PDA

View Full Version : ~ Gitaarnet MegajaM 2004 ~



Barret Wallace
17 maart 2004, 15:14
Hey knekkers het is alweer een tijdje geleden dat we een megajam hebben gedaan, maar het lijkt me cool om het nog eens te doen. Ik heb eindelijk een backing gevonden die me wel ok lijkt voor dit ( ik moet em wel ff loopen )

Ik heb geen hostingspace meer voor de backing.. ik maak later wel ff een digisound account aan. Als iemand em zou kunnen hosten zou het natuurlijk nóg beter zijn 8)

Er kunnen 10 gitaristen meedoen - wie het eerst komt wie het eerst maalt. Ohjah Gert - Jan doet zoiezo al mee, omdat hij de vorige jam had georganiseerd :cool:

Barret Wallace
17 maart 2004, 15:16
List so far:

1. Gert - Jan
2. Barret Wallace

Bouke
17 maart 2004, 16:02
3. Bouke

ReinoutV
17 maart 2004, 16:10
4. ReinoutV

Ik kan dan wel niet zo ongelofeloos snel spelen als jullie, maar wie weet kan ik er iets leuks van bakken. Krijgt ieder dan gewoon zijn deel van de track dat een iemand weer aan elkaar plakt (voor het behoud van de kwaliteit?).

Barret Wallace
17 maart 2004, 16:15
wat we bij de vorige jam deden is telkens over de backing opnemen en dan met backing en al uploaden maar dat gaat erg ten koste van de kwaliteit :(

Dus het beste lijkt me gewoon alleen de gitaartrack telkens te uploaden
en dan gewoon vanaf de eerste seconde ( ook al speel je niet als eerste ) tot en met het einde wat je speelt uploaden

dus bijvoorbeeld je speelt 1.01 - 2.01

upload dan de track van 0.00 tot 2.01 dat is easy pasten over de backing voor als we em op het einde in elkaar gaan zetten

Br@mbo
17 maart 2004, 16:27
ik wil hosten , contact me via email bramdemulder(at)hotmail.com

je krijgt 50 mb

oja , ik speel niet mee , ben niet zo goed in zo'n dingen :(

RadiuS
17 maart 2004, 16:29
ach ja waarom niet, count me in! :cool:

Barret Wallace
17 maart 2004, 16:29
ok dan, thanks ik ga em zo ff loopen die backing moet nu ff snel wat verslagen afmaken :-? :-(

BLOK182
17 maart 2004, 16:37
Ik heb wel zin!!! Heb nu die GT6, kan nu wel redelijk iets recorden 8-)

sunday violence
17 maart 2004, 17:01
tof tof ik wou ook al zoeits posten, maar je bent me voor.

Count me in, dan kan ik mijn waardeloze stukkie van vorig jaar ff rechtzetten!

Barret Wallace
17 maart 2004, 17:10
tof tof ik wou ook al zoeits posten, maar je bent me voor.

Count me in, dan kan ik mijn waardeloze stukkie van vorig jaar ff rechtzetten!

hehe idd en hopelijk dit keer met een betere soundQuality :razz:

Barret Wallace
17 maart 2004, 17:11
Ik hoor net van Bosch dat hij ook meedoet 8-)

Barret Wallace
17 maart 2004, 17:12
1. Gert - Jan
2. Barret Wallace
3. Bouke
4. ReinoutV
5. Radius
6. Blok182
7. sunday violence
8. Bosch

sunday violence
17 maart 2004, 17:14
ik had het toen opgenomen met een minidisc via een koptelefoon, clean, en daarna heb ik via cooledit distortion erop gezet :-D
en een beetje te veel ook.

maareehm welke backingtrack is het?? heb je een site waar die staat en is ie iets minder saai dan de vorige?

basswasp
17 maart 2004, 17:42
Welke backingtrack?
Mag een basgitaarsolo ook?

Barret Wallace
17 maart 2004, 17:49
Backing track stuur ik zo naar br@mbo en hij upload em dan, verwacht niet teveel van de backing hij is gewoon gelooped :cool:

En nee basgitaarsolo mag niet, als je wil soleren ga je maar gitaar spelen :evil:

Hempo
17 maart 2004, 18:09
ja nr.9 is Hempo.!

Barret Wallace
17 maart 2004, 18:13
Ik kan me nog je reply in dit topic van eerder op de dag herrineren


Hempo Geplaatst: 17 Mrt 2004 15:16 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

nee

Laten we plaats 9 maar vrijhouden voor een volwassener iemand :cool:

sunday violence
17 maart 2004, 18:20
haha precies hempo mag ik zowiezo al niet sinds ie met zn kwam kwam dat punk voor idioten is die niet kunnen spelen en geen verstand hebben van muziek.

trouwens, vriendje hempo, zeg ff tegen je moeder dat ze wat minder lippenstift moet gebruiken, mn lul lijkt wel op een fucking regenboog!

Hempo
17 maart 2004, 18:45
ah is goed
zal het doorgeven.

Jagoda
17 maart 2004, 18:55
Backing track stuur ik zo naar br@mbo en hij upload em dan, verwacht niet teveel van de backing hij is gewoon gelooped :cool:

En nee basgitaarsolo mag niet, als je wil soleren ga je maar gitaar spelen :evil:



Ik kan me nog je reply in dit topic van eerder op de dag herrineren


Hempo Geplaatst: 17 Mrt 2004 15:16 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

nee

Laten we plaats 9 maar vrijhouden voor een volwassener iemand :cool:


lekker sociaal hier :-?

Mithrandir
17 maart 2004, 19:01
Ik wil wel graag nr 10. zijn, de jam eindigen dus. Voor dit topic vergeet ik mijn voornemen om niet met barret te communiceren heel even.

Barret Wallace
17 maart 2004, 19:04
Ik wil wel graag nr 10. zijn, de jam eindigen dus. Voor dit topic vergeet ik mijn voornemen om niet met barret te communiceren heel even.

hehe ik wou je net mailen of je mee wou doen, jou spacey stijl kunnen we in deze jam niet missen 8-) ~!

Barret Wallace
17 maart 2004, 19:06
Nog 1 plaats over !


1. Gert - Jan
2. Barret Wallace
3. Bouke
4. ReinoutV
5. Radius
6. Blok182
7. sunday violence
8. Bosch
9.
10. Mithrandir

Ibanez RuleZ
17 maart 2004, 19:06
I'm in

Harrald

Barret Wallace
17 maart 2004, 19:08
All seats are taken 8-)


1. Gert - Jan
2. Barret Wallace
3. Bouke
4. ReinoutV
5. Radius
6. Blok182
7. sunday violence
8. Bosch
9. Harrald
10. Mithrandir

ps. backing komt eraan ik wacht ff op Br@mbo tot hij onlijn komt

Maiden Michiel
17 maart 2004, 19:12
Ik doe ook mee!

[edit]damn, te laat

Barret Wallace
17 maart 2004, 19:13
FUCK DAT je doet gewoon mee ik maak die backing wel langer


Maar hij is écht de laatste :cool:


1. Gert - Jan
2. Barret Wallace
3. Bouke
4. ReinoutV
5. Radius
6. Blok182
7. sunday violence
8. Bosch
9. Harrald
10. Maiden Michiel
11. Mithrandir

Maiden Michiel
17 maart 2004, 19:14
:)

thanks!

Mithrandir
17 maart 2004, 19:52
Ik wil wel graag nr 10. zijn, de jam eindigen dus. Voor dit topic vergeet ik mijn voornemen om niet met barret te communiceren heel even.

hehe ik wou je net mailen of je mee wou doen, jou spacey stijl kunnen we in deze jam niet missen 8-) ~!
Thanx Barret, ben benieuwd wat dit gaat opleveren, zal wel ff duren eer ik aan de beurt ben.

Swan
17 maart 2004, 20:41
hmm ben ik een dagje niet thuis mis ik dit :-?

Barret Wallace
17 maart 2004, 21:03
Oké dan hier is de backing :


http://users.skynet.be/guitarjam/megasjem_2004.mp3

Met dank aan Br@mbo !


EDIT : URL VERANDERD !!

FNaRK
17 maart 2004, 21:05
is er geen plaatsje voor je vriendjes Razor, XXXX en 2Bwhatever :???:

lijkt me een goed plan...een mongolenjam

Gert-Jan
17 maart 2004, 21:10
Hey mensen,

Ik heb net de backing gedowned. Ga er rap mee aan de slag maar kan ff twee dagen duren ivm heel veel andere dingen.

schaap
17 maart 2004, 21:11
Oké dan hier is de backing :


http://users.skynet.be/fa018592/guitarjam/megasjem_2004.mp3

Met dank aan Br@mbo !
Damn, die backing :o
Is barretje een beetje emotioneel ? :cool:

Swan
17 maart 2004, 21:32
haha idd die backingtrack is echt te zoetsappig....ben blij dat ik niet meedoe :P

Gert-Jan
17 maart 2004, 21:42
Hey Swan,

ben ook blij dat jij niet mee doet................

