PDA

View Full Version : Fender sucks



matthew
15 maart 2002, 14:23
Ik heb vandaag voor het eerst op een acoustische Fender western gespeeld. Jezus, wat een blikken geluid. Laat ze zich maar lekker bezig houden met hun massaproductie va hun Telecasters en Strats. Want zelfs een spaanse gitaar van E 100,- heeft nog een beter geluid dan zoŽn Fender.
Ben benieuwd of iemand hier op een Fender western speelt en of ie dit herkent.
Ik lees het wel ( of niet)

Kjiratsiekoedel
15 maart 2002, 15:13
Ik heb een fender western:
http://www.fender.com/gear/gear.php?partno=0952200

Hij speelt erg fijn. Ik deel jouw mening dus niet.

Op welk type(nummer) speelde jij?

PeArLjAm
15 maart 2002, 16:03
Zeker de allergoedkoopste gitaar van fender!! Heb een keertje op een western van 1000 gulden gespeeld van fender k vond hem wel goed klinken.. Nou ja fenders specialiteit is blijft electrische gitaren al zeg ik het zelf.

matthew
15 maart 2002, 18:54
Op de FR-50 Resanotor heb ik gespeeld. Echt waardeloos, meer uiterlijk Fender vertoon dan fatsoenlijk geluid.

http://www.fender.com/gear/gear.php?node_id=2711

matthew
15 maart 2002, 19:00
En oh ja, hier heb ik ook nog even op getokkeld.

http://www.fender.com/gear/gear.php?partno=0957500

Nou, dat ging wel maar dat is dan ook een solidbody. Is gewoon leuk om erbij te hebben, zei de dealer tegen me. Zegt wel genoeg denk ik. Maar misschien ben ik ook wel wat verwend op dit gebied aangezien ik twee behoorlijk dure gitaren bezit in dit genre.Ik wil Fender ook niet afkraken hoor maar het viel me gewoon tegen voor zoŽn topmerk.

DOLBY
15 maart 2002, 21:17
Ik heb een Fender Newporter uit 1985. Dat is een bijzondere western met een stratocaster kop en een geheel mahony klankkast. Daardoor klinkt hij vrij warm. Ik heb hem pas helemaal opnieuw afgesteld en hij speelt best lekker en klinkt dus ook mooi (apart)
Dus om nou in het algemeen te zeggen dat alle Fender westerns slecht zijn...nee.
Oh ja: als je een Ford Ka niet lekker vind rijden zeg je toch ook niet dat een Mondeo dus ook slecht rijdt???????

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: DOLBY op 2002-03-15 21:19 ]</font>

gershwin5150
15 maart 2002, 23:15
Uuuuuh ik zag dat je schreef dat die gitaar die je geprobeerd had een blikken geluid had, en ik zag dat je een resonator gitaar had geprobeerd, die horen toch juist wat blikkerig te klinken? Dat is juist de bedoeling.

Sandman
18 maart 2002, 11:53
Volgens mij is dat nou juist de bedoeling van een resonator. Er zit niet voor niets een stuk metaal in.

Kjiratsiekoedel
18 maart 2002, 16:06
HAHAHAHA

dat is net zoiets als op een bas spelen en zeggen dat hij zo laag klinkt :grin:

Ic3gl0vE
1 april 2002, 12:25
Op 2002-03-18 16:06, schreef Kjiratsiekoedel:
HAHAHAHA

dat is net zoiets als op een bas spelen en zeggen dat hij zo laag klinkt &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">


:grin:

er is ook een akoustische STRAT... LELIJK!!!! aaaaaaahhh

PeArLjAm
2 april 2002, 15:30
Ik vind die acoustische strat wel mooi maar echt mooi klinkt ie niet al zeg ik het zelf...

master G
5 april 2002, 10:41
Ik vind die stratakoustic ( ofzo) wel mooi moet ik zeggen. Ik vind hem oko wel lekker spelen. Op al de western gitaren van Fender waar ik op heb gespeeld moet ik zeggen dat ik ze zeker niet slecht vond

SchaapOpJeHoofd
5 april 2002, 16:10
De goedkope Fender westerns vinnik wel erg dof klinken. De stratocoustic en telecoustic (wat een naam) klinkt zonder versterking best wel shit. Versterkt nog nooit geprobeerd. Wel heel licht.

Kjiratsiekoedel
6 april 2002, 13:45
Het enige dat van Fender echt slecht is dat zijn de plecta.

Mijn gitara is goed en niet dof.

Leen Kap
6 april 2002, 21:19
Jullie kennen mij als een Taylorfanaat dus wat mag ik zeggen over Fender? Twee dingen:
Een resonator is geen gewone akoestische gitaar en moet inderdaad juist metalig klinken!
De acousticaster is ook geen gewone akoestische gitaar. Het is een akoestische gitaar voor gitaristen die in hoofdzaak electrisch spelen en af en toe eens een tokkel moeten maken op een akoestisch klinkend instrument. Als je de acousticaster inprikt en dus electrisch speelt zul je toch wel verstelt staan van de klank denk ik! Ik was in ieder geval erg verrast. Haal dus de dingen niet door elkaar als je een zo vernietigend oordeel uitspreekt. Probeer maar eens een van die nieuwe Grand Auditoriums van Fender en laat dan nog eens weten wat je ervan vindt..........

Ic3gl0vE
20 april 2002, 10:56
Op 2002-04-06 13:45, schreef Kjiratsiekoedel:
Het enige dat van Fender echt slecht is dat zijn de plecta.

Mijn gitara is goed en niet dof.


jaaa pokkeplectrums :smile: kep er 1 en die's zo ongeveer rond hehe
paar uur mee gespeeld

sickpunk
27 april 2002, 23:10
taylor:: wat ben jij bruut dom joh jesus he........er zit een stuk blik op de body, waarom zou ie dan blikkerig klinken???? DUH UH jij bent wel dom zeg.......zelfs k kon dat nog verzinnen

Sjaak
1 mei 2002, 19:59
Het is ook een Bleugrass gitaar. Wat is er zo mooi aan bleugrass muziek?? Het blikken geluid!! En als je eens goed naar die gitaar gekeken had (zoals onze mede-gitaristen ook al gezegd hadden) had je zelf ook nog kunnen raden dat die anders zou klinken als een andere akoustische gitaar. Was een beetje gitaar belediging he??

Wbremer
29 mei 2002, 21:59
Zie de Fender als een Opel Kadett. Iedereen reed er een dus moest de buurman ook een Kadett. Niet omdat ie nou zo goed was, maar omdat iedreen er in reed. Dat wilde echter nog niet zeggen dat er niets beters is dan een Fender.... Iedere jongere die een gitaar gaat kopen, wil geen gitaar, nee hij wil een Fender, want daar heeft ie wel eens over gehoord... Ik heb er verschillende in mijn handen gehad en ik vind het niks... (No offence) Toen kwam ik Godin tegen! Ahhhhh.... En Washburn (Over klank gesproken! Erg ondergewaardeerde gitaar) Maar klank is erg persoonlijk. En wil je perse een Fender. Gewoon kopen....

master G
3 juni 2002, 13:43
Ik vind sowieso een beetje zielig om met andere mee te lopen en daarom een bepaalde gitaar te kopen. Ik heb mijn fender strat gekocht om de sound en die vond IK mooi!
Grtz. stefan

Mark83
15 juli 2002, 01:09
Ik heb hier zelf een western staan van Fender waar ik destijds ongeveer 400 gulden voor heb betaald. Dit was mijn eerste gitaar, en ik vond em altijd heerlijk klinken en spelen. Mijn nieuwste aanwinst is een Stratacoustic van Fender, en ik moet zeggen dat ik ook over deze gitaar erg tevreden ben.

alhambra
15 juli 2002, 08:52
Heb zelf ook ff de stratacoustic geprobeerd en vond het niks zoals ik al in een andere post aangaf het is van beide net niks als je dan iets wil koop dan gewoon een goede (semi)acc en een electrische gitaar.

brookhuis4
29 juli 2002, 00:31
Op 2002-03-15 14:23, schreef matthew:
Ik heb vandaag voor het eerst op een acoustische Fender western gespeeld. Jezus, wat een blikken geluid. Laat ze zich maar lekker bezig houden met hun massaproductie va hun Telecasters en Strats. Want zelfs een spaanse gitaar van E 100,- heeft nog een beter geluid dan zoŽn Fender.
Ben benieuwd of iemand hier op een Fender western speelt en of ie dit herkent.
Ik lees het wel ( of niet)
Ligt het niet aan je spel, ik heb zelfs
een koreaanse Fender, klinkt acoustisch en
ook versterkt fantastisch.

MADdie86
30 juli 2002, 20:44
De kop van Fenders vind ik vooral lelijk. Maar dat de snaren "ongebroken" doorlopen vind ik wel weer handig :smile: Dus had ik bij zo'n bouw setke van Squier (ook lelijke kop) de golf kop halluf afgezaagd. Scheelt weer :wink: :wink: :grin::D:D