PDA

View Full Version : rack ruilen voor top, help?



jorrit
16 maart 2004, 14:11
ik kan mijn top ruilen voor een rack. de vraag is is dit een beetje een fatsoenlijk rack? dit zit er in:

een gemodde 9200 marshall poweramp
alesis QV2
rocktron piranha

nou ken ik geen van alle dus ene beetje hulp zou wel makkelijk zijn!

ik wil een vette metal tone, brute scheur kan dit met dit ding?

skabouter
16 maart 2004, 16:11
misschien wel handig om even te melden dat je een Peavey ultra plus hebt. dat maakt het vergelijken wat makkelijker :D

edit: en verklaar de mods van de 9200 even

Rectifier
16 maart 2004, 16:20
Kan je dat niet met je Peavey dan?

jorrit
16 maart 2004, 19:36
jah dat kan ik met mn peavey ook wel maar als dit beter klinkt wil ik natuurlijk best ruilen....

aangezien ik totaal geen idee heb van 19".

@ska ik hoef helemaal niet erbij te melden wat ik er voor inruil want ik hoef geen vergelijk ik wil gewoon weten of het zowiezo wat is en hoe het klinkt...

jorrit
16 maart 2004, 19:37
jah dat kan ik met mn peavey ook wel maar als dit beter klinkt wil ik natuurlijk best ruilen....

aangezien ik totaal geen idee heb van 19".

@ska ik hoef helemaal niet erbij te melden wat ik er voor inruil want ik hoef geen vergelijk ik wil gewoon weten of het zowiezo wat is en hoe het klinkt...

helleke
16 maart 2004, 19:56
Die Piranha scheurt in ieder geval als de tyfus en icm met die Marshall 9200(2 x 100 W) zal er wel een flinke bak herrie uitkomen.Wat voor buizen zitten erin? Wat is eraan gemod?
Die Alesis heb ik nooit gehoord,maar gezien de reputatie zal t best goed zijn.

JohnnyCamaro
16 maart 2004, 23:33
Toevallig heb ik vorige week een Piranha gekocht en die scheurd al over mijn Kittyhawk eindtrap, dus laatstaan over die Marshall.
Ik zou het doen.
Die Piranha is echt te gek. :wink:

Anavrin
17 maart 2004, 11:43
ff offtopic: JohnnyCamaro, heb je ook echt een Camaro, want dan heb ik weer iemand op het forum om jaloers op te worden (al die mensen met mooie gear en mooie auto's)

Ok dat was het, nu weer ontopic, je hebt helemaal geen verstand van 19" spul zeg je, nou ik heb zelf ook nog niks aan 19" spul, maar omdat ik er de laatste paar maanden serieus over aan het denken ben om ermee te gaan beginnen, heb ik me er wel in verdiept. Mijns inziens kun je met je reguliere spullen gaan slepen, en meerdere keren lopen van en naar je auto, of je koopt een flightcase, daar bouw je alles heel netjes in, en je loopt 1 keer. Je spullen zijn ook meteen goed beschermd bij het vervoer, in tegenstelling tot gewone versterkers die niet netjes in een koffer zitten, en dus het risico lopen dat er bijvoorbeeld een knop afbreekt.

nla0079
17 maart 2004, 17:30
Mijns inziens kun je met je reguliere spullen gaan slepen, en meerdere keren lopen van en naar je auto, of je koopt een flightcase, daar bouw je alles heel netjes in, en je loopt 1 keer

Om maar één keer te moeten lopen zal je je speaker cabinet ook in die case moeten bouwen, en valt het helemaal niet meer te tillen :lol:
Om die reden zou ik juist niet aan een rack beginnen, want een beetje stevig racksysteem wordt al gauw meer gesleep dan een klein combo en wat pedaalspul !

helleke
17 maart 2004, 22:41
Toevallig heb ik vorige week een Piranha gekocht en die scheurd al over mijn Kittyhawk eindtrap, dus laatstaan over die Marshall.
Ik zou het doen.
Die Piranha is echt te gek. :wink:

Waarom zou die Piranha harder scheuren over een Marshall 9200 eindtrap dan over een Kittyhawk eindtrap??
Hooguit een ander geluid maar hij zal niet harder scheuren :roll:

Ook een verschil met het sjouwen is dat die 9200 een kilo of 30 weegt :-?