Barret Wallace
17 maart 2004, 21:52
Hey GJ ik had je maar vast erbij gezet anders zou je nu te laat geweest zijn :razz:


Hmmz over de backing ik vind em wel ok, maar als iemand iets beters heeft kom maar op :cool:

Swan
17 maart 2004, 22:05
dankje andre

Ibanez RuleZ
17 maart 2004, 22:33
is juist wel redelijk om mijn lijf geschreven zeg maar :), prima dus

Harrald

Stitch
17 maart 2004, 23:49
fuck te laat :x Je kan hier ook geen dag afwezig zijn :)

Maiden Michiel
18 maart 2004, 08:40
Vette backing!!!
Lekker deze shit!

RadiuS
18 maart 2004, 10:34
grappige backing, doet me lichtelijk denken aan een stukje uit een Pain of Salvation nummer, ja noem me maar gek... :razz: Maar ben benieuwd hoe t gaat worden. Ik hoop wel dat we veel uiteenlopende stijlen gaan terughoren :P

sunday violence
18 maart 2004, 14:07
haha die backingtrack heb ik al een jaar op cd staan, rockballad ofzo heet ie geloof ik. sorry maar ik vind m zwaar kut, bovendien 7 minuten lang, dat word vet saai.

zijn er al mensen begonnen, of zal ik ff wat beters zoeken??

Janne
18 maart 2004, 14:51
Ey succes allemaal, vind t weer cool dat jullie weer eens zoiets doen. Ik speel akoestisch en kan nog geen vader jakob improviseren dus luister ik alleen maar. En toch zielig dat mensen meteen weer moeten gaan lopen zeiken, denk wel dat jullie er iets moois van maken met die backing.

Janne

Barret Wallace
18 maart 2004, 15:05
haha die backingtrack heb ik al een jaar op cd staan, rockballad ofzo heet ie geloof ik. sorry maar ik vind m zwaar kut, bovendien 7 minuten lang, dat word vet saai.

zijn er al mensen begonnen, of zal ik ff wat beters zoeken??
Je kan je ook terugtrekken, dan kan bassmeister basswasp ook meedoen 8-)

Barret Wallace
18 maart 2004, 15:13
Ey succes allemaal, vind t weer cool dat jullie weer eens zoiets doen. Ik speel akoestisch en kan nog geen vader jakob improviseren dus luister ik alleen maar. En toch zielig dat mensen meteen weer moeten gaan lopen zeiken, denk wel dat jullie er iets moois van maken met die backing.

Janne

Thanks Janne, ach die zeikerds heb je altijd en het grappige is de zeikerd van deze keer had vorige keer een flutsolo opgenomen die naar 100% pure koeieschijt klonk. Hopelijk doet hij het dit keer beter en gaat hij spelen ipv lullen.

Maiden Michiel
18 maart 2004, 16:18
haha die backingtrack heb ik al een jaar op cd staan, rockballad ofzo heet ie geloof ik. sorry maar ik vind m zwaar kut, bovendien 7 minuten lang, dat word vet saai.

zijn er al mensen begonnen, of zal ik ff wat beters zoeken??

Aan jou de taak om er op deze backing dan toch iets interessants van te maken lijkt me?

Ik vind hem gaaf iig!

Bleak
18 maart 2004, 16:21
ik vind de backing op zich wel leuk, maar wel heel erg saai!! maja dan is het dus aan jullie om er iets vets van te maken!! ik kijk er al naar uit!

Gert-Jan
18 maart 2004, 21:29
Nou komt 'ie.

Weinig tijd gehad en geen inspiratie. Eerst stukkie clean dan scheur.
Als het qua kwaliteit niet bruikbaar is sloop mij er dan maar af. Volgende keer betere.

http://www.gjvanwijk.nl/megasjem2004_1.mp3

Bouke
18 maart 2004, 21:47
Beste Gert Jan,

Hoe moet ik nu nog iets leuks inelkaar flanzen?? :o

Nou ja, ik zie wel :D

Gaaf man!

Bouke

Barret Wallace
18 maart 2004, 21:50
Haha dude top - notch weer juistem ik heb nu inspiratie om ook iets te gaan opnemen 8-)

en mocht je later een nog mooiere take hebben, post em dan


Kortom erg gaaf !

(trouwens kwaliteit is goed man, supermooie sound :o )

Swan
18 maart 2004, 21:52
respect GJ 8-)

Mithrandir
18 maart 2004, 22:40
Klinkt lekker G.J. , wow, zit met name 1 weird stukkie wat ik erg tof vind redelijk aan het eind. En de overgang van het rustigere naar het iets ruigere vind ik ook erg tof.

BlackSun
18 maart 2004, 22:40
Wow! Dit klinkt echt gaaf joh!. Die sound van je is ook echt super. Wat voor gear? (of is dat beetje offtopic hier:P)

Ibanez RuleZ
19 maart 2004, 00:25
klinkt leuk :), erg leuk zelfs. mooie sound, ben ook beniewd wat je voor opnametool hebt gebruikt en wat voor gitaar.

ik denk dat alle dingen wel redelijk rustig zullen worden, maar dat is wel cool :)

harrald

Gert-Jan
19 maart 2004, 07:17
Thanks voor de replies.

Gear: Fender Strat (customized door Patrick Koopman) met hotrails

POD pro, en opgenomen op Roland VS1680-EX

Dat was het.

Maiden Michiel
19 maart 2004, 10:51
Hoe lang mag iedereen en wie is de volgende?

Gert-Jan
19 maart 2004, 11:00
Barret is next.

Ik heb me aan 2 x thema gehouden (1 x rustig 1 x met powerchords)

Barret Wallace
19 maart 2004, 11:24
juistem ik moet nu ff naar skool ik ga recorden als ik terug ben.

Gj ik zat net weer je impro te luisteren, leuk stukje over de e ( if im right)

Barret Wallace
19 maart 2004, 18:03
Hey guitarfreaks ik ben extremely busy :-(
Ik stel voor dat ik een aantal plaatsen vooruit in de lijst schuif, Bouke it's your turn 8-)

Bouke
19 maart 2004, 19:37
Haha, ik wilde ook zoiets voorstellen, maar dan stel ik mijn eigen liedje wel ff uit. Ik zal wat gaan maken.

Laterzz...

Bouke

Bouke
19 maart 2004, 22:31
Heya people,

Voor de gelegenheid m'n Epi LP even onder het stof vanfaan gehaald en snel een patchje gemaakt op de PodXt (Blackface Deluxe over een 10" Gibdrol speakertje :D virtueel dan he. Rat als distortion samen met de drive van de amp).

Oke, drie versies van het zelfde

1. Samen met Gert-Jan http://home.tiscali.nl/bouke/Megasjem2004_01_en_02_met_backing.wma

2. Zonder Gert-Jan http://home.tiscali.nl/bouke/Megasjem2004_02_met_backing.wma

3. Alleen mijn solopartij http://home.tiscali.nl/bouke/Megasjem2004_02_zonder_backing.wma (deze is te plakken op de originele track die Berrut heeft geüpload. Moet dan volgens mij precies op 00:01:04:27 (H:M:S:F) worden geplakt. Maar dit ging al niet meer goed op Gert-Jan's upload dus dat moet maar even bekeken worden.

Groets,

Bouke

Gert-Jan
19 maart 2004, 22:37
Hey Bouke,

Lekker bluesie hoor. Beetje Gary Moore. Les Paul sounds nice 8-) 8-)
So who's next???

Kjiratsiekoedel
19 maart 2004, 23:18
shit mensen, klinkt eigenlijk beter dan ik had verwacht!!

ik zie uit naar het eindproduct

Ibanez RuleZ
20 maart 2004, 00:26
ik heb pas volgende week weer opnametools tot mijn beschikking. jammergenoeg is de geluidskwaliteit die ik uit het geheel zal krijgen minder dan wat ik nu heb gehoord: ik zet gewoon een mic voor mn amp en doe dat via een mengpaneeltje mn computer in, waar ik met effecten het zakie nog moet opschonen (ruisonderdrukking etc wat het geluid niet echt ten goede zal komen :s).

maar goed, ik kan pas ergens volgende week.

harrald

Stitch
20 maart 2004, 00:38
goeeeeed dit is vet!




