nocki

Henri_Ibanez
4 december 2002, 20:41
Mijn fx-bak: Boss ME-8 met in de external-overdrive functie de Boss Metal zone. De metal zone los klinkt voor geen meter maar in die ME-8 kan ik er nog ruisloos 2 equalizers overheen gooien en dan klinkt het errug vet. Ik speel er btw. mee over een 100w London city top met H&K 4x12.

vulvasonic
4 december 2002, 23:44
Ik gebruik hem inmiddels niet meer, maar ik ben eigenaar van de allereerste vloerprocessor die gemaakt is; de ME-5 van Boss.
Steviger dan die heb ik ze nooit meer gezien.
En hij klinkt nog goed ook. Alleen zijn het aantal effecten en mogelijkheden niet te vergelijken met de hoeveelheid toeters en bellen die je tegenwoordig op die processors aantreft.
Blijft een mooi ding.

Marshallover
5 december 2002, 13:52
Ik heb de Korg AX1000G en nog wat Boss pedalen die ik op verschillende manieren met elkaar combineer m.b.v de line selector van Boss.

MASTER veel mogelijkheden, alleen zo'n digitaal ding heeft ook zo verschrikkelijk veel troep aan boord !!!

BLOK182
5 december 2002, 15:56
Ik ben de trotse bezitter van een Zoom 510 muhahaha.

Kjiratsiekoedel
5 december 2002, 16:01
Ik heb een flextone met de FX er al in, en een floorboard om het allemaal te besturen (en een leuke WAH)

sash
5 december 2002, 16:18
M'n eerste en ook meteen laatste effectenprocessor was een V-Amp.

PeArLjAm
5 december 2002, 19:16
Ik heb verschillende geprobeerd, maar vond ze nix. Ik hou meer van analoog. Kost wel wat meer maar dat is het het wel waard.

Sjakie
6 december 2002, 09:09
Een Tube Screamer en de Bad Horsie 2.
Hoe meer digitaal, hoe doder de sound wat mij betreft.

dml
6 december 2002, 09:46
Tjonge, ooit begonnen met een Yamaha SPX 50D, daarna een SPX 900, toen een Peavey ProFex, daarna DigiTech Twin Tube; Roland GP 100; Rocktron Piranha; Boss GT-3; Boss GT-5; Boss VF-1; Digitech 2112; Korg AM 8000R. En ben nu (al ruim een jaar!!) zeer tevreden met de TC Electronic G-major. Daarnaast nog wat losse pedaaltjes als Univibe, Rotovibe, Voodoo Bass, Voodoo Vibe, Crybaby 95Q. Echt, die Vibe-effecten zijn blijkbaar niet na te maken met een processor. Nee, zelfs niet door Line6 of Boss GT-6.

MAY
6 december 2002, 13:47
Ik heb een digitech rp14d. Ik gebruik hem alleen voor cleane. Er is me een ding duidelijk geowrden: Ik heb nog nooit een effectprocessor gehoord die niet 'fischer-price' klonk. Ik heb er een heleboel gehoord: Gt-3,5,6, 3 modellen van digitech en een aantal zoom modellen. Ik wil deze overigens niet afkraken maar ik geef de voorkeur aan zoiets als een g-majeur. De overdrive van die processors klinkt vaak erg nep en electrisch. Maar voor de gitarist die zich geen goede versterker kan permiteren heeft wel een goed alternatief in deze effectprocessors.

signsofzodiac
22 december 2002, 21:50
'k Heb een TC Electronics M-One. Simpel en te gek! Misschien ooit eens een G-Force maar niets anders dan dat.

RaNk
1 januari 2003, 11:24
Digitech 2101, maar ben er eigenlijk nooit echt blij mee geweest. Ik heb hem nog steeds, dat wel. Ik gebruikte die eigenlijk alleen nog maar voor een beetje gain-boost in mijn versterker te gooien (en de noisegate). Ruilen voor een Pod-Pro Rackmount? :razz:

BLOK182
1 januari 2003, 12:01
Ik heb een Zoom 510, niezo heel geweldig, maar het was goedkoop en best aardig om op te nemen op de pc enzo. Misschien dat ik ooit nog eens een POD koopt ofzo.

Ibanez
1 januari 2003, 12:38
Ik heb nu een zoom gfx 707 (zie een eerder post van mij) en vanavond ben ik de bezitter van een pod 2.0 :smile:

Guinness
1 januari 2003, 13:31
Geen.

Gitaar --> Amp. Thats it.

Ic3gl0vE
1 januari 2003, 16:27
Ik heb een boss GT3

kokeleko
1 januari 2003, 18:49
Na een Alesis Quadraverb-GT kwam daar een Midiverb 4 bij en om de compressor uit de GT te gebruiken en mijn Tube screamer een Rocktron Patchmate. Toen was ik het slepen zat en heb een Digitech 2112 gekocht , jaren lekker mee gespeelt , maar wilde toch iets beters, en nu heb ik een Lexicon MPX-G2 met R1 , en dit bevalt prima .

habberdoedas
2 januari 2003, 12:48
Een hele hoop pedalen gehad.
Als eerts een Ibanez overdrive, daarna een Electro Hamonix Small stone Phaser, daarna Boss analoge delay weer daarna een Ibanez Tube Screamer TS09 (deze heb ik nog steeds. Daarna een vracht Boss pedalen gehad en weer verkocht. Daarna een Aleisis Midiverb, Aleisis Quatraverb, Lexicon MPX 500.
Momenteel gebruik ik een TC G-Major in m'n rack voor optredens. Voor thuis bezit ik een paar Boss eff pedals o.a. delay, reverb, chorus, supershifter, jim dunlop cry baby wah en de oude getrouwe tube screamer van Ibanes TS09.

BLOK182
2 januari 2003, 14:41
Op 2003-01-01 13:31, schreef Guinness:
Geen.

Gitaar --> Amp. Thats it.

Precies! (die zoom is alleen voor pc gebruik en vakantie, voor de rest heb ik Guinness' opstelling.

skabouter
3 januari 2003, 13:29
khad eerst een super distortion (merk onbekent, maar was een geweldig bakkie) in bruikleen.

toen een Zoom 4040 gekocht.

die weer van de hand gedaan, en nu een GT-6
ben ik super tevreden mee !!

voldoet aan ALLES !

Ibanez
3 januari 2003, 13:54
Ik heb een line 6 pod 2.0. Erg cool ding met goede geluiden. Niks overbodigs zoals er wel in mijn vorige multieffect(zoom gfx 707) zat.

Chiel
3 januari 2003, 18:28
Eerst een Boss Delay en een Metal zone. Daarna een GT-3 en nu een Rocktron Intellifex en een Dunlop CryBaby. (GT3 voldoet overigens nog steeds prima als midi switch en als Whammy voor de 'Killing in the name of' solo).