PDA

View Full Version : Vintage Veenendaal



prs
15 maart 2004, 23:31
Hallo allemaal,

Is nu aanstaande zaterdag (20 Maart) de vintage show in Veenendaal, of is dit pas de week erna op zaterdag (27 Maart)?
Groeten,
PRS

HIM
16 maart 2004, 02:12
20 MRT. 2004: VINTAGE GUITARSHOW MET PEAVEY - Op zaterdag 20 maart is vanaf 10.00 uur 's morgens de voorjaarseditie van de Vintage Guitar Show in Theater De Lampegiet in Veenendaal. Naast de gebruikelijke onderdelen (zoals taxatie, ruil of verkoop van één gitaar door bezoekers), is er speciale aandacht voor de gitaren van Peavey. De Dutch Peavey Vintage T-Club laat in De Lampegiet zijn collectie zien. Verder is er muziek van de Shadows te horen, want de UBHank gitaarclub treedt op. De Vintage Guitar Show duurt tot vier uur in de middag.

prs
16 maart 2004, 21:06
Bedankt HIM!

Is er toevallig iemand die naar vintage veenendaal toegaat, en iets voor mij wilt bekijken, en eventueel noteren (iets kleins).
Ik kan die datum namelijk niet! zonde!
Wil iemand mij helpen aub?
Groeten,
PRS

Javaca
16 maart 2004, 21:47
Ik kan waarschijnlijk ook niet :cry: :cry: :cry: :cry:

sash
16 maart 2004, 22:01
Verder is er muziek van de Shadows te horen, want de UBHank gitaarclub treedt op.

Pff das elk jaar. Saaie boel.

stringer
16 maart 2004, 22:06
Wat wil je weten PRS ?????

Mitch
16 maart 2004, 22:19
Ja, roep eens wat.

Mr. Michiel
16 maart 2004, 22:23
ik ben dr ook.....

prs
16 maart 2004, 22:50
Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooie Levin jazzgitaar, zoals jullie misschien hier op het forum al eens hebben kunnen lezen.
Nu weet ik dat er op Vintage Veenendaal vaak Levins te koop staan; bij onze Zweedse vrienden.
Zou iemand (of meerdere als het jullie geen moeite kost) eens het volgende willen opschrijven van de Levins die jullie zien:

-Bouwjaar
-Model/Type
-Kleur
-Prijs
-Naam v/h bedrijf (eventueel emailadres, als het niet te moeilijk te verkrijgen is) en plaats waar het bedrijf gevestigd is.

Als jullie dat voor me willen doen, zou ik dat geweldig vinden. In September zal ik er zeker zelf bij zijn.
Wil iemand me aub dit plezier doen?
Ik hoor het wel
Groeten,
PRS

prs
16 maart 2004, 22:50
weet iemand ook wat de entreeprijs bedraagt bij Vintage Veenendaal?

prs
16 maart 2004, 22:51
sorry er ging iets mis: dubbelpost

The Mule
17 maart 2004, 08:35
Ik dacht dat het vorige keer 6 euro entree was, misschien iets meer nu, maar zal niet veel schelen. BTW: er staat twee Levins te koop bij The String, een acoustische voor weinig en een 30-er jaren solid maple voor 2500 euro. Misschien wist je het al, maar anders alvast een gratis tip!

http://www.thestring.com

prs
17 maart 2004, 09:32
Hey Themule,

Ja ik wist inderdaad dat er bij the string 2 te koop stonden, bij palm guitars in Amsterdam vind je ze ook (alleen zijn ze zo belachelijk duur)!
In ieder geval bedankt voor je tip!
Is er iemand die op de Vintage beurs bovenstaande voor mij even zou willen nakijken?
Groeten,
PRS

prs
17 maart 2004, 09:32
Hey The mule,

Ja ik wist inderdaad dat er bij the string 2 te koop stonden, bij palm guitars in Amsterdam vind je ze ook (alleen zijn ze zo belachelijk duur)!
In ieder geval bedankt voor je tip!
Is er iemand die op de Vintage beurs bovenstaande voor mij even zou willen nakijken?
Groeten,
PRS

Javaca
17 maart 2004, 11:43
De entreeprijs was vorige keer 7 euro en als je een gitaar bij je hebt heb je een euro korting.

prs
17 maart 2004, 17:03
ok, bedankt voor dit.
Is er iemand die voor mij zou willen kijken en noteren op Veenendaal?
Zou te gek zijn (overigens verwacht ik dat er niet zoveel Levin's zullen zijn). Wie wil?

prs
17 maart 2004, 17:04
dubbelpost :-?

prs
17 maart 2004, 17:04
dubbelpost :-?

Mitch
17 maart 2004, 19:34
Ik zal het noteren (als ik er aan denk......ik wil nog wel eens wat vergeten).
Weet je wat: ik schrijf het nu vast even op wat je precies wil weten.

prs
17 maart 2004, 21:20
hey Paul,

Dat zou echt geweldig zijn!! Dat zou fantastisch zijn!
Ik hoop dat je er aan denkt.
Fantastisch, ontzettend bedankt.
Groeten,
PRS (Bedankt Paul)
(Als iemand anders zich ook nog spontaan zou aanbieden zou dat ook leuk zijn, als een iemand het vergeet, heeft de ander het misschien nog).

BramVersteeg
18 maart 2004, 11:28
Ik probeer er ook te wezen. Ik ga eens een keer rond kijken en mocht ik een van die mooie gitaren tegenkomen zal ik me niet inhouden om je vragen te stellen. :D
Grz. Bram

P.S. Klote voor je dat je niet kunt komen!

prs
18 maart 2004, 14:26
Dank je Bram.

Nou als 2 het noteren lijkt me dat meer dan voldoende.
Bedankt Bram en Seymour Paul.
Ik hoor van jullie.
Groeten en bedankt,
PRS

prs
18 maart 2004, 14:26
Dank je Bram.

Nou als 2 het noteren lijkt me dat meer dan voldoende.
Bedankt Bram en Seymour Paul.
Ik hoor van jullie.
Groeten en bedankt,
PRS

Mitch
18 maart 2004, 18:09
Afijn, staan Bram en ik elkaar te verdringen bij de Levin stand ..... :D

wietse
18 maart 2004, 19:12
dan sta ik bij jullie te kwijlen heb een zwak voor jazzgitaren e.d.

BramVersteeg
18 maart 2004, 20:19
Wie gaan er hier nog meer?? En neemt er iemand een gitaar mee? Ik ga alleen kijken. Geld om iets te kopen heb ik ook nie :( Iemand de centen om eens lekker te gaan shoppen?

Stratman70
18 maart 2004, 22:57
Ik ga ook.

prs
18 maart 2004, 23:36
Ik wilde dat ik er zo graag bij kon zijn, maar ik kan echt niet.
In September ga ik zeker.
Gelukkig zijn Seymour Paul en Bram zo aardig om voor mij naar Levin 's te kijken. Jongens, top!!!

prs
18 maart 2004, 23:36
Ik wilde dat ik er zo graag bij kon zijn, maar ik kan echt niet.
In September ga ik zeker.
Gelukkig zijn Seymour Paul en Bram zo aardig om voor mij naar Levin 's te kijken. Jongens, top!!!

Wouter J
19 maart 2004, 13:30
Ik ga ook, ik zou mezelf niet zijn als ik het zou missen.

een vriend van me heeft afgelopen September nog een Levin gekocht en zag hoe Kees Dee met een andere naar huis ging maar toen hij op de site van Kess Dee keek zag hij diezelfde Levin gecustomized met twee elementen en bij behorende electronica (het was een accoustische archtop) en dan voor zeker 2000 euro meer dan hij op de beurs kostte.

Ja, ja centjes verdienen...

Ik ga kijken voor een Fender Jaguar van onze duitse vrienden die altijd in de hal staan, omdat de 2003 editie van fender is gestopt gaan ze voor bodem prijzen weg.

prs
19 maart 2004, 15:41
Wouter, onvoorstelbaar hoe Kees Dee te werk gaat inzake die Levin.
Wat heeft je vriend precies voor Levin?
Groeten,
PRS

Ow ja, iedereen die morgen naar Veenendaal gaat, veel plezier!
Ik ben vanaf morgenavond weer terug op het forum. Ik zal dan bij julie Seymour Paul en Bram eens informeren.
Bedankt!

prs
19 maart 2004, 15:41
Wouter, onvoorstelbaar hoe Kees Dee te werk gaat inzake die Levin.
Wat heeft je vriend precies voor Levin?
Groeten,
PRS

Ow ja, iedereen die morgen naar Veenendaal gaat, veel plezier!
Ik ben vanaf morgenavond weer terug op het forum. Ik zal dan bij julie Seymour Paul en Bram eens informeren.
Bedankt!

stewartfan
19 maart 2004, 17:30
wat kost de intree ?

Javaca
19 maart 2004, 19:17
Ik wilde dat ik er zo graag bij kon zijn, maar ik kan echt niet.
In September ga ik zeker.
Gelukkig zijn Seymour Paul en Bram zo aardig om voor mij naar Levin 's te kijken. Jongens, top!!!

Ik kom ook in september.

BramVersteeg
20 maart 2004, 18:41
Kom net terug van de Vintage V. Mooi speelgoed daar hoor! :-D
Heb m'n oogjes uit gekeken. Prototype van PRS Dragon (35.000 pleuri!), 3 Gibbie LP Ultima's op n rijtje! 8-)
Ik heb voor mijn vrolijke vriend PRS gekeken voor wat Levins gitaren maar heb niks gevonden :???: Tot mijn grote spijt. Ik ben er van 11.00 tot 16.00 geweest en ben een aantal keren rondgelopen maar niks gezien. Sorry, PRS. Misschien is SP nog iets opgevallen.
Ik vond de vd Haar kraam wel mooi hoor. Allemaal prachtige effecten!
:o

Mr. Michiel
20 maart 2004, 18:52
ik vond alleen de prijzen zo tegenvallen. echte koopjes waren er niet.

voorbeeldje:

Cube 15 zag ik staan voor 125,- bij feedback istie 119,- dat soort dingetjes. Fender strat headstock stickertje koste 20,- TWINTIG euro...... 8P

alleen die engl ritchie blackmore top was wel goedkoop 790,- maja dat had ik net even niet in de pocket.....

en wat ergerde ik me aan die engelse kerel vlak bij de ingang die daar de heletijd ''stoer'' stond te spelen......

maja 9 vd 10 gitaren waren over prijsd. beetje jammer

wietse
20 maart 2004, 18:55
ben er ook geweest ,was erg druk en verrekte warm, mooi en duur spul daar en inderdaad ik heb ook geen levin gezien.
wel effe staan kwijlen bij een stel d'angelico's.
ik was er te laat volgens een bekende van mij toen de beurs openging waren de leuke oude goedkope italianen , en japanners in no time verkocht.

stringer
20 maart 2004, 19:11
Ik ben vandaag ook geweest. Enkele indrukken:

1. Godvers warm.
2. Totaal idiote prijzen.
3. Enkele zeer irritante personen. (oa de Engelse dickhead bij de ingang)
4. Veel troep: rommelgitaren en ook hier en daar een vette faker.
5. Had ik al gezegd dat het warm was ?
6. Het "Peavey-thema" is me ook wat ontgaan. Was een beetje armoedig.
7. Sommige mensen denken als je harder speelt dat het dan beter is ??? :wink:

The Mule
20 maart 2004, 19:32
Ik was er om half elf. Toen begon het al druk te worden, en was het al warm. Gauw even rondgelopen, opvallend mooie Guilds (Bluesbird AA P90, X-160 Rockabilly) in de hal, maar boven mijn budget (beide 1995 euro, overigens niet te duur) en simpelweg niet waar ik voor kwam.

Een paar Bassman topjes gespot (kwam ik wel voor) en de goedkoopste uiteindelijk na nog eens 10% afdingen gekocht (1968 Silverface 'export' 50 watter).

Vervolgens nog een paar rondjes door de drukte, me verbaasd over bepaalde personen en prijzen, maar toch echt wel wat koopjes gezien, ook rommel en ook consequent te hoog geprijsde 'oude bekenden' (instrumenten) die gedoemd zijn elk half jaar vruchteloos op de beurs gestald te worden. Was toch wel weer leuk, beetje takkeweer op momenten waarop het net effe niet uitkwam (zeker met een loodzwaar loeder van een Bassman als bagage), maar de treinen reden dan weer wel op tijd. Wel erg warm ja...

Casseman
20 maart 2004, 19:56
Ik ben ook geweest.
Ik heb m`n Vintage Telecaster verkocht voor 125,- euro, maar zelf niks gekocht.
En de prijzen waren indd wel erg hoog

Mitch
20 maart 2004, 20:21
Hmmmm, mijn eerdere reactie is blijkbaar echt niet op de server terecht gekomen. Hoe dan ook: prs, sorry, nergens een Levin gezien, dat lag niet aan Bram !

Hier wel wat pics die ik beloofd had.........niet dat iemand daarvan wist......k*tserver :evil:

Eerst wat lelijke gitaren:


http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/veenendaal/bodiddley.jpg




Leuk houtsnijwerk, maar je moet wel van eikeltjes houden...

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/veenendaal/guildeikel.jpg


Voor de race-fans....
http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/veenendaal/ferrari.jpg


... en let op de knoppen (velgen !). Het inlegwerk...tja.....
http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/veenendaal/ferrariclose.jpg


De bevestiging dat een Stratocaster best nog lelijker kan worden:
http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/veenendaal/bronzestrat.jpg


Vooral de extra glimmertjes doen 't 'm :D
http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/veenendaal/bronzeclose.jpg



De mooiste amp:

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/veenendaal/SMF.jpg

Een '59er.......

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/veenendaal/bassman59.jpg


En een aardige compsitie van drie generaties, waarvan de oudste van '54 is :o

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/veenendaal/ampgenerations.jpg

prs
20 maart 2004, 21:41
Hey Bram en Seymour Paul,

Ontzettend bedankt dat jullie voor me gekeken hebben.
Dan heb ik gelukkig niets gemist. Het zou toch erg zijn als mijn droomgitaar erbij zou staan, en ik kom hem niet kopen omdat ik er niet bij was.Dus ik ben wel erg blij dat er niets stond!
Bram en Seymour Paul (en anderen) hartstikke bedankt dat jullie hebben gekeken!!
Groeten,
PRS

prs
20 maart 2004, 21:41
Hey Bram en Seymour Paul,

Ontzettend bedankt dat jullie voor me gekeken hebben.
Dan heb ik gelukkig niets gemist. Het zou toch erg zijn als mijn droomgitaar erbij zou staan, en ik kom hem niet kopen omdat ik er niet bij was.Dus ik ben wel erg blij dat er niets stond!
Bram en Seymour Paul (en anderen) hartstikke bedankt dat jullie hebben gekeken!!
Groeten,
PRS

birt
20 maart 2004, 21:56
was die bronzen strat daar? zo is er denk ik maar eentje gemaakt, moet wel enorm veel wegen, de diamantinleg is wel geslepen glas :D

Mr. Michiel
21 maart 2004, 01:41
was die bronzen strat daar? zo is er denk ik maar eentje gemaakt, moet wel enorm veel wegen, de diamantinleg is wel geslepen glas :D

hehehe, het was nummer 19 van de 25 die er ooit gemaakt zijn. en dat ''bronze'' was gewoon plastic.....

The Mule
21 maart 2004, 09:15
was die bronzen strat daar? zo is er denk ik maar eentje gemaakt, moet wel enorm veel wegen, de diamantinleg is wel geslepen glas :D

hehehe, het was nummer 19 van de 25 die er ooit gemaakt zijn. en dat ''bronze'' was gewoon plastic.....

...en in het echt was 'ie nog VEEL lelijker dan op de foto! :o

Stratman70
21 maart 2004, 09:55
Ik ben ook geweest. Heb weer enkele geweldig mooie oude strats gezien, waar ik toch hoofdzakelijk voor ging. Dit jaar heb ik jammer genoeg helemaal niks van Tokai zien staan. Ik heb een ongelakte strathals voor €75,00 gekocht van Allparts. Ik vond die engelse kerel wel aardig spelen eigenlijk en was al helemaal verbaasd dat er zulke mooie (bruikbare) geluiden uit zo'n kastje kwamen. Natuurlijk mezelf weer lekker zitten maken bij wat Andreas Nowak van Grazy Parts weer allemaal bij zich had.

Ik moest helaas (te) vroeg weer weg.

Mitch
21 maart 2004, 10:12
Die "bronzen" Strat was inderdaad nog lelijker.....op de foto ontbreekt de diepte een beetje en dat maakte het nou net zo smakeloos :D

Van Tokai heb ik precies één nieuwe LP gezien.
Er waren teveel Gibsons, teveel Gretsches en teveel Strats.
Voor de rest was het wel OK :razz:

Casseman
21 maart 2004, 12:21
er stond ook een epiphone sg doubleneck voor 600 euro.
jammer dat ik het geld niet had :wink:

Dirtypool
21 maart 2004, 13:05
Oh, ik heb wel een Levin gezien.
Een of ander kaalhoofdig corpulent mannetje zat er net nieuwe snaren op te draaien, of zo en er waren er meer want bij de koffiebar beneden stonden lege gitaarstandaards op de tafel van een paar Duitsers geloof ik en daar hingen 2 kaartjes van Levins aan die inmiddels weg waren.
Heb alleen geen bijzonderheden genoteerd omdat ik ervanuitging dat dat inmiddels gebeurd was.
Wij waren er tussen 1 en half 2.

Mule, volgens mij liep jij ons voorbij met jouw Bassmantopje bij de stoplichten.

Ikzelf heb een Menatone KoB gekocht. :-)

Mitch
21 maart 2004, 13:34
Tegen die tijd gingen wij al bijna weg....waren er erg vroeg.
Gefeliciteerd met je KoB !

The Mule
21 maart 2004, 14:10
Mule, volgens mij liep jij ons voorbij met jouw Bassmantopje bij de stoplichten.


Als ik er een beetje oververhit en sjacho uitzag en binnensmonds aan het schelden was op het zwaar onderschatte gewicht en de gladde handgreep van de Bassman en de regendruppels kan het bijna niet anders dan dat ik dat was ja :D

Wouter J
21 maart 2004, 14:49
Pech voor ondergetekende op de beurs.

Ik had een Rickenbacker bas kopie laten wegzetten toen de vriend waarmee ik ging me er op wees dat hij iemand met die bas zag. dus ik er naar toe zegt die verkoper "Oh hij was dus voor U opzij gezet, sorry mijn zoon had me dat niet verteld, ik dacht dat hij nog niet op de standaards was gezet." Ik geef hem de 325 euro die hij er voor vroeg en dan zegt die jongen die ook op die bas uit was "Ik bied 400."en ik krijg mijn geld terug. Ik weet waneer ik verslagen ben dus droop ik maar af.