NEXT

Maiden Michiel
20 maart 2004, 10:38
Goed gespeeld mannen!

Het is denk ik wel handig voor degene die als volgende moet dat die de hele backing heeft incl. solo's?

ReinoutV
20 maart 2004, 17:01
Dit betekent dat ik nu mag? Kewl, ik heb morgenavond en maandag middag wel tijd, kijken of ik dan wat leuks op kan nemen. Verwacht geen vituoze shred, trouwens.

Maiden Michiel
20 maart 2004, 17:33
Zou ook wel saai worden als je dat speelde :)

Barret Wallace
20 maart 2004, 19:05
Hey Bouke kan je ff de versie gj + bouke + derest van de backing online zetten? dus waar we tot toe zijn maar dan de 10.10 min mp3


Trouwens vette solo Bouke ! :o
Lekker bluesy en mooie opbouw, mijn complimenten 8-)

Bouke
20 maart 2004, 19:56
Hey,

Thanks guys!

De complete track: http://home.tiscali.nl/bouke/Megasjem2004_01_en_02_met_backing.wma

See ya!

Bouke

kokteejl
20 maart 2004, 22:39
damnit...dit ruled!
Zalige muziek gewoon 8) ben ook benieuwd hoe het volledig zal klinken...

Maiden Michiel
21 maart 2004, 20:42
Kom op! Wie is de volgende! I want more!!

Stratman70
21 maart 2004, 21:18
Ik zit hier dus super te frustreren: ik heb deze backing ook al een jaar in huis, wil hier graag aan meedoen, maar heb geen flauw idee hoe ik dit moet doen. Ik heb hier Magix music studio op de pc, maar ik snap daar allemaal geen bal van. Ik ben altijd van de cassettebandjes en de pauzeknopjes geweest. Misschien een volgende keer, als ik het Magix programma wat onder de knie heb.

In ieder geval veel succes jullie.

Stratman70
21 maart 2004, 21:19
Trouwens, gaaf initiatief Barret!

Maiden Michiel
21 maart 2004, 22:10
Ik zit hier dus super te frustreren: ik heb deze backing ook al een jaar in huis, wil hier graag aan meedoen, maar heb geen flauw idee hoe ik dit moet doen. Ik heb hier Magix music studio op de pc, maar ik snap daar allemaal geen bal van. Ik ben altijd van de cassettebandjes en de pauzeknopjes geweest. Misschien een volgende keer, als ik het Magix programma wat onder de knie heb.

In ieder geval veel succes jullie.

Cooledti enzo is wel aan te raden! Erg makkelijk, leuk en redelijk goede opnamen!

Stratman70
21 maart 2004, 23:44
Dank je Michiel. Inderdaad, dat programmaatje ken ik nog wel uit een vaag verleden. Ik was het helemaal vergeten. Ben m nu aan het downloaden.

Ibanez RuleZ
22 maart 2004, 01:31
gaat de volgende nog komen? op deze manier zijn we over een maand nog bezig

Harrald

Maiden Michiel
22 maart 2004, 09:38
Ik neem aan dat ReinoutV de volgende is?

RadiuS
22 maart 2004, 10:25
Trouwens, ik zit nu midden in tentamens :-? , dus als Barrett en ReinoutV nou ff er tot donderdag over doen om hun stukje op te nemen, zou erg prettig zijn :D

Maiden Michiel
22 maart 2004, 10:37
Kunnen we anders de volgorde niet effe omgooien?

sunday violence
22 maart 2004, 11:03
ik heb vanavond mn tascam weer terug dus morgen kan ik zowiezo opnemen, dan pleur ik het wel online

Maiden Michiel
22 maart 2004, 13:04
ok dan!

ReinoutV
22 maart 2004, 19:00
De volgende mag wat mij betreft wel eerder komen. Ik heb toch minder tijd over dan ik dacht. Misschien dat ik er morgen (dinsdag) nog aan toe kom, maar dat weet ik niet zeker. Aangezien alle solo's precies even lang zijn hoeft het geen probleem te zijn deze aan elkaar te plakken. Al heb ik wel gemerkt dat aan het einde van de backing geen stukjes meer met een rustig chorus voorbij komen? DIe heb ik wel nodig.. ;)

Maiden Michiel
23 maart 2004, 08:47
Ok, Radius dan? Of Blok? Of Sunday Violence?

Mithrandir
23 maart 2004, 09:00
ff een overzichtje van de huidige volgorde, het zou toch wel lekker zijn als
er vandaag weer iemand wat op nam, de volgorde van het lijstje passen we wel weer aan.

1. Gert - Jan
2. Bouke
3. ReinoutV
4. Barret Wallace
5. Radius
6. Blok182
7. sunday violence
8. Bosch
9. Harrald
10. Maiden Michiel
11. Mithrandir

ReinoutV
23 maart 2004, 10:23
Ik ga nu direct wat opnemen. Anders vanavond. Vandaag staat mijn solo erop! Er hoeft dus niemand voor (hoe graag hij ook zou willen ;)). Boeit ook niet, want iedereen mag toch wel. Ik ga druk bezig.

Maiden Michiel
23 maart 2004, 11:07
Betah! Ik ben benieuwd!

Barret Wallace
23 maart 2004, 11:09
Yo men opname is finished :D
ik load zometeen ff een stukkie up en dan vanavond met de hele backing als brambo onlijn is 8-)

ReinoutV
23 maart 2004, 12:24
Ik heb mijn solo direct achter die van Bouke gespeeld. Ik weet niet in hoeverre dat lastig is ivm Barret's solo? Hier is de link iig: als er nog andere opnames nodig zijn (alleen solo of zo) dan hoor ik dat graag: http://members.lycos.nl/reinoutv/media/megasjem_03.wma.

Barret Wallace
23 maart 2004, 12:38
aaaaaah dude ik zei net dat ik mijn solo al af had, maar moest em nog uploaden :evil: :evil: :evil:

nu hebben we 2 opnames op dezelfde tijd van de backing :-?
maargoed we figuren dat later wel uit...

check : http://members.lycos.nl/shakeel2004/megasjem_3.mp3

ivm tijdgebrek heb ik em ff snel opgenomen dus er kunnen wat slordigheden in zitten... ( ohjah en let ff niet op die laatste 2 stemmige lick volgensmij paar foute noten gebruikt :P )

Ik wil nog wel ff zeggen dat hoe meer ik over de backing speel hoe meer respect ik krijg voor GJ en Bouke, jullie improviseren echt met maximum power 8-)

ReinoutV
23 maart 2004, 12:43
Ik had em ook al af toen ik jouw post las, alleen was ie nog niet gemix-downed en zo. De chorusjes na de 3e solo (de jouwe of de mijne ;))hebben alleen geen rustig gedeelte meer. Dat is voor mijn solo wel erg handig. Ik kan hem natuurlijk gewoon naar het chorus daarna slepen, maar dan sloop ik mijn opbouw een beetje (ik zeg niet dat ie perfect klinkt en zo, want dat doet ie niet, hij valt me zelf een beetje tegen, maar er moet toch iets af). Daarom, zou jij, Barret, jouw solo misschien achter de mijne willen proppen? Over ongeveer 15 minuten heb ik mijn geval geüpload (mijn upsteam is sloooooooooom vandaag). Dat zou ik erg tof vinden!!!

ReinoutV
23 maart 2004, 12:57
Nou, hij staat er. http://members.lycos.nl/reinoutv/media/megasjem_03.wma . Barret, ik hoor van jou hoe we dat gaan doen met het verschuiven van het hele gebeuren?

Bouke
23 maart 2004, 13:34
Hey Reinout,

Ik kan er niet bij! Krijg een lycos-foutmelding.

Bouke

sunday violence
23 maart 2004, 13:51
ik ook.
hee ik kan pas volgende week opnemen, die aardappel heeft mn portastudio in haarlem laten staan :-?

lupoloco
23 maart 2004, 14:52
als je da puntje wegdoet van achter?
http://members.lycos.nl/reinoutv/media/megasjem_03.wma

doel opslaan als

Negative K3 fan
23 maart 2004, 15:13
ik vind de backing nogal gay, maar alle solo's wel erg koel. Die eerste solo is wel lijp, iets te harde slapback, maar verder lekker smoothe toon.

Die tweede is helemaal lijp, goed gespeeld, goede solo, geweldige toon, werkelijk waar die podxt blijft me verbazen. echt respect.

