PDA

View Full Version : Beste pickup voor 7 string



Nevermore
18 maart 2004, 00:15
Hallo,

Ben me een beetje aan het orienteren voor een nieuwe humbucker in de brugpositie voor mijn ESP 7 string, zitten nu duncandesigned humbuckers in. Ik speel voornamelijk metal (thrash.death). Hoor veel goed over Dimarzio evolution pickups voor 7 strings maar heeft iemand nog andere ideeen ervaringen?

urezna
18 maart 2004, 09:05
Hoi!

tja, ik kan je alleen maar bevestigen uit eigen ervaring dat een Evolution7 errug lekker scheurt!!!!
al zou hij clean wel iets minder fel mogen soms... maar dan pak ik gewoon de halspickup ofzo.... ;-)

helleke
18 maart 2004, 09:58
Wat dacht je van de 707 van EMG? Niet te verwarren met de HZ 707.De 707 heeft een erg hoge output en zit qua sound tussen de EMG 81 en 85 in.Strak in het laag wat natuurlijk erg belangrijk is voor een 7string

Anders Destium
18 maart 2004, 10:02
Ik weet niet van welk materiaal je gitaar is gemaakt, dat kan uitmaken bij wat voor element het beste tot uiting komt!

Ik heb zelf in een solid mahonie een tonezone7 zitten en die is moddervet! Hij heeft heel veel punch en strak laag, dus net wat je wilt hebben lijkt me :)

Een Evo7 is nooit verkeerd, je kunt denk ik het beste op de site van Dimarzio naar de specs kijken.

birt
18 maart 2004, 11:24
wat is de 7vende snaar? wat zijn de voordelen/nadelen?

Lacrymosa
18 maart 2004, 11:28
Ik heb op et moment een ibbie 7 snaar liggen (mahony) en daar moet ik ff wat nieuwe pups in stoppen, (klote klus met piezo zooi en alles)

er komt een EVO7 en een Air norton in, ik ben ook heel erg benieuwd en ik ga het je zeker laten weten

CheerS!!

Lacrymosa
18 maart 2004, 11:28
Ik heb op et moment een ibbie 7 snaar liggen (mahony) en daar moet ik ff wat nieuwe pups in stoppen, (klote klus met piezo zooi en alles)

er komt een EVO7 en een Air norton in, ik ben ook heel erg benieuwd en ik ga het je zeker laten weten

CheerS!!

Anders Destium
18 maart 2004, 12:04
Ik heb op et moment een ibbie 7 snaar liggen (mahony) en daar moet ik ff wat nieuwe pups in stoppen, (klote klus met piezo zooi en alles)

er komt een EVO7 en een Air norton in, ik ben ook heel erg benieuwd en ik ga het je zeker laten weten

CheerS!!

Heb je die geleend of overgekocht van JayCal toevallig :wink: De bedrading is HELL, bij nader inzien had ik misschien het vervangen van de pups in mijn RG2027x beter kunnen uitbesteden :-? Ik heb er een TZ en AN inliggen en dat is toch wel een redelijk sublieme combinatie hoor :lol:

Lacrymosa
18 maart 2004, 12:16
Et is idd de RG van Jay Cal, hij wilde nieuwe pups er in hebben.

En in ruil mag ik em een tijdje lenen, maar echt een super gitaar man, damn, ik had nooit gedacht dak nog een beetje verliefsd zou worden op een RG

CheerS!!

Anders Destium
18 maart 2004, 12:29
Die gitaar is veruit de best klinkende Ibanez die ik heb, hij heeft ook belachelijk veel sustain voor een gitaar met bolt-on en een floyd :lol:

Die van mij is alleen sinds maandag niet meer mint, ik heb er een andere zware gitaar tegenaan laten vallen en nu is er een stuk uit de lak (gelukkig aan de onderkant) :evil:

Maiden Michiel
18 maart 2004, 14:19
Een Blaze 7 dan?

Josdevos
18 maart 2004, 15:12
Blazes klinken ook erg goed vind ik. Een heel ronde sound met veel body.
Evo's zijn iets scheller en hebben minder body maar klinken dan weeral superstrak.

btw Lacrymosa, mijn RG7620 blijft. Niet meer te koop dus.
Ben ook nog op zoek naar een Universe. Liefst een BK met fluo groene dots en pickups, maar een 777PBK is ook goed. Anyone?

Josdevos
18 maart 2004, 15:14
Een Duncan Custom Custom 7 kan ook wel een goeie keuze zijn als ja gitaar van mahonie is...




toevallig ben ik nu naar Nevermore aant luisteren... :lol:
Dead Heart, In A Dead World, zalig cd'tje...

helleke
18 maart 2004, 15:36
toevallig ben ik nu naar Nevermore aant luisteren... :lol:
Dead Heart, In A Dead World, zalig cd'tje...

Laat Jeff Loomis nou die cd ingespeeld hebben met een Ibanez RG7620 (of was het nou een Prestige?? ) met EMG707 pick-ups. :D

Raffel
18 maart 2004, 16:35
Ik heb op et moment een ibbie 7 snaar liggen (mahony) en daar moet ik ff wat nieuwe pups in stoppen, (klote klus met piezo zooi en alles)

er komt een EVO7 en een Air norton in, ik ben ook heel erg benieuwd en ik ga het je zeker laten weten

CheerS!!

Laat ik nou PRECIES dat hebben. Mijn Air Norton zit er alleen reversed in.

Nevermore
18 maart 2004, 17:37
[quote="Josdevos"]Een Duncan Custom Custom 7 kan ook wel een goeie keuze zijn als ja gitaar van mahonie is...


Hij is Mahogany met Figured Maple:) hoe klinkt die ducnan?

Nevermore
18 maart 2004, 17:43
[quote="Josdevos"]Een Duncan Custom Custom 7 kan ook wel een goeie keuze zijn als ja gitaar van mahonie is...

\deie ESP heeft een Alder Body met een Ash Top..........


Rot dat je er niet eens een aantal in je gitaar kan uitproberen en vergelijken. Overigens met eem EMG 707 moet er wel meer ruimte in je body worden gemaakt omdat ie te groot is voor een standaard gat, zie ik eigenlijk niet zo zitten.

urezna
19 maart 2004, 12:09
en mijn RG2027 heeft alleen een Evo7 als brugelement.... heeerlijk ;-)
halselement heb ik origineel gehouden.....

blijft een wonderschone gitaar he? :roll:

Anders Destium
19 maart 2004, 12:24
http://www.freewebs.com/anders_destium/RG2027x1.JPG

Zekers :lol:

urezna
19 maart 2004, 13:39
dusssss.....

http://home.zonnet.nl/urezna/music/myequipment/16.jpg
;-)

idno
23 maart 2004, 12:57
hoe klinken die PAFs uit de Ibanez K-7(mahagony) in een RG7420(basswood).

Ronald
23 maart 2004, 15:34
ik ben van plan om in mijn ibanez rg 1527 een blaze brugelement te zetten en een paf7 in de nek positie

SymphonY-X
24 maart 2004, 17:58
En hoe klinkt een Tonezone 7 in een 7snaar van basswood (rg1527) ??
Vooral omdat ik Michael Romeo's sound zo gaaf vind :)

Josdevos
25 maart 2004, 23:37
Damn, die 2027s zijn sjiek... ruilen voor een ESP? :lol:

Anders Destium
26 maart 2004, 16:53
No way :razz:

>Symphony X

De Tonezone klinkt ontzettend strak in gitaren van basswood en alder, en is zeker een goede optie. Hij heeft meer laag dan een Evo, maar minder output.

Nevermore
3 april 2004, 18:05
Zit te kijken naar een Duncan Distortion of Duncan Custom voor die Esp, die zijn er ook voor 7 snarig zie ik, Iemand ervaring hiermee?