PDA

View Full Version : cube 15 of micro?



Nielsje
17 maart 2004, 14:28
test

Nielsje
17 maart 2004, 14:31
keb beide vandaag getest, maar tis moeilijk kiezen...

de 15 heeft gewoon een normale EQ, en klinkt lekker vol, doordat er een redelijke speaker in zit, de overdrive's enzo is ook wel redelijk

bij de micro zitten leuke effecten in (chorus, flange, phase, tremolo, delay, reverb) en heeft geen EQ, maar gewoon een keuze schakelaar voor elk geluid.
Deze klonk ook wel goed, maar niet zo warm, en wat ieliger, dan de 15, omdat hij zo'n klein kut speakertje heeft..

bovendien heeft de 15, tweekanelen, met allebei een volume knop, bij de micro moet je steeds instellen.

ze zijn beiden niet voetschakelbaar..

toch wil ik een van beiden..

iemand ook beiden getest>?

ProMedics
17 maart 2004, 15:59
Heb het al eerder gezegd: laat die cube15 lekker zitten en haal een Behringer GM110. 10" speaker, prima distortions (analoge modelling), massa aan connection opties. 119,-.

Raffel
17 maart 2004, 16:06
ik ben juist voor de cube. Die effecten kan je er later altijd nog bij doen en gebruik je waarschijnlijk toch niet allemaal.

ProMedics
17 maart 2004, 16:16
De GM110 heeft ook geen effecten, dat is de GMX. Ben zelf ook een voorstander van 'basic' versterkers, en dan externe effecten en stuff. Makkelijk upgraden.

Nielsje
17 maart 2004, 16:36
hm..

tja, effecten ben ik niet nodig.. ik heb zelf een bak vol, en heb er nog een paar in de maak op het ogenblik

tis ook niet dat ik moet upgraden, heb 2 100 watt buizenbakken..

maar ja.. als je op een flat zit, (student he) kan je niet altijd met een 100 w buizenbak blazen..vandaar dat ik iets simpels wil juist

en die cube's kan ik hier allebei in de stad halen voor die behringer moet ik alweer ergens anders heen..

andy
17 maart 2004, 16:55
Is die Micro dat geinige kleine ding van Roland??? Wel grappig, maar ik zou toch voor de Cube 15 gaan dan, vanwege de EQ. Ik heb zelf net de Cube 30 gekocht voor thuis (maar dat wist je al). Prima amp voor die prijs.

guitartub
17 maart 2004, 17:02
Als je in het bos of op de camping wilt oefenen is zo'n batterij ding misschien wel praktisch, maar voor thuis zou ik gaan voor de Cube 15.

Nicci
17 maart 2004, 17:24
De GM110 heeft ook geen effecten, dat is de GMX. Ben zelf ook een voorstander van 'basic' versterkers, en dan externe effecten en stuff. Makkelijk upgraden.

je gaat een Cube niet upgraden! wat een gezeur. een cube neem je vanwege de handzaamheid en dus is het handig als er effecten in zitten. en is het een nadeel als die er niet opzitten.

Phyrexian
17 maart 2004, 17:46
Heb het al eerder gezegd: laat die cube15 lekker zitten en haal een Behringer GM110. 10" speaker, prima distortions (analoge modelling), massa aan connection opties. 119,-.

Ik ben benieuwd of iedereen hier al weet dat Behringer weer eens een design 'gepikt' heeft (zoals ze wel al vaker gedaan hebben in't verleden).

Nu hebben ze een Tech 21 TM 10 gekloond:
http://www.tech21nyc.com/Images/Amps/TM10/TM10-Fpt.gif

http://www.behringer.com//GM110/GM110_panel.jpg

ProMedics
17 maart 2004, 22:05
Yeah, ik wist het. Behringer jat echt alles bij elkaar. Maar als ze er wat features aan toevoegen/verbeteren (10" speaker, 30W) en er een lager prijskaartje aan hangen hoor je mij niet zeuren :D



je gaat een Cube niet upgraden! wat een gezeur. een cube neem je vanwege de handzaamheid en dus is het handig als er effecten in zitten. en is het een nadeel als die er niet opzitten.

De cube15 wordt in 90% van de gevallen gekocht als beginners versterker. En dan later weggegooid voor een betere. Dan is het wel degelijk handig als je je stompboxjes mee kan nemen. Onboard effecten zijn grappig als ze er toevallig bijzitten, maar zelf zou ik veel liever voor een grotere speaker/meer vermogen/beter geluid gaan dan een paar matige effecten.

BartL
17 maart 2004, 22:33
ALs je echt iets simpels en goedkoops (maar toch iets goeds) zoekt, zou ik gaan voor een Peavey Rage of Blazer 158 http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp?artnr=3247009&sid=!18121995&quelle=volltext

...maar je moet TE veel eissen stellen. Ik heb er 1 jaar met plezier op gespeeld. Zet ERG goede distortion in...

Achteraf heb ik spijt dat ik hem verkocht had (voor €65,-). Had m leuk op mijn kamer in de kast kunnen zetten...maja :???:

Nicci
18 maart 2004, 00:09
De cube15 wordt in 90% van de gevallen gekocht als beginners versterker. En dan later weggegooid voor een betere. Dan is het wel degelijk handig als je je stompboxjes mee kan nemen. Onboard effecten zijn grappig als ze er toevallig bijzitten, maar zelf zou ik veel liever voor een grotere speaker/meer vermogen/beter geluid gaan dan een paar matige effecten.

prima, jij kiest dus niet voor een cube (of vergelijkbare versterker), maar mocht je daar wel voor kiezen, dan is het erg handig dat die effecten er in zitten. omdat dat zo gemakkelijk meeneemt. omdat dat ding thuis zo verschrikkelijk handig is.
en wat nu een beginnersversterker? ik ken wel een paar ervaren spelers die het dingetje niet konden laten staan juist vanwege het gemak. a.s. dinsdag heb ik een klein optredentje waar het opkomen, nummer spelen en weer afgaan is. daar gaat die cube en niet mijn rivera mee naar toe.

maar houdt op over upgraden. alsof je geen stompbox voor een cube kan zetten . . . .

