PDA

View Full Version : Humbucker



Julien
14 maart 2002, 19:07
Hallo gitaarvrienden.

ik wil de plastic houder die om de humbucker zit (ik weet de officiele naam niet) een ander kleurtje geven. Hoe moet ik de humbucker losmaken?!

Moet ik de houder als geheel eerst losschroeven of eerst de humbucker losmaken, en moet ik de humbucker dan naar boven of beneden schroeven?

bvd

Lacrymosa
14 maart 2002, 22:38
Bedoel je de ring (vierkante ring, jawel!!) om je humbucker heen? of zeg maar de bovenkant, waar de staafjes/schroefjes in zitten?

is het de ring: koop gewoon een nieuw, die dingen hebben ze in de meest inmogelijke kleuren

is het het element zelf: niet doen!!! afblijven, je kan zo je elemente verneuken

cheers!!

jaccoos
15 maart 2002, 09:48
heb je een les paul? dan moet de die 4 aan de de buitenkant losschroeven. die 2 in het midden zijn idd om de humbucker omhoog of omlaag de zetten maar daar hoef je niet aan te zitten. verder weet ik het niet want ik heb die ring nog nooit vervangen.

Sandman
15 maart 2002, 10:26
Die plastichouder is de zogenaamde humbuckerring. Dit is een frame waar de humbucker in 'hangt'. De ring zit met de buitenste 4 schroeven vast in de body en de 2 middelste schroeven zijn ervoor om de humbucker in de ring te houden. Door te schroeven gaat de humbucker of omlaag of omhoog.

Als het goed is is jouw gitaar afgesteld. En als dat goed gebeurd is dan is ie goed afgesteld. Dat houdt onder andere in dat de humbuckers op de juiste hoogte staan. Dwz de juiste afstand tussen humbucker en snaren. Ik weet niet wat die afstand is, dus dat kan ik je niet vertellen. Als je die ringen wil vervangen denk ik dat het beste is (als je nog niet zoveel ervaring heb met dat soort dingen) als je dat laat doen, zodat je gitaar tevens opnieuw afgesteld kan worden. Dit is volgens mij geen tijdrovend klusje, dus het zal je denk ik niet veel geld kosten.

...at your service...(kuch)..

sebass
15 maart 2002, 14:41
Let even op als je de middelste schroeven eruit haalt waar het element inhangt schieten de veren los die tussen het frame en het element zit, dit is normaal maar dit is echt heel erg vervelend om die er in te zetten.

gangsta
15 maart 2002, 21:29
Op 2002-03-15 10:26, schreef Sandman:
...at your service...

HAHAHAHHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHhahahahahahahHAHHAHAHAH AHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHA

Julien
16 maart 2002, 00:03
Yep, ik bedoel inderdaad de humbuckerring. ik heb trouwens geen Les Paul maar een Ibanez, maar het principe is hetzelfde volgens mij.

Maar het is geen probleem meer want ik heb een ring in een ander kleurtje besteld.