PDA

View Full Version : Hulp nodig voor buizencombo



guitar
15 maart 2002, 23:17
Hallo daar,

Ik heb een vraag betreffende buizencombo´s. Ik zoek namelijk een beetje redelijke buizen-combo die niet al te duur is. Tweedehands mag. Ik zat zelf aan een Bluesbreaker te denken, maar nu vraag ik me af of ik uit deze buizencombo ook een supervette en romige vervorming kan krijgen (à la Vai). Het gebruik van een goede stompbox (ik dacht zelf aan een Tubefactor) is een optie, maar krijg ik dan ook echt de vervorming die ik zoek.

Iemand die mijn vragen kan beantwoorden.
Alvast bedankt

Reverby
17 maart 2002, 08:50
Een bluesbreaker is niet echt goedkoop! Zelfs als je al een 2e hands exemplaar kan vinden moet je er meestal toch nog behoorlijk wat centjes voor neerleggen.
Het geluid is natuurlijk geweldig maar als je voor veel vervorming gaat moet je hem niet hebben.
Hij klinkt het beste als je hem behoorlijk openschroeft. (dan krijgt hij een randje natuurlijke vervorming mee)
De rest zal je met een pedaal moeten doen en dat klinkt altijd anders dan buizenoverdrive.

pimmetje
17 maart 2002, 13:21
Engl en Koch hebben redelijk betaalbare buizenbakken gemaakt.

De Koch Twintone combo (50W/1x12" ... nieuw €1175) vind ik een fijn geluid hebben, maar je zal toch echt zelf ff met je gitaar een aantal winkels langs moeten gaan.

Jij zal met jouw gitaar ongetwijfeld een ander geluid uit iedere versterker krijgen dan ik met mijn gitaar.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: pimmetje op 2002-03-17 13:22 ]</font>

Sandman
26 maart 2002, 15:42
Ik vind de Marshall Triple Super Lead 602 Combo lekker klinken. De nadruk ligt dan misschien wel op scheur, maar ik heb eerlijk gezegd nog niet de moeite genomen om er een romige vervorming uit te halen. Nou weet ik ook niet of dat zowiezo mogelijk is uit deze combo, maar wie weet. Rond de Fl 2.600,- bivakkeert deze 2x12inch amp.

Double-J
4 april 2002, 11:23
He, ik heb zelf al vijf jaar een Laney LC30. Hij gaat knoerdhard als het moet en heeft ook een erg mooi clean kanaal. Verder zit er een vette scheur in en is ie perfect geschikt voor Blues en Rock