Barret's stuk is ook erg koel, maar het lijkt alsof de gitaar een beetje out of tune is, of ligt dat aan mij. Toon is wel goed voor een v-amp, spel is ok, ik merk weinig van de slordigheidjes en de tweestemmige lick op het eind is koel :) dat bosch-esque dingejte op 2:10 is ook erg lijp, hoe doe je dat eigelijk? whammy?

schaap
23 maart 2004, 15:23
Hmm, als Reinout zn toon ff iets aanpast zou dat stuk bestwel heel erg goed passen waar die nu zit en dan Barret daar achteraan (hoewel ik persoonlijk toch vind dat Barret ff ook nog even moet terugkijken op zn spel :oops: ) Maar toch alle respect voor jullie allemaal die hierop in hebben gespeeld tot nu toe 8-)

Maiden Michiel
23 maart 2004, 15:39
Barret, volgens mij is je gitaar niet helemaal goed gestemd?

ReinoutV
23 maart 2004, 15:47
als je da puntje wegdoet van achter?
http://members.lycos.nl/reinoutv/media/megasjem_03.wma

doel opslaan als

Thx ;)

Als het goed is komt er deze week een nieuw element voor mijn jazzgitaar binnen. Ik hoop dat dan de basistoon wat beter is.

@ Schaap: Hoe zou ik deze toon nog aan moeten passen om hem beter na die van Bouke te laten passen?

BTW: erg goede solo's, die eerste twee, die van Barret nog niet gehoord.

Stratman70
23 maart 2004, 16:20
Ik heb ook een klein stukkie opgenomen, baalde ervan dat ik er te laat achter kwam. Misschien zijn er meerdere mensen die ook nog wat willen inspelen, maar er niet meer bij kunnen? Dan is misschien een tweede track een alternatief? Ik hoop niet dat het een bezwaar is, maar zou ook niet weten waarom eigenlijk: het gaat er maar om dat we wat meer van elkaar horen toch?

@ barret en de rest: wat vind jij of vinden jullie? een tweede track erbij in een nieuwe topic of kan mijn stukje misschien nog in die van jullie geplakt worden ergens????

http://home.wanadoo.nl/e.kosters/

en dan dus de megasjem

p.s., vrees niet: ik heb jullie track natuurlijk ongemoeid gelaten. Ik ken mijn plaats :D maar mijn stukkie is wel ff het luisteren waard denk ik.

ReinoutV
23 maart 2004, 16:29
Ik krijg net een mailtje van Lycos dat vanwege het vele dataverkeer mijn site voor een dag is afgesloten. Dus...

Barret Wallace
23 maart 2004, 17:50
Damn Reinout die van jouw is echt cool mooi hoe je vanuit die basstonen speelt erg knap gedaan!

Tja jongens mijn solo niet zo geweldig ik weet het.. en nee men gitaar was niet ontstemt maar ik wel. Reinout's versie is nr 3 laat de mijne er maar uit dan hoef ik de backing ook niet te verlengen voor nr 11. Ik doe wel een andere keer wel weer mee, maar ik zit nu echt té krap met alles.. you guys have fun 8-)

Barret Wallace
23 maart 2004, 17:56
dat bosch-esque dingejte op 2:10 is ook erg lijp, hoe doe je dat eigelijk? whammy?

Ja, gewoon hard op dat pookje rammen

@stratman ik vind je solo wel apart je zet een soort verdrietige sfeer neer ( vind ik dan ) alleen is het zon kort stukje? je tone is ook vaag net een synth bijna 8-)

Stratman70
23 maart 2004, 19:03
Hé Barret, thanks voor je reaktie. Inderdaad wilde ik het wat apart maken, met vooral veel gevoel erin. verdrietig? Mjah, zou kunnen.

Ik heb het ietsje langer gemaakt en wat aan mijn sound geknutselt, maar helaas is de sound niet "je van het", het is wat overstuurd en het blijft wat "krakerig".

Opname: Fender strat in een Boss ME-8, naar de pc toe.

Iemand (Stitch? Of iemand anders die eigenlijk met de eerste jam wilde meedoen, maar geen plaatsje had) iets erachter zetten?

Negative K3 fan
23 maart 2004, 19:32
wow ik heb het topic nog eens doorgelezen en ik dacht al dat die toon zo verschillend was. Over dat stukje met goede toon etc bedoelde ik OOK het gescheur van gert-jan (eigelijk vooral dat, maar dan doe ik ook weer tekort aan bouke).

ijff
23 maart 2004, 20:03
Ik heb ook een klein stukkie opgenomen, baalde ervan dat ik er te laat achter kwam. Misschien zijn er meerdere mensen die ook nog wat willen inspelen, maar er niet meer bij kunnen? Dan is misschien een tweede track een alternatief? Ik hoop niet dat het een bezwaar is, maar zou ook niet weten waarom eigenlijk: het gaat er maar om dat we wat meer van elkaar horen toch?


Ben helemaal voor... ik doe wel mee - Megasjem 2004, the parallel-project!! .. Jouw plan.. dus ik zou zeggen open een topic en maak een schemaatje ;-)

ijff
23 maart 2004, 20:04
Ik heb ook een klein stukkie opgenomen, baalde ervan dat ik er te laat achter kwam. Misschien zijn er meerdere mensen die ook nog wat willen inspelen, maar er niet meer bij kunnen? Dan is misschien een tweede track een alternatief? Ik hoop niet dat het een bezwaar is, maar zou ook niet weten waarom eigenlijk: het gaat er maar om dat we wat meer van elkaar horen toch?

@ barret en de rest: wat vind jij of vinden jullie? een tweede track erbij in een nieuwe topic of kan mijn stukje misschien nog in die van jullie geplakt worden ergens????

http://home.wanadoo.nl/e.kosters/

en dan dus de megasjem

p.s., vrees niet: ik heb jullie track natuurlijk ongemoeid gelaten. Ik ken mijn plaats :D maar mijn stukkie is wel ff het luisteren waard denk ik.

schaap
23 maart 2004, 22:08
@ Schaap: Hoe zou ik deze toon nog aan moeten passen om hem beter na die van Bouke te laten passen?

Hij klinkt heerlijk hoor daar niet van :wink:, maar jouw toon is echt een stuk voller dan die van hun. Het is namelijk dat je echt perfect overgaat van Bouke naar jouw stukje, en ja ik zat ff te mierenneuken dat als je toon wat meer richting de zijne zou zijn, dan zou het dus helemaal perfect zijn. :cool:

VHsologitarist
23 maart 2004, 23:43
Ja strat70!!!
ik ben er ook helemaal voor,
deze backingtrack spreekt mij wel aan,
ik neem aan wel eerst toestemming van barret te vragen,
dus bij deze als hij dit lees even reactie zou willen plaatsen, graag:
nogmaals..... barret:
zie het als een positief lichtpuntje. Ik ben namelijk benieuwd naar meerdere versies ervan.

bij voorbaat dank,

VHsologitarist

Stratman70
23 maart 2004, 23:56
Goed, ik open een nieuwe topic voor de mega parallel jam 2004.

Maiden Michiel
24 maart 2004, 08:57
Dude Barret! Je moet wel meedoen?

Ik ben trouwens de draad kwijt hoe de volgorde nu is voor "onze" Megajam?

Maiden Michiel
24 maart 2004, 10:56
Ok, zo is het nu:

1. Gert - Jan
2. Bouke
3. ReinoutV
4. Barret Wallace
5. Radius
6. Blok182
7. sunday violence
8. Bosch
9. Harrald
10. Maiden Michiel
11. Mithrandir

Barret heeft helaas moeten afhaken, dus Radius is da man om nu op te nemen.
Reinhout, heb jij nog de totale backingtrack inclusief de 3 solo's?

RadiuS
24 maart 2004, 11:02
k heb vandaag mn laatste tentamen, ga daarna nog wel ff checken. Anders morgen.

Maiden Michiel
24 maart 2004, 11:06
Ok dan!

Effe zien dat we een up-to-date backingtrack krijgen...

Ibanez RuleZ
24 maart 2004, 11:10
is het niet een idee dat we het al in stukjes knippen, zodat iedereen weet WAAROVER hij moet soleren zodat iedereen er al aan kan werken. Ik denk dat dat de kwaliteit redeijk ten goede zal komen.

Harrald

Maiden Michiel
24 maart 2004, 12:04
Is toch telkens hetzelfde?

1 keer rustig accoordenschema en 1 keer met powerchords?

Ibanez RuleZ
24 maart 2004, 12:15
nee, aan het eind is dat anders

Harrald

ReinoutV
24 maart 2004, 12:52
Het nummer dat ik online heb gezet is de hele backing met de 3 solo's. Alleen is mijn site geblokkeerd, vanwege te veel dataverkeer. Dus misschien heeft iemand die versie nog op zijn HD staan en kan hem ergens online zetten? Vanaf half 5 vanmiddag kan je er denk ik pas weer bij. Kenkerlycos...

