PDA

View Full Version : OLP prijs??



sickpunk
15 maart 2002, 12:54
oi, vraagie: wat kost een OLP mm-1 (in een boekkie stond 399 euro) mara is dat dan overal hetzelfde??? en speelt ie lekker(zijn er mensen met ervaring)??? en nee k kna nie naar een winkel toe want k zit in het gips(m'n been) maar k vin hem er mega stoer uitzien

Dirk_Hendrik
15 maart 2002, 13:00
wat on earth is een OLP??
(OverLoadProtection) ??

sickpunk
15 maart 2002, 14:20
Official Licenced Product = van ernie ball
foto:: http://marktplaats.nl/fotos/muziek/elektrgitaren/829.jpg

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sickpunk op 2002-03-15 14:26 ]</font>

PeArLjAm
15 maart 2002, 15:34
Ik dacht dat ze 800 gulden waren, maar je kunt bij de gitaarnet zoekmachine zoeken daar staan ze geloof ik ook bij...

Suc6

sickpunk
15 maart 2002, 15:40
thanx k zal ff kijken

sash
15 maart 2002, 17:07
Ze spelen erg lekker en ze zijn fantastisch afgewerkt (voor de prijs dan), want musicman houdt de kwaliteit erg hoog. Ik zou er een kopen als ik jou was voordat de kwaliteit daalt...

Lacrymosa
15 maart 2002, 17:08
Ze zijn echt super
ik stond zelf op et punt em bijna te kopen, maar ik heb besloten toch maar even door te sparen voor een Luke

maar ze spelen redelik het zelfde als een echte Music Man, ze klinken dan wel minder, maar voor dat geld krijg je echt een hele hoop gitaar, ik denk dat het op het moment het beste is dat je voor dat geld kan krijgen.

cheers!!

Sj03rd
15 maart 2002, 18:01
Hmm.... mijn ervaring was dat t helemaal niks is.. SORRY voor de liefhebbers.

Binnenkort komt Peavey met een betaalbare Wolfgang uit Korea. Die zijn kwalitatief denk ik een stuk beter en waarschijnlijk klinken zo ook goed.
Bovendien isset model wel precies hetzelfde.

D4VE
15 maart 2002, 19:41
Ik heb een OLP Stingray -replica gehad. (± €400,-)

3 weken, en toen zaten de eerste drie schroefjes los (2 op de slagplaat, 1 op dat metale plaatje onder he knoppen) en vastdraagen kon ik ze niet want de gaten waren dol (2x zo groot als de schroef zelf). Ik heb dat ding toen meteen teruggebracht. Voor 400,- kun je betere kwaliteit kopen dat weet ik zeker! (Epiphone, Cort)

gangsta
15 maart 2002, 21:25
is een goede gitaar maar komt natuurlijk niet in de buurt van een "echte" mm. Maar zekerz 1 van de beste prijs/kwaliteits verhoudingen.

Chiel
18 maart 2002, 15:37
Kopen, tremolo helemaal vast draaien, (die is echt onbruikbaar) en er (bijv.) een PAF Pro en een Breezer inzetten. En dan heb je een geweldig instrument voor heel weinig. Een kennisje van mij heeft het bovenstaande gedaan en dat is echt geweldig.

Verder is de ergonomie hetzelfde als de Axis, maar de hals is gelakt en voelt daarom niet zo fijn aan als een originele Axis of Wolfgang hals. En dat is straks denk ik ook het geval bij de goedkopere Wolfgangs. Anders zie ik ook geen reden meer waarom je een duur 'origineel' exemplaar zou moeten aanschaffen.

Greets, Chiel

Ditmar
19 maart 2002, 10:51
Weet iemand of ze ook een OLP John Petrucci-model gaan uitbrengen ???

Ic3gl0vE
20 maart 2002, 20:23
Op 2002-03-15 12:54, schreef sickpunk:
oi, vraagie: wat kost een OLP mm-1 (in een boekkie stond 399 euro) mara is dat dan overal hetzelfde??? en speelt ie lekker(zijn er mensen met ervaring)??? en nee k kna nie naar een winkel toe want k zit in het gips(m'n been) maar k vin hem er mega stoer uitzien



relaxed gitaartje hoor! bij guitar center (wierden) op gespeeld, klonk naar mijn mening iets te scherp maar zeker niet slecht. naar de prijs heb ik niet gekeken...

The Dude
11 augustus 2002, 14:27
Ik heb er gisteren op gespeeld en ik vind hem geweldig klinken voor de prijs (410 advies).
Trouwens de hals is niet gelakt en dat is een nadeel.

Anders Destium
11 augustus 2002, 21:42
Ik denk dat het een reden heeft dat Pettucci nu op zeg maar redelijk prijzige gitaren speelt in plaats van die fl 2500,- modellen (zoiets was het toch)...
Ik zou overigens een moord (moet je tegenwoordig wel voorzichtig mee zijn :grin: )doen voor een B/W JPM, een gitaar die je ook als kunstwerk kunt zien (die musicmans zijn "maar" gitaren)

ArthurS
11 augustus 2002, 23:57
Op 2002-08-11 14:27, schreef The Dude:
Ik heb er gisteren op gespeeld en ik vind hem geweldig klinken voor de prijs (410 advies).
Trouwens de hals is niet gelakt en dat is een nadeel.


410 euro? En dan te bedenken dat die krengen in de VS oneindig te verkrijgen zijn voor maximaal $199 (~€210) :sad:

Anders Destium
12 augustus 2002, 00:00
In de VS zetten ze nooi taxprijzen enzo bij de prijs in (minimaal 20%), daar ben ik erg vaak ingestonken, maar het maakt dan (kan ook niet anders...) ook weer uit in welke staat het is :sad:

The Dude
12 augustus 2002, 08:06
WAT ?!?! Zo goedkoop in America ?
Hoe is dat verschil mogelijk, het is een Japanse gitar dus met de importkosten heeft het niet te maken. Wat dan wel ?


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: The Dude op 2002-08-12 08:08 ]</font>

collin hoeve
12 augustus 2002, 08:36
vergeet OLP allemaal, peavey is met een EVH model gekomen dat maar 499 euro kost, met goeie (floyd-rose dubbel locking)tremolo en d-tuner op de brug EN vette pick-ups.. check ze bij feedback! alleen telkens als er een lading binnenkomt zijn ze na 5 dagen allemaal weg dus je moet snel zijn ;P

Anders Destium
12 augustus 2002, 10:42
De inkomstenbelasting verschilt in de USA van staat tot staat, en wordt normaliter nooit bij de prijs vermeld, dus dse prijzen die je ziet zijn niet de prijzen die je er werkelijk voor moet betalen (dus alles dat je ziet is excl BTW)

in_vitro
17 augustus 2002, 20:59
Ik heb de MM1 gezien en beide keren was het ong. 400 euro... en tja amerika.. snif snif max. prijs ong. $200

Ic3gl0vE
18 augustus 2002, 15:48
Op 2002-03-18 15:37, schreef Chiel:
Kopen, tremolo helemaal vast draaien, (die is echt onbruikbaar) en er (bijv.) een PAF Pro en een Breezer inzetten. En dan heb je een geweldig instrument voor heel weinig. Een kennisje van mij heeft het bovenstaande gedaan en dat is echt geweldig.



BrEeZaH in je gitaar? :razz: