PDA

View Full Version : Kopen in de U S of A (via Internet)



Firebird
16 maart 2004, 11:30
test

Firebird
16 maart 2004, 11:40
stel, je bent op zoek naar een nieuwe versterker, laten we zeggen een Peavey Triple XXX 2*12 combo.

Kwam er eentje tegen op de site van Muziekhuis Da Capo, een top met 4*10 kast voor slechts 2599 euro.
In Duitstland betaal je 1485 euro (Musik Produktiv).
In Engeland (musicmart-mag.co.uk) betaal je -omgerekend- ongeveer 1348 euro.
Toen kwam ik een site tegen (8thstreet.com) met een Peavey Triple XXX voor omgerekend 860 euro.

Oke, en stel nu dat we er eentje kopen voor 860 euro. Weet iemand misschien wat het allemaal gaat kosten om dat ding ook bij mij in de kamer te krijgen??

LordRiffenstein
16 maart 2004, 11:56
En vergeet je niet een omvormer te kopen zodat je USA-Peavey die op 110v draait ook werkt op de Europese 220-230v? :o

Firebird
16 maart 2004, 12:48
ja, daar had ik dus ook geen rekening mee gehouden...

dus...is alles bij elkaar (versterker zelf, het verschepen enz enz enz) wel de moeite waard??

sash
16 maart 2004, 13:08
Nee, tenzij ie heel zeldzaam is.

Shipping kost erg veel en daarbij komt nog zo'n 30% (dacht ik?) invoerrechten, is in ieder geval niet weinig. Je zal dan toch rond de 1300 Euro komen denk ik.

En dan hou je nog geeneens rekening met het risico dat ie verrot kan gaan tijdens de reis, want UPS jongens zijn niet echt voorzichtig :)

Rectifier
16 maart 2004, 16:29
Invoer + tax moet je 25% rekenen, dan zit je safe.

Echter shipping kan op 2 manieren en meestal is een koerier zoals UPS/DHL raadzaam.
Echter dan betaal je per volume/gewicht.

Aangezien een 2x12 buizencombo geen kattepis is zul je zien dat als je aan het rekenen gaat dat het er allemaal goedkoper uitziet dan het gaat worden.

Er zijn ook dealers in de USA die bepaalde merken niet overzees mogen verkopen.
En indien ie stuk is heb je echt een probleem ook al heb je garantie.

Ik raad het importeren van een versterker af tenzij het een uniek ding is waar geen importeur van is.

nla0079
16 maart 2004, 17:23
Oke, en stel nu dat we er eentje kopen voor 860 euro. Weet iemand misschien wat het allemaal gaat kosten om dat ding ook bij mij in de kamer te krijgen??

Om te beginnen: verzendkosten. Voor een gitaar in koffer betaal je via USPS zo'n $100, een koerier (USP/DHL/...) minstens het dubbele. Ik heb voor de gein eens gecheckt bij UPS en het gaat je afgerond $300 (240 EUR) kosten. Dan zit je dus al aan 1100 EUR, en op dit totaalbedrag betaal je invoerrechten (25% = 275 EUR). Totaal 1375 EUR. Nog een paar Euro's voor de verzekering (die wil je niet missen) en een paar weken wachttijd...

Ik zou het niet doen - kopen in de VS is eigenlijk alleen aantrekkelijk voor hele dure spullen (boutique-spul e.d.), of voor tweedehands (da's zo goedkoop dat je zelfs na verzendkosten e.d. flink winst maakt) - niet voor run-of-the-mill nieuwe dingen.

P****Fred
16 maart 2004, 19:51
Ik zou het zeker niet doen met versterkers, met gitaren heb ik het al gedaan, en is me goed bevallen... (toen bv "maar" 150 $ verzending moeten betalen voor ups 2 day delivery)

btw

weet iemand wat de GOEDKOOPSTE winkel is in de usa voor gitaren (Gibson en P.R.S.)?

ik heb één die me voor 1850 $ en 153 $ voor ups 2 day delivery zowel een Gibson LP Standard als een P.R.S. Custom 22 met birds kan bezorgen...

iemand die goedkoper gaat!!? :-D

zjanke
17 maart 2004, 17:48
En die link ga je natuurlijk wel geven :D

Een PRS voor dat geld is misschien ook wel een optie, moet ik wel eerst mijn vriendin overtuigen dat ik toch echt nog een gitaar nodig heb :stop:

keef
18 maart 2004, 19:06
Fred - probeer het bij Dave's Guitar Shop in Wisconsin (beste gitaarzaak op deze aardkloot) of bij een van de andere aanbevolen dealers op het Les Paul Forum. Voor dat bedrag koop je een nieuwe goldtop historic... :wink: het kan dus nog goedkoper. Succes met het googelen.

R. Flagg
18 maart 2004, 19:42
Dit is de link van Dave's Guitarshop http://www.davesguitar.com erg goede winkel wordt veel aangeraden op harmony central als de gibson winkel. Heb enige tijd geleden met hun gemaild zelfde dag nog een keurige reactie gekregen, waarin al mijn vragen werden beantwoord. Shipping via hun kost btw 150 dollar.

BLOK182
18 maart 2004, 20:02
Dusse, die lui van Dave's willen wel een gitaartje naar Nederland sturen? Ik zie der namelijk gaaf spul voor mooie prijzen bij:-)

R. Flagg
20 maart 2004, 21:05
Ja die willen wel graag sturen het is alleen jammer dat hun spullen zo gaaf zijn dat er soms dingen op de site staan die al in de verkoop zijn en waar ze dus alleen nog maar wachten op de betaling.