Maiden Michiel
24 maart 2004, 12:54
Argh damned! Ik moet eigenlijk wel een stukkie met clean/powerchords hebben zoals Gert-Jan had!!

MonkeyFace
24 maart 2004, 18:15
domme vraag: welke toonsoort is t nou exact? en welke scales passen daar het beste overheen? :oops: graag ook even uitgetekend de scale.... :roll:

zo dus ongeveer --> bluesscale G
E 3 6
B 3 6
G 3 5 6
D 3 5
A 3 4 5
e 3 6

ik kan het ff niet vinden en ben niet zo breed qua scales kennis, maar ik wil toch een beetje met die *HELE GAVE* backing spelen....

Stitch
24 maart 2004, 18:24
"How come my fingers get all twisted during 'Come as you are" ??" Misschien dat dit er wat mee te maken heeft?? :razz:

Trouwens....de laatste backing is weer online:

http://members.lycos.nl/reinoutv/media/megasjem_03.wma

MonkeyFace
24 maart 2004, 18:25
"How come my fingers get all twisted during 'Come as you are" ??" Misschien dat dit er wat mee te maken heeft?? :razz:

Trouwens....de laatste backing is weer online:

http://members.lycos.nl/reinoutv/media/megasjem_03.wma

hehhe.... who knows.... maar ff serieus.... ik zit nu een beetje te pielen met Gmineur, maar dat lijkt niet helemaal te kloppen

Maiden Michiel
24 maart 2004, 23:11
Toonladder van Dm

MonkeyFace
25 maart 2004, 01:06
mijn dank is groot... ik was al zover om de toonladders van de gebruikte akkoorden te combineren... geeft ook een leuk effect...

ReinoutV
25 maart 2004, 11:01
Over het laatste akkoord, die A, kan je hele mooi D harmonisch mineur spoelen, zodat je de cis accentueert. Als je toch gewoon Dm wil spelen, is die c een avoid note. Klinkt niet echt lekker (kan natuurlijk wel, maar over het algemeen.. :)).

sunday violence
25 maart 2004, 12:46
Over het laatste akkoord, die A, kan je hele mooi D harmonisch mineur spoelen, zodat je de cis accentueert.


precies dat hoorde ik ook, kan je ff zo'n geinige oosterse chinese lick erdoorheen pielen :P

Ibanez RuleZ
25 maart 2004, 22:32
Ik heb voor mezelf alvast een voorschot genomen op mijn deeltje. Aangezien ik de 2na laatste zal zijn, ben ik nu al wat bezig met het stukje van 7:47 tot 8:46.

Harrald

VHsologitarist
26 maart 2004, 01:09
hey jongens wat is dat nou??? :???:
Wel een beetje tempex he!!! ik zie dat de 4e pas moet komen!!
1tje per dag lijkt me aardiger voor de forum leden.
parallel megajem2004 is al af!! (al waren er dit maar 4 leden).
Ik ben namelijk zeer ernstig benieuwd hoe jullie dit ervan af gaan brengen :lol:

Alvast veel sterkte toegewenst!!
greetz ed

Ibanez RuleZ
26 maart 2004, 09:35
Radius, schiet op met die lazy ass van je :-D

Harrald

Maiden Michiel
26 maart 2004, 09:38
Yeah man! Ik wil vette shit horen!!

Stratman70
26 maart 2004, 10:45
Hallo Maiden Michiel, Ibanez RuleZ, sunday violence, reinoutV, Bouke en ook Wallace en misschien nog anderen: willen jullie s.v.p. ook even naar die van ons luisteren en even van commentaar voorzien graag? Dit zou ik zeer op prijs stellen en misschien mag ik dit ook namens de andere mensen zeggen?

Stratman70
26 maart 2004, 10:49
Is het trouwens een idee om straks de hele shit achter mekaar te plakken van beide jams? Ik doe dat op mijn pc trouwens toch wel, of je het er nu mee eens bent of niet. Hoe meer zielen hoe meer herrie.

RadiuS
26 maart 2004, 11:48
DAMN! uhm ja sorry :-? ...ik weet niet wanneer ik eraan toe kom. Misschien vandaag misschien niet...beetje jammer ja....

Maiden Michiel
26 maart 2004, 12:09
Doe maar vandaag! :)

Barret Wallace
26 maart 2004, 16:06
Aargh eindlijk even adem halen.. weer een drukke week met een overdose aan koffie achter de rug. Hmmz ik zie dat het hier niet echt storm loopt? Maybe de volgorde aanpassen? maar van degene die dat niet willen weet ik al waarom ze dat niet willen ;)

Maiden Michiel
26 maart 2004, 16:39
Nou? Waarom dan?

Barret Wallace
26 maart 2004, 17:46
omdat jij een rustig stuk + ruiger stuk wil en niet ruig + ruig :cool:

Maiden Michiel
26 maart 2004, 17:56
Ja, klopt, ik heb al wat moois in elkaar geflanst namelijk wat daar precies op past!

Ibanez RuleZ
26 maart 2004, 18:32
hmm, ik kom er nu achter dat ik volgens de planning niet rustig plus ruig heb, maar ruig plus ruig... ik zou dat ook graag anders zien, ik heb nl het rustige deel al opgenomen, dus als iemand ff wil ruilen, dan graag.

harrald

sunday violence
27 maart 2004, 11:54
maakt mij geen fuck uit ik vind die backing toch al niet zo fantastisch, ik post mijn stukkie dinsdag want dan kan ik pas opnemen.

Maiden Michiel
30 maart 2004, 09:09
Dan ga ik wel na Sunday Violence

Nielsje
30 maart 2004, 09:47
waarom mis ik dit nou :(

in ieder geval, ik zit thuis vrolijk mee te sjemmen en het klinkt allemaal veel mooier lekker puh :P

Nu de reactie:

klinkt goed jongens, ik ben een beetje het overzicht kwijt van wie wat speelt, maar vond de intro in igg erg lekker en dat gary moore geluid was ook erg jum jum .

Het jazzy stukje vond ik opzich best mooi en lekker, maar ik miste eigenlijk een goeie climax.

offtopic: Cooledit kan je gewoon downloaden via kazaa, of via die nieuwsgroepen? en je gitaar gewoon ergens inpluggen achter op de comp!?

Stratman70
30 maart 2004, 10:15
Hé Nielsje,

Luister die van ons ook ff: de parallel megajam, staan ook mooie dingen op hoor. :cool:

RadiuS
30 maart 2004, 21:56
hm :-? ik ben er dus nog steeds nie aan toegekomen, schrijf me anders maar uit de lijst, ik ben ff teveel met andere dingen bezig, jammer maaja

Gert-Jan
31 maart 2004, 07:49
WAT EEN GEZEIK ALLEMAAL.

FF een stukkie inspelen, we zijn inmiddels 10 weken verder en er zijn toch al 3 serieuze pogingen gedaan. Verder schieten er 'Mega-Jams' als paddestoelen uit de grond waarbij, overigens zeer goede, gitaristen gewoon de hele track alleen volspelen. Dat lijkt mij niet de bedoeling, maar ok.

De volgende keer ff wat meer spelen en wat minder lullen.

BLOK182
31 maart 2004, 09:11
Moet ik ondertussen al? :razz:

Maiden Michiel
31 maart 2004, 09:30
Ik ga vandaag wel

sunday violence
31 maart 2004, 12:46
ik heb mn 4sporen recorder nog steeds niet terug..... mooi kut maar als ik m heb neem ik gelijk op.

Maiden Michiel
31 maart 2004, 12:48
Ok, ik ben maar i.p.v. Radius gegaan. Er zijn nu dus 4 opnames:

1. Gert - Jan
2. Bouke
3. ReinoutV
4. Maiden Michiel
5. Blok182
6. sunday violence
7. Bosch
8. Harrald
9. Damn ik mis iemand
10. Mithrandir

Voor alleen mijn versie klik hier (http://www.metal-maiden.com/mijnjam.mp3)

Voor de volledige versie met 4 solo's klik hier (http://www.metal-maiden.com/megajam4.mp3)

Zoals je zult horen ben ik een man van 1 take :)
Paar slordigheidjes maar ben er zelf best tevreden over. Trouwens Reinhout, wat heb jij HARD ingespeeld zeg!

Stratman70
31 maart 2004, 13:18
Dat klinkt wel goed! Ik vind het een heel onderhoudende solo, wat wil zeggen, dat mijn aandacht dus niet afdwaalt en hem vaker wil horen.
Je doet enkele technische foefjes en snelle dingetjes, maar toch weet je het te doseren. Dat vind ik erg sterk aan jouw solo.
Gewoon, ondanks kleine slordigheidjes, een nette, degelijke onderhoudende solo!

Maiden Michiel
31 maart 2004, 13:21
Thanks man!!! 8-)

ReinoutV
31 maart 2004, 13:23
He, gave solo. Die kleine foutjes maken het juist leuk. Geinige nootjes vlak voor het einde.

Je hebt gelijk: ik sta iets te hard. Ik heb net ff op de metertjes op mijn mengpaneeltje gelet en bij mijn solo slaan ze verder uit dan die bij jullie. Mijn excuses daarvoor, zou iemand er misschien een limiter overheen kunnen gooien of zo, als hij zijn solo aan het opnemen is? Omdat mijn sound clean is komt ie wel wat moeilijker door de mix natuurlijk.

slayurrr
31 maart 2004, 13:35
Hey Maiden Michiel, jou solo is vet man en zoals hierboven al gezegd wordt: die kleine "foutjes" maken het juist vet!

Ik luister 'm nu al voor de derde keer, ik vind dat je leuke dingetjes speelt en hij verveeld niet zo snel als sommige andere solo's !

Barret Wallace
31 maart 2004, 14:34
Hey michiel je bent in een jaar fucking beter geworden man, nog ff de puntjes op de i zetten en je bent er 8-) 8-) 8-)

Maiden Michiel
31 maart 2004, 14:45
He, gave solo. Die kleine foutjes maken het juist leuk. Geinige nootjes vlak voor het einde.


Hey Maiden Michiel, jou solo is vet man en zoals hierboven al gezegd wordt: die kleine "foutjes" maken het juist vet!

Ik luister 'm nu al voor de derde keer, ik vind dat je leuke dingetjes speelt en hij verveeld niet zo snel als sommige andere solo's !

Hey bedankt mannen! Waardering doet me erg goed :)!


Hey michiel je bent in een jaar fucking beter geworden man, nog ff de puntjes op de i zetten en je bent er 8-) 8-) 8-)

Hee Barret, cool dat je dat zegt want na het terugluisteren vind ik ook dat ik er op toon enzo best op vooruit ben gegaan, het is niet zo stram als eerder! Thanks!

Negative K3 fan
31 maart 2004, 15:08
leuk maiden michiel, klinkt echt goed. Die foutjes zijn het noemen niet echt waard.

VHsologitarist
31 maart 2004, 16:17
hey maiden michiel,
heb je de link weg gehaald ofzo??? want ik zie m nergens meer staan, wil m nog wel luisteren :P
groetjes
ed

slayurrr
31 maart 2004, 16:21
hey maiden michiel,
heb je de link weg gehaald ofzo??? want ik zie m nergens meer staan, wil m nog wel luisteren :P
groetjes
ed


"Voor alleen mijn versie klik hier

Voor de volledige versie met 4 solo's klik hier"

^^Op de "hier's" klikken in zijn post :wink:

Maiden Michiel
31 maart 2004, 16:34
Inderdaad, op de linkjes klikken of hier:

http://www.metal-maiden.com/mijnjam.mp3

BLOK182
31 maart 2004, 16:37
Whelp, ik moet!! Vandaag beetje druk, maar morgen heb ik een vrije middag, ga dan wel eens met de GT6 achter de pc zitten :D

schaap
31 maart 2004, 16:58
En weer een prefecte toevoeging aan de jam :o
Kan iemand niet even gigantisch gaan verkloten ofzo :-D

slayurrr
31 maart 2004, 17:26
En weer een prefecte toevoeging aan de jam :o
Kan iemand niet even gigantisch gaan verkloten ofzo :-D

De ene solo is beter dan de andere, maar ik zit inderdaad ook te wachten totdat iemand het hele zootje verkloot, kunnen we ff lachen :wink:

BLOK182
31 maart 2004, 18:12
En weer een prefecte toevoeging aan de jam :o
Kan iemand niet even gigantisch gaan verkloten ofzo :-D

De ene solo is beter dan de andere, maar ik zit inderdaad ook te wachten totdat iemand het hele zootje verkloot, kunnen we ff lachen :wink:
Nou, morgen zal ik het dan wel verkloten :D :wink: Edit: Net ff de jam geluisterd, damn, vet gespeeld, allemaal!!

Ibanez RuleZ
31 maart 2004, 18:59
michiel, klinkt erg leuk. Ik vind de stukken waar je voor melodie gaat verreweg het beste van wat je hebt gedaan; t stukje van 0:45 tot 0:53 zitten een paar erg goed geplaatste en geraakte noten, vooral die op 0:48.

Compliments!

harrald

Mithrandir
31 maart 2004, 19:05
En weer een prefecte toevoeging aan de jam :o
Kan iemand niet even gigantisch gaan verkloten ofzo :-D

De ene solo is beter dan de andere, maar ik zit inderdaad ook te wachten totdat iemand het hele zootje verkloot, kunnen we ff lachen :wink:
Ik moet nog jongens, wees maar niet bang........ik geloof nooit dat blok het gaat verkloten, maar ik ga het zeker doen :D

bert k
31 maart 2004, 21:46
Hoi megajemmers, ik lees van Barret dat er nog een plekkie vrij is. Mag ik mag ik mag ik... En zo ja, waar precies?

Mithrandir
31 maart 2004, 21:49
Ik denk dat dan de 9e of 10e plek is aan het lijstje te zien van Michiel op de vorige pagina.

bert k
31 maart 2004, 21:59
Ok, ik maar wel wat op plek 10, is dat goed?\

Zo, daar is wat... Beetje vroeg, maar ik heb het heel druk de komende tijd.
Dus....

Dit is een mixje van mij + backing, gewoon voor nu ff.
http://www.tomaatnet.nl/~abkonig/megasjemBertbacking.mp3

En dit is mijn partij zonder backing, maar met bijna 9 minuten stilte vooraf. Ik kom erin op 8.47.3 Was zoiets de bedoeling?

http://www.tomaatnet.nl/~abkonig/megasjembertzonderbacking.mp3


Zo, ik kan je wel vertellen dat de tranen me over de rug liepen na dit nummer... :-D Maar altijd leuk om aan een jam mee te doen!

Barret Wallace
1 april 2004, 11:45
Yo Bertus sounds nice 8-) 8-) 8-)

Lekkere rauwe clean ook en een change kwa stijl in de jam 8-)

die lick @ 15 secs is way cool 8-)

btw die lick @35 secs doet me denken aan de muziek die je hoort in de film ''once upon a time in mexico '' ( bij de flashbacks vooral )

Jerry
1 april 2004, 13:25
Iemand op 't line6 forum heeft ook een versie opgenomen, DEZE IS DUS NIET VAN MIJ:
http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000137347_000016432.mp3

BLOK182
1 april 2004, 14:22
Ehm, dudes, vinden jullie het erg als ik de bestaande backing back, en dan erachteraan speel? Ik zit hier echt achter een lijk van een pc, cooledit doet nogal lastig hiero :evil:

The_RockeR13
1 april 2004, 14:59
Iemand op 't line6 forum heeft ook een versie opgenomen, DEZE IS DUS NIET VAN MIJ:
http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000137347_000016432.mp3

Zitte erg veel valse noten in of doen me oren het niet goed :???:

Maiden Michiel
1 april 2004, 17:18
Aargh komt die megajam ooit af????

Mithrandir
1 april 2004, 17:27
Nou, ik neem aan dat blok vanavond zijn stukkie er op gooit, dus dan schiet het al wel op toch.

BLOK182
1 april 2004, 20:22
Vandaag proberen op te nemen, en ik heb wel wat ideeen her en der, maar ik speel vandaag echt klote, lukt voor geen meter :evil:

VHsologitarist
2 april 2004, 00:31
Dit wordt een jarenplan!! :(
1 dag 1 persoon lijkt me beter, nietwaar???
Of je nou je dag hebt of niet.... Planning moet strakker!! 8-)
Dus BLOK inspelen die handel.......... en de andere kunnen alvast inspiratie op doen zodat ze al vast iets achter de hand hebben.
Oke mannen ik hoor van jullie!!
greetz
ed

BLOK182
2 april 2004, 15:27
Heb em klaar, naar wie moet ik em sturen? Kiep me anders ff in je msn-lijst.

