PDA

View Full Version : elektr. gitaar +besversterker?



KeNnY
17 maart 2004, 17:13
Hallo,

Ik heb een vraagje: kan je een elektrische gitaar aansluiten op een basversterker? Waarom wel of niet? En als het kan heeft dat dan geen nadelige gevolgen voor het geluid?

Alvast bedankt,
Groetjes Kenneth

Bleak
17 maart 2004, 17:20
ik heb et ook! het klinkt niet geweldig, maar je hoort tenminste wat je speelt!

frenske
17 maart 2004, 18:01
Het kan en het is niet nadelig voor je versterker of boxen. Vice versa wel, als je een bas op een gitaarversterker aansluit.

Trouwens soms klinkt het goed, maar meestal slecht. Somige gitaristen spelen over een basversterker, omdat een ander soort geluid geeft. Volgens mij speelt Josh Homme (Queens of the stone age, Kyuss, Eagles of Death Metal) over een Ampeg basversterker.

sickpunk
17 maart 2004, 18:36
maat van mij speeld op een 800Watt bass versterker... met z'n gitaar... als je palmmute klinkt het echt mega vet!!

josh.vandenberg
18 maart 2004, 15:39
Als je gitaar speelt op een oude superbass 100 van Marshall,ga je uit je bol

Gary moore's voornaamste versterker is namelijk zo'n versterker.

Overigens klinkt bass over een gitaarverstrerker heel goed .deZZ TOP bassist speelt over een gitaartop .Steve harris (iron maiden )speelt over gitaarspeakers.

Ruud
18 maart 2004, 17:46
Wil lekker bij mij hoor, onze gitarist vind het geluid van zijn gitaar over mijn stack tenminste helemaal super... omgekeerd mag ik helaas niet... :-? :???:

Verder schijnen de Fender Bassman's ook een beetje mislukt te zijn als basversterker, die doen het veel beter als gitaarversterker.. ken een gitarist die helemaal gek is van zijn bassman...

paul15
19 maart 2004, 19:56
Ik heb een hele gammele Leem en daar kan het ook op. Alleen klinkt een gitaar nog slechter dan een bas op die versterker.

Venomer
19 maart 2004, 21:51
Overigens klinkt bass over een gitaarverstrerker heel goed .

Toch wordt dit niet aanbevolen. De grotere dynamiek van de bas vernielt makkelijk je speakers. Voorzichtig dus!

bassopotmus
20 maart 2004, 12:41
gitaar amps worden ontwikkeld voor gitaaren, bass-amps voor basgitaren. Die mensen hebben dus onder zoek gedaan naar frenquentie, uitslag van de speaker en wensen van de gebruikers. Ik zeg hou de bas op een basversterker en anders om.

niels_r
20 maart 2004, 13:05
Ja, klopt maar basspeakers kunnen een veel groter bereik aan en je kan er dus zonder problemen gitaar over spelen. De enige die kan bepalen of het goed klinkt ben je zelf. Zelf speel ik ook regelmatig met een gitaar over een basversterker omdat ik geen zin heb om een gitaarversterker van beneden naar boven te halen.

Clunk
21 maart 2004, 17:58
ga jij maar met je gitaar over een 18 inch subkast spelen.

veel plezier :D