PDA

View Full Version : Voor iedereen die denkt dat-ie oud is



aadplagiaat
15 maart 2002, 16:33
er is nog hoop heheh.
Ik zelf ben 24 en een half maal twee. Speel al lang electrisch gitaar en heb al in een aantal onbeduidende bandjes gezeten. Nooit echter de juiste muziekvrienden kunnen vinden. Trouwens vrienden wat is dat?

Ben erg veel met electronica bezig en op dit moment probeer ik een gitaarversterker tot leven te brengen, althans alleen de brom moet er nog uit. Verder klinkt-ie te gek vet.
Zien?
http://members.tripodnet.nl/aadplagiaat/index.html

Favoriete gitaristen....
Jeff Beck, Allan Holdsworth, Gary Moore enz.
Bands: Metallica, Linkin Park, Pink Floyd, Limp Biskit en nog veel meer.

Dila
15 maart 2002, 20:28
leuk om te weten, maar wat moet we met deze informatie??

aadplagiaat
15 maart 2002, 21:04
De bedoeling was dat dit schrijven van mij terecht kwam op de pagina die daarvoor bedoeld was n.l.: Stel je eigen voor.
Hoe dit hier komt is mij een raadsel, maar eenmaal geplaatst is er geen weg terug of wel?

Toch bedankt voor je reactie.

Arthur
15 maart 2002, 22:08
'k heb net je site bekeken - ben benieuwd naar je vorderingen mbt de amp. heb je al een (merk)naam ervoor bedacht?

JV
15 maart 2002, 22:29
als je met iemand wil praten die oud is kan ik je phil bee aanraden

sash
15 maart 2002, 22:32
hij is niet echt een bejaarde, maar wel een rot in et vak. ekkerman is ook vrij oud geloof ik...

aadplagiaat
15 maart 2002, 22:37
Ik heb ooit bedacht om 'm Brull te noemen, maar die naam suggereert teveel dat hij/zij alleen maar vuil kan creeren.
De vorderingen? Hij werkt. Schitterend geluid, maar zoals altijd met proto-opstellingen heb ik erg veel last van de storing van de voedingstrafo en natuurlijk 3 computers die de atmosfeer staan te bederven.

Ik ben nu bezig een microfoon op mijn geluidskaart aan te sluiten en moet daarvoor even een 6,3mm->3,5mm snoertje ritselen. Heb al een XLR->6,3mm gekocht. Als klaar dan paar MP3'tjes maken zodat je het geluid van het beest kan horen. Heel goed voor hard-rock denk ik ook wel.

Jammer echt nog van die storende bijgeluiden.
Misschien moet ik naar ringkerntrafo voor de voeding. Volgende week ga ik een trafo laten wikkelen hiervoor. Zal wel prijzig zijn, maar wellicht de moeite waard.

De reverb print en twee verschillende schakelprinten moet ik nog bouwen. Heb ze wel al ge-etst en geboord (voor zover nodig) maar nog geen tijd gehad verder. Hoop dit week-end. Voor het schakelen denk ik aan twee opties: 1) echt electronisch met 4052CMOS analoge schakelaars.
2) met relais. dit heeft denk ik toch wel de voorkeur aangezien dit geen invloed heeft op het geluid.

Ik speel nu over een celestion-sidewinder speaker. Erg mooi maar niet meer leverbaar.

Robbert
15 maart 2002, 23:27
Hey Aad,

Even een paar tips: die transformatoren moeten haaks op elkaar staan; dus zoals ze nu op het chassis staan moet er een draaien.

Als het de output- en mainstransformers zijn, moet je er een zo groot mogelijke afstand tussen creeeren.
Dit om brom in je signaal te voorkomen, heb ik net gelezen. :smile:

Robbert

aadplagiaat
15 maart 2002, 23:42
Ja bedankt dat klopt, zoals ze op de tekening staan lijkt het alsof ik dit niet gedaan heb, maar dat komt omdat de uitgangstrafo er anders uit ziet dan je zou verwachten. In ieder geval staan de metalen kernen 90graden ten opzichte van elkaar en de kern van de voedingstrafo straalt NIET in op de eindbuizen/uitgangstrafo. Verder uit elkaar kan niet omdat ze dan van het chassis af vallen en je wilt ze niet vast gaan houden heheh.

TIP!!
Ik heb inmiddels wat ge-experimenteerd met de NRS (negatieve rooster spanning-of bias) en deze beter afgevlakt. Dit heeft als resultaat dat bij geen signaal de rustbrom nagenoeg verdwenen is. Dus die moet ook gestabiliseerd worden.
Dit is logisch omdat een brom in de bias de ruststroominstelling van de eindbuizen varieert en dat geeft het zelfde effect als een 50Hz signaal.