BLOK182
2 april 2004, 17:30
Zo, eindelijk mijn bijdrage online:

Dit is de hele versie, alle solo's + moi op het eind:

http://users.skynet.be/guitarjam/megajam5(1).mp3

En hier mijn stukje (alsof iemand dat wil hebben :D ) :

http://users.skynet.be/guitarjam/megajamblok.mp3

schaap
2 april 2004, 18:08
Mn linkeroor vond em wel cool, alleen mn rechteroor voelde zich een beetje buitengesloten :wink:

Maiden Michiel
3 april 2004, 10:23
Klinkt wel goed toch? Beetje beroerde timing soms maar zitten wel coole loopjes tussen!

BLOK182
3 april 2004, 10:27
Thanks :) En ja, mun timing (vooral het begin) suckte ass, maar goed, de jam moest af :wink:

sunday violence
3 april 2004, 15:23
niks mis met die solo hoor, beetje meer van hetzelfde maar niet slecht gespeeld. ik vind het trouwens vet irritant als mensen van te voren hun eigen spel gaan lopen afzeiken, zodat ze hopen dat iedereen zegt, nee man helemaal niet is juist tof! (of heb ik dat verkeerd?? :wink: )

maar anyway, klinkt lekker!

bert k
3 april 2004, 16:36
Mee eens. Opscheppen is overdreven, maar als je een solo speelt wes er dan trots op. Als er fouten in zitten kom dan niet met smoesjes maar doe hem over. En als het niet lukt, hou hem dan simpel, maar wees trots op wat je laat horen!
:metal:

Maiden Michiel
3 april 2004, 16:37
Zelf ben je toch altijd te kritisch

slayurrr
3 april 2004, 16:53
Zelf ben je toch altijd te kritisch

Dat is vaak iedereen wel over zijn eigen spel, want het kan vaak altijd beter.

Over de solo van BLOK: wel leuke solo, leuke dingetjes, maar op den duur wel een beetje wat saai als ik 'm meer keren luister 8-)

Mithrandir
4 april 2004, 13:01
Ok, blok is gweest (klonk heel leuk jongen!), nu is Sunday Violence aan de beurt. Ik neem aan dat jij hem er vandaag op gooit Sunday Violence?

Klopt het lijstje met deelnemers nog, of zijn er al een paar afgehaakt?


1. Gert - Jan
2. Bouke
3. ReinoutV
4. Maiden Michiel
5. Blok182

6. sunday violence
7. Bosch
8. Harrald
9. Bert K
10. Mithrandir

bert k
4 april 2004, 15:30
Nou, ik heb dus op verzoek van Barret een plekje opgevuld, zie de vorige pagina. Dat zou dan plek 9 zijn.

Maiden Michiel
4 april 2004, 15:38
Bosch deed toch neit mee of heb ik me vergist?

Mithrandir
4 april 2004, 16:29
Als we straks als iedereen klaar is, nou ook nog ff de aparte solotracks beschikbaar hebben zal ik eens proberen of ik er een fatsoenlijke mix van kan maken met gelijke volumes en goeie overgangen, is dat goed?

Stratman70
4 april 2004, 17:31
Als we straks als iedereen klaar is, nou ook nog ff de aparte solotracks beschikbaar hebben zal ik eens proberen of ik er een fatsoenlijke mix van kan maken met gelijke volumes en goeie overgangen, is dat goed?

Als je dat dan toch van plan bent en je zou de backing kunnen / willen verlengen, zou ik het erg prettig vinden als je onze solo's van de paralell megajam er ook op knalt. Evt. kan ik mijn solo ook apart leveren, zonder backingtrack. Daar staan enkele solootjes op die ook zeer de moeite waard zijn namelijk. (o.a. die van mij :D - hmzzz.....this smells 8-) )

sunday violence
5 april 2004, 18:49
ja sorry ik kan echt nog steeds niet opnemen, word pas dit weekend, eerder heb ik gewoon geen tijd. dus als er iemand voor wil gaan heel graag....

Mithrandir
5 april 2004, 21:15
Ok, je ligt eruit, next!!


1. Gert - Jan
2. Bouke
3. ReinoutV
4. Maiden Michiel
5. Blok182
6. Bosch
7. Harrald
8. Bert K
9. Mithrandir
10. Sunday Violence

Bosch is aan de beurt, doe je nog mee Wouter?

Ibanez RuleZ
6 april 2004, 00:09
Ik heb de helft van mn solo af en opgenomen. de tweede helft zal ik morgen wel maken en opemen.

Harrald

Mithrandir
7 april 2004, 19:19
^bump^

Ik vind het allemaal erg traag jongens, dit gaan we de volgende keer anders aan pakken. Wanneer heb jij je solo af Harrald?

Ibanez RuleZ
7 april 2004, 20:33
ik ga zo nog ff wat doen

Harrald

Ibanez RuleZ
7 april 2004, 21:45
Heren, ik vrees dat ik er vandaag niets van maak, er komt geen fatsoenlijke noot uit mn vingers, dus ik vrees dat het morgen wordt. er zitten ook net nieuwe snaren op allebei mn gitaren, en dat bevordert de stemming ook niet heel erg. mijn nederige excuses. ik kan wel de eerste helft laten horen, want dat had ik vorige week al. Alles wat ik vandaag presteer lijkt veel te veel op het eerste deel.

link naar eerste deel (http://home.student.utwente.nl/h.m.polet/muziek/Gitaarforum%20Jam%20verkort.mp3)

harrald

sunday violence
7 april 2004, 22:42
Ok, je ligt eruit, next!!



wat lul je nou homo, ik kan gewoon pas dit weekend opnemen, dat ik me als 6de aanmelde betekend mijns inziens niet dat ik ook als zesde moet spelen. :evil:

bovendien heb jij ook nog geen ene kut opgenomen of wel???

Mithrandir
7 april 2004, 23:04
:-?

ik ging er eigenlijk vanuit dat we wel gewoon in de volgorde die we hadden afgesproken zouden opnemen, maar goed, zoals je in mijn post ook kon zien had ik je onderaan het lijstje gezet om je wat ruimte te geven.

sunday violence
8 april 2004, 13:03
ooh okee dat had ik niet gelezen, excuse me

Maiden Michiel
10 april 2004, 20:27
Dudes hoe ver is het ermee? :)

Predator
10 april 2004, 22:33
Bung! Een megajam dudes!!! Ben benieuwd naar het resultaat, vorig jaar vond ik het ook heel leuk om te horen.. Nooit meegedaan though :-? ...

Stitch
16 april 2004, 00:01
schop?




schop!

Stratman70
16 april 2004, 10:04
Ah, ik zie dat het al op begint te schieten?!







NOT!

Maiden Michiel
16 april 2004, 10:35
Beetje jammer dit!
Volgende keer inderdaad maar afspraken maken en lui mee laten doen die wel meteen kunnen opnemen.

Gert-Jan
17 april 2004, 10:11
Inmiddels ben ik vier gitaren, 3 pc's en twee vrouwen verder. Waar ging dit topic ook al weer over?? :razz:

Bleak
19 april 2004, 12:49
komt dit nog een keer af? :-?

Shaggy
19 april 2004, 13:18
Dit is echt voor het eerst dat ik een onderwerp in zijn geheel gelezen heb :)

De solo's klinken goed man .. is wel erg traag, dat komt denk ik doordat mensen bang zijn dat ze het niet beter doen dan hun voorgangers .. (zo heb ik die ijs ff gebroken :D ) toch?? ofnie??

Ik ben fucking benieuwd dus schiet op .. als mijn schouder weer genezen is dan wil ik graag meedoen next time

Mithrandir
19 april 2004, 13:46
Weet je wat, om het makkelijk te maken neem ik vanavond mijn deel op. Ik hoop dat de andere 3 deze week ook wat kunnen opnemen en anders nemen moeten ze even aangeven dat ze niet meer meedoen.

Maiden Michiel
19 april 2004, 14:31
Staat de meest recente jam nog online voor jou?

Mithrandir
19 april 2004, 14:41
Volgens mij was die van blok de laatste en die staat nog online. Ik speel daar gewoon achteraan.

Maiden Michiel
19 april 2004, 18:22
Wow! Het lijkt alsnog wat te gaan worden!

Mithrandir
19 april 2004, 19:43
Ok, die van mij staat erop. Ik had niet zo gek veel inspiratie en ik heb het idee dat het 2e gedeelte van de solo ergens op lijkt, maar ik weet even niet waarop.

de volledige versie is iig hier te downloaden:

http://home.hccnet.nl/e.duinsbergen/megajam2004.mp3

mijn stukje begint op 4:56.092

Who's next? We moeten nog wel even wat volmaken, want Bert zijn stuk begint pas ergens in de 8 minuten.

ben???
19 april 2004, 20:45
t tweede stukje doet me denken aan e theme song van GTST!!

