PDA

View Full Version : Strat ruilen voor nieuwe Cort?



punkydude
17 maart 2004, 16:48
test

punkydude
17 maart 2004, 16:50
Hallo

De meesten onder jullie weten ondertussen wel al dat ik op zoek ben naar een gitaar met humbuckers.

Vandaag ging ik naar een muziekwinkel hier in de buurt, en die gast stelde mij een deal voor: mijn Fender Mex Strat inruilen voor een nieuwe Cort cl1000 die 509€ kost

Dit lijkt me een superdeal? Of dan toch niet??

Greetz

Davy

Kjiratsiekoedel
17 maart 2004, 17:05
als het een standaard strat is, dan is het denk ik wel een goede deal. je strat zou 2e hands max 350 opbrengen zonder koffer.

de cort is nieuwe denk ik goedkoper dan een nieuwe mex strat, dus ook wel minder waard, maar dus were duurder dan een 2e hands mex strat.

en aangezien die strat je niet bevalt, zou ik het doen!!

punkydude
17 maart 2004, 17:18
Dus jullie zouden het doen?

Hier even een foto voor de mensen die deze gitaar niet kennen:

http://www.guitarcenter.co.kr/product/images/cort_cl1000_image01.jpg

Deze is het maar dan in een soort paars met van die donkere streepjes erin...

lupoloco
17 maart 2004, 17:25
ik zou het doen

schaap
17 maart 2004, 17:55
Mooi ding :)

Hempo
17 maart 2004, 18:00
heb je er al op gespeeld? heb je hem al gehoord?
bekihjk dan voor jezelf welke je liever hebt ?

punkydude
17 maart 2004, 18:02
Ik heb er al opgespeeld, en ja ik heb hem al gehoord!

Klank is goed te vergelijken met die van een LP, het is ook in mahonie, en de hals is ook gelijmd, en hij had wel een diepe klank... Ofwel lag het aan de versterker maar ik denk het niet, was een laney combo

Greetz

ReinoutV
17 maart 2004, 18:17
Dit is een fijne gitaar. Ik zou hem inruilen en door gaan sparen voor een USA strat, voor erbij. En een tele. En daarnaast nog een ES-335 en...

Net zoals de anderen al zeiden: gewoon doen!

punkydude
18 maart 2004, 07:31
Die man had ook nog een Ibanez S270 hangen van een gelijkwaardige prijs, en ik mocht mijn strat eventueel ook inruilen voor die Ibanez. En eerlijk gezegd voelde ik me meer aangetrokken tot die Ibanez!

Kunnen jullie me eens wat meer info geven over die S270, op het internet vind ik er bijna niks over.... zelfs nog geen foto in het kleur die hij daar hangen heeft (naturel)

Greetz

renier
18 maart 2004, 11:51
die ibanez is 3 keer niks. als je een ibbie koopt, koop dan in godsnaam een japanse, want die koreaanse troep is echt waardeloos.

ik zou definately voor die cort gaan. veel meer gitaar dan die ibbie

PeteRS
18 maart 2004, 12:58
Buiten het feit dat ik de body en headstock van die Cort "zum kotzen" vind (kwestie van smaak), heb ik ook slechte ervaringen met dit merk. Heb ooit een western gitaar gehad waarvan spontaan de headstock is afgebroken :evil: . Ik zou eerder voor een koreaanse Ibbi kiezen of nog liever een 2ehandse Epi oid.

Chris Wolstenholme
18 maart 2004, 13:12
owh naja onze gitarist heeft een akoestische cort en is er dike tevreden over, ding heeft dikke klank hoor :)
volgens mij maken ze hele goede prijs kwaliteit instrumenten :)

bert k
18 maart 2004, 14:06
Ik heb een paar maanden terug een Cort basgitaar gekocht, en ik ben er dik tevreden over. Instrumenten van Cort zijn netjes afgewerkt en klinken meestal ok. Dat ze uit China komen zal me een zorg zijn, ze zijn goed gebouwd, en een stuk goedkoper dan de 'echte' merken.
Dus mijn advies: doen!

ToTaL FaKe
18 maart 2004, 15:05
Kunnen jullie me eens wat meer info geven over die S270, op het internet vind ik er bijna niks over.... zelfs nog geen foto in het kleur die hij daar hangen heeft (naturel)


Ik heb zelf een Ibanez S 470 DX QM in die kleur en die kleur is eg om te kwijlen... k zal vannavond ff een foto plaatsen..(btw die S 470 DX QM is 599 bij Nederland muziek.)

ToTaL FaKe
18 maart 2004, 15:05
Kunnen jullie me eens wat meer info geven over die S270, op het internet vind ik er bijna niks over.... zelfs nog geen foto in het kleur die hij daar hangen heeft (naturel)


Ik heb zelf een Ibanez S 470 DX QM in die kleur en die kleur is eg om te kwijlen... k zal vannavond ff een foto plaatsen..(btw die S 470 DX QM is 599 bij Nederland muziek.)

hadv
18 maart 2004, 18:36
kwaliteit is zonder meer goed, ondanks het bericht van PeteRS
ik heb een M600 gehad en die was echt super
goed gebouwd, goed afgewerkt, alleen de pu's vond ik onvoldoende
(verkocht wegens teveel gitaren)

Branzojo
19 maart 2004, 10:11
Deze paars bedoel je.
http://community.webshots.com/s/image3/8/46/68/92884668AUThKV_ph.jpg .
Hele goed afgewerkte gitaar,maar heb ondertussen de standaard pickups vervangen door bill lawrence 500 xl en r ,na 3 maanden wachten pfoe.

abbys
19 maart 2004, 21:11
heb zelf een cort g series, cort is echt goed hoor, zelfs de modellen uit de "minder favoriete" landen :p heel spijtig van die western headstock, maar over zo één rotte appel kan je niet struikelen, cort is een van de veel betere goeiekopere merken, goeie deal!