Phyrexian
18 maart 2004, 09:12
Yeah, ik wist het. Behringer jat echt alles bij elkaar. Maar als ze er wat features aan toevoegen/verbeteren (10" speaker, 30W) en er een lager prijskaartje aan hangen hoor je mij niet zeuren :D

Behringer 'steelt' wel vaker. Nu net nog met die nieuwe PA Poweramps die ze compleet van QSC modellen geripped hebben.
Behringer levert in't algemeen goedkope producten, maar meestal zijn hun producten niet zo roadworthy als de originele dingen...

Nielsje
18 maart 2004, 09:14
hm..

juist maar goed mijn belangstelling ging uit naar de cube 15 of micro..

schiet op jongen,s over een week is de nieuwe stufi erweer, dan moet ik het wel weten :P

Nicci
18 maart 2004, 20:23
ik snap niet zo goed waarom je twijfelt.

ToTaL FaKe
18 maart 2004, 21:18
hm..

tja, effecten ben ik niet nodig.. ik heb zelf een bak vol, en heb er nog een paar in de maak op het ogenblik

tis ook niet dat ik moet upgraden, heb 2 100 watt buizenbakken..

maar ja.. als je op een flat zit, (student he) kan je niet altijd met een 100 w buizenbak blazen..vandaar dat ik iets simpels wil juist

en die cube's kan ik hier allebei in de stad halen voor die behringer moet ik alweer ergens anders heen..

mm als je alle effecte al hebt zou ik ZEKER voor de cube 15 gaan... Die Clean is egt prachtig voor zoon klein versterkertje... En Hij kan aardig hard..(voor het geval dat:P

ToTaL FaKe
18 maart 2004, 21:19
hm..

tja, effecten ben ik niet nodig.. ik heb zelf een bak vol, en heb er nog een paar in de maak op het ogenblik

tis ook niet dat ik moet upgraden, heb 2 100 watt buizenbakken..

maar ja.. als je op een flat zit, (student he) kan je niet altijd met een 100 w buizenbak blazen..vandaar dat ik iets simpels wil juist

en die cube's kan ik hier allebei in de stad halen voor die behringer moet ik alweer ergens anders heen..

mm als je alle effecte al hebt zou ik ZEKER voor de cube 15 gaan... Die Clean is egt prachtig voor zoon klein versterkertje... En Hij kan aardig hard..(voor het geval dat:P

ToTaL FaKe
18 maart 2004, 21:19
hm..

tja, effecten ben ik niet nodig.. ik heb zelf een bak vol, en heb er nog een paar in de maak op het ogenblik

tis ook niet dat ik moet upgraden, heb 2 100 watt buizenbakken..

maar ja.. als je op een flat zit, (student he) kan je niet altijd met een 100 w buizenbak blazen..vandaar dat ik iets simpels wil juist

en die cube's kan ik hier allebei in de stad halen voor die behringer moet ik alweer ergens anders heen..

mm als je alle effecte al hebt zou ik ZEKER voor de cube 15 gaan... Die Clean is egt prachtig voor zoon klein versterkertje... En Hij kan aardig hard..(voor het geval dat:P

ToTaL FaKe
18 maart 2004, 21:20
hm..

tja, effecten ben ik niet nodig.. ik heb zelf een bak vol, en heb er nog een paar in de maak op het ogenblik

tis ook niet dat ik moet upgraden, heb 2 100 watt buizenbakken..

maar ja.. als je op een flat zit, (student he) kan je niet altijd met een 100 w buizenbak blazen..vandaar dat ik iets simpels wil juist

en die cube's kan ik hier allebei in de stad halen voor die behringer moet ik alweer ergens anders heen..

mm als je alle effecte al hebt zou ik ZEKER voor de cube 15 gaan... Die Clean is egt prachtig voor zoon klein versterkertje... En Hij kan aardig hard..(voor het geval dat:P

ToTaL FaKe
18 maart 2004, 21:21
sorry voor mijn dubbel posts... k kan ze nu ook opeens niet meer verwijderen :-?

andy
18 maart 2004, 23:09
hm..

juist maar goed mijn belangstelling ging uit naar de cube 15 of micro..

schiet op jongen,s over een week is de nieuwe stufi erweer, dan moet ik het wel weten :P

Moet ik soms nog ff met je mee naar Tonika om je handje vast te houden en je ervan te overtuigen dat die Cube 15 ECHT de juiste keuze is???? :-D

Nielsje
19 maart 2004, 12:45
hm..

juist maar goed mijn belangstelling ging uit naar de cube 15 of micro..

schiet op jongen,s over een week is de nieuwe stufi erweer, dan moet ik het wel weten :P

Moet ik soms nog ff met je mee naar Tonika om je handje vast te houden en je ervan te overtuigen dat die Cube 15 ECHT de juiste keuze is???? :-D


Jaaaaa! :razz:

hm.. ik denk ook dat ik voor de 15 ga :)