Maiden Michiel
19 april 2004, 21:57
t tweede stukje doet me denken aan e theme song van GTST!!

+1!

schaap
19 april 2004, 21:58
Eerste deel is erg indrukwekkend :cool:
Schiet eens op de rest,
ik zou zelf jullie tijd inpikken ware het niet dat mn Flying V wat snaren mist en ik em eerst nog moet fixen voordat er nieuwe op gaan :-(

Mithrandir
19 april 2004, 22:00
Tweede stukje is ook het GTST theme, ik zei toch dat ik weinig inspiratie had en dit kwam ineens bij me op :D

Maroetoo
19 april 2004, 22:47
Tweede stukje is ook het GTST theme, ik zei toch dat ik weinig inspiratie had en dit kwam ineens bij me op :D


haha droog, hele tijd van lekker vreemd en onbekend en dan opeens die soap herrie

Maiden Michiel
20 april 2004, 08:59
Tweede stukje is ook het GTST theme, ik zei toch dat ik weinig inspiratie had en dit kwam ineens bij me op :D

Boeie, ik had ook per ongeluk een stukje van Michael Angelo gejat in mijn jam dus...

Stitch
20 april 2004, 11:22
Over MA gesproken, ik heb nog de bootleg (harhar) van zijn clinic in feedback Rdam laatst nog op mn comp staan. Iemand interesse in? Kwaliteit is niet om naar huis te schrijven.


Mith....humor!! Vooral ook: "maar ik weet even niet waarop" :-D

Maiden Michiel
20 april 2004, 12:19
Ik heb nog wat cd's van MA te koop, de kwaliteit is wel om over naar huis te schrijven :)

FNaRK
20 april 2004, 12:29
SPAM



:-D

Brianmayrulezzz
21 april 2004, 15:00
Over MA gesproken, ik heb nog de bootleg (harhar) van zijn clinic in feedback Rdam laatst nog op mn comp staan. Iemand interesse in? Kwaliteit is niet om naar huis te schrijven.


Mith....humor!! Vooral ook: "maar ik weet even niet waarop" :-D

Tuurlijk :-D , heb je een adres waar ik t ken looien?

Ik had laatst trouwens de bladmuziek van no boundaries gelooid (van die video Speed_kills)... das echt niet te geloven :o

Brianmayrulezzz
21 april 2004, 15:01
Over MA gesproken, ik heb nog de bootleg (harhar) van zijn clinic in feedback Rdam laatst nog op mn comp staan. Iemand interesse in? Kwaliteit is niet om naar huis te schrijven.


Mith....humor!! Vooral ook: "maar ik weet even niet waarop" :-D

Tuurlijk :-D , heb je een adres waar ik t ken looien?

Ik had laatst trouwens de bladmuziek van no boundaries gelooid (van die video Speed_kills)... das echt niet te geloven :o

Brianmayrulezzz
21 april 2004, 15:01
Over MA gesproken, ik heb nog de bootleg (harhar) van zijn clinic in feedback Rdam laatst nog op mn comp staan. Iemand interesse in? Kwaliteit is niet om naar huis te schrijven.


Mith....humor!! Vooral ook: "maar ik weet even niet waarop" :-D

Tuurlijk :-D , heb je een adres waar ik t ken looien?

Ik had laatst trouwens de bladmuziek van no boundaries gelooid (van die video Speed_kills)... das echt niet te geloven :o

Mithrandir
21 april 2004, 15:26
Hey, 1 woord, OFF-TOPIC, niet doen hier.

Zijn er nog vrijwilligers die de lege plekken van de jam willen opvullen, ik geloof dat we de bijdragen van Bosch, Ibanez Rulez en Sunday Violence wel kunnen vergeten. Van Ibanez Rulez hebben we 1 deel, die moet ook nog ergens komen.

Stitch
21 april 2004, 19:44
Hey, 1 woord, OFF-TOPIC, niet doen hier.



haha wat ben jij ook vaak een muggezifter heej....

Brianmayrulezzz
22 april 2004, 18:30
Hey, 1 woord, OFF-TOPIC, niet doen hier.



haha wat ben jij ook vaak een muggezifter heej....

stuur het adres anders maar via een prive bericht...

Stratman70
22 april 2004, 19:07
En het is muggeNzifter!!!! :-D

helleke
23 april 2004, 19:35
Hey, 1 woord, OFF-TOPIC, niet doen hier.

Zijn er nog vrijwilligers die de lege plekken van de jam willen opvullen, ik geloof dat we de bijdragen van Bosch, Ibanez Rulez en Sunday Violence wel kunnen vergeten. Van Ibanez Rulez hebben we 1 deel, die moet ook nog ergens komen.

Ik wil van de week wel wat opnemen en hier plaatsen om de boel op te vullen.Hoe lang mag het stukje duren?
Verwacht geen shred hoor :D

Mithrandir
23 april 2004, 20:07
Ongeveer 1 minuutje.

En heb je mij horen shredden dan :) Gewoon spelen wat je leuk vind.

helleke
23 april 2004, 20:15
Oke, nog 2 personen erbij en dan komt tie eindelijk af :)
Er hadden toch al wat personen gemeld dat ze t jammer vonden dat ze te laat waren met aanmelden voor de jam?
Nou dan! :razz:

P
25 april 2004, 18:00
Hmm..kzou wel een toevoeging kunnen makne, maar i kna niet opnemen :S

MonkeyFace
25 april 2004, 22:24
--> meldt zich <-- ik wil best een minuutje vullen, maar ik heb op het moment geen goed edit progsel op mn comp staan... ik probeer het voor vrijdag gedaan te hebben...

helleke
26 april 2004, 21:07
Ahum.....kleine tegenvaller mbt t opnemen.Mn amp het kuren en klinkt niet zoals t hoort.Moet dus ff anders opnemen dan normaal dus pre-amp rechtstreeks in een standaard geluidskaart.Gaat wel goedkomen hoor qua geluid maar kan beter.Morgen knal ik de solo er ff op.
Ik heb trouwens niet de mogelijkheid om het stuk online te zetten.
Kan ik t stukje naar iemand sturen die m voor mij hier op t forum zet?

Geert

Mithrandir
26 april 2004, 21:09
ja hoor, mail maar naar e.duinsbergen apenstaartje hccnet punt nl

helleke
26 april 2004, 21:11
Oke, thanks Mith. :P

Mithrandir
29 april 2004, 17:08
Ok, Helleke heeft zijn stukje opgenomen en gemailed, ik heb het zo goed mogelijk in de originele track proberen te plakken meteen achter mijn stukje. Eventuele timings problemen kunnen dus door onnauwkeurig plak werk komen, maar ik heb niks kunnen horen.

Volgens mij is de interesse al lang en breedt weg voor de jam, maar misschien word het weer wat aangewakkerd.,

hier is de hele jam te vinden met op 5:50 (ongeveer), hellekes solo
http://home.hccnet.nl/e.duinsbergen/megajam.mp3

Mithrandir
29 april 2004, 17:09
...

Maiden Michiel
29 april 2004, 19:21
Oei mijn oren! Wat een geluid!
Na een tijdje valt het trouwens wel mee.
Het eerste stuk vind ik "gaat wel", het tweede stuk kom je er duidelijk meer in.

Shaggy
30 april 2004, 18:45
De laatste opname is een beetje hard opgenomen. Ik denk dat het signaal met teveel volume de pc binnenkwam ofsjow.. Leuk om de verschillen qua stijl en niveau te horen trouwens


thumbs up :wink:

helleke
30 april 2004, 21:03
Ja kan kloppen. Ik had al aan Mith doorgegeven dat ik wat problemen had met mn amp en dus nu rechtstreeks met mn pre amp in een standaard geluidskaart ben gegaan.Dit komt natuurlijk het geluid niet ten goede maar t moest maar even.Tis trouwens mn eerste officiele opname via de pc dus denk dat t dan nog wel meevalt :wink:
Als ik alles weer in orde heb wil ik wel een ander stukje opnemen op de juiste manier maar nu gaat t er even om dat de Jam afkomt toch?

Geert

timlawson
7 mei 2004, 01:15
ben benieuwd, k wil wel wat inspelen

The_RockeR13
21 mei 2004, 12:34
leeft er nog iemand?

Maiden Michiel
24 mei 2004, 14:30
Dat wel mag ik toch hopen, maar deze megajam is op sterven na dood denk ik.

The_RockeR13
5 juni 2004, 11:56
wie is de volgende

Stratman70
5 juni 2004, 12:17
It's death as it is!

Echt zonde, want er zaten echt mooie dingetjes tussen.