Godverdomme.


Maar de echte pech was dat ik 50 euro te weinig had om een Jazzmaster van die duitse zaak in de hal te kopen, toen ik daarna in Utrecht in de Standby zag dat ze daar 200 euro meer kossten was dat nog veel erger.

opmerkingen als "nou ja volgende keer." hielpen niet echt wetende dat anderen dus WEL met zo'n koopje naar huis gingen.


Godverdomme.

Wouter J
21 maart 2004, 14:50
Pech voor ondergetekende op de beurs.

Ik had een Rickenbacker bas kopie laten wegzetten toen de vriend waarmee ik ging me er op wees dat hij iemand met die bas zag. dus ik er naar toe zegt die verkoper "Oh hij was dus voor U opzij gezet, sorry mijn zoon had me dat niet verteld, ik dacht dat hij nog niet op de standaards was gezet." Ik geef hem de 325 euro die hij er voor vroeg en dan zegt die jongen die ook op die bas uit was "Ik bied 400."en ik krijg mijn geld terug. Ik weet waneer ik verslagen ben dus droop ik maar af.

Godverdomme.


Maar de echte pech was dat ik 50 euro te weinig had om een Jazzmaster van die duitse zaak in de hal te kopen, toen ik daarna in Utrecht in de Standby zag dat ze daar 200 euro meer kossten was dat nog veel erger.

opmerkingen als "nou ja volgende keer." hielpen niet echt wetende dat anderen dus WEL met zo'n koopje naar huis gingen.


Godverdomme.

Spirit of Strings
22 maart 2004, 01:04
Ik geef hem de 325 euro die hij er voor vroeg en dan zegt die jongen die ook op die bas uit was "Ik bied 400."en ik krijg mijn geld terug.
Godverdomme.

Lullig voor je, zeg! Dit soort verkopers vind ik dus klootzakken eerste-klas. Heb zelf meerdere malen iets verkocht, terwijl ik al VOOR de definitieve transactie een 100 of 150 euro hoger bod had. Op een bepaald moment spreek je iets met iemand af en dan hou je je daar gewoon aan, ongeacht wat er na de afspraak nog gebeurt. OK, misschien zul nooit rijk worden met mijn mentaliteit, maar het voelt wel goed!

Nielsje
22 maart 2004, 10:16
als je dat maar lang genoeg volhoudt, zullen mensen je meer en meer respecteren, en dat is meer waard dan geld :)

Quink
22 maart 2004, 10:31
Ik had een Rickenbacker bas kopie laten wegzetten toen de vriend waarmee ik ging me er op wees dat hij iemand met die bas zag. dus ik er naar toe zegt die verkoper "Oh hij was dus voor U opzij gezet, sorry mijn zoon had me dat niet verteld, ik dacht dat hij nog niet op de standaards was gezet."

Mijn wetskennis is niet helemaal 100%, en je hebt er achteraf natuurlijk geen ruk meer aan, maar als die gitaar voor een bepaalde prijs te koop staat, jij geeft aan dat er voor te willen betalen, en de verkoper zegt iets in de trant van "prima, dan zet ik hem voor u opzij", dan is er volgens mij een rechtsgeldige oveeenkomst tot stand gekomen en heb jij die gitaar gekocht. De verkoper kan hem dan niet meer aan iemand anders verkopen. Voortaan gewoon op je strepen gaan staan. Moet je maar eens proberen in dezelfde situatie naar die vent toe te lopen en te zeggen dat je er van af ziet omdat je hem ergens anders goedkoper kan krijgen. Geheid dat hij dan gaat piepen.

Javaca
22 maart 2004, 21:31
Ik geef hem de 325 euro die hij er voor vroeg en dan zegt die jongen die ook op die bas uit was "Ik bied 400."en ik krijg mijn geld terug.
Godverdomme.

Lullig voor je, zeg! Dit soort verkopers vind ik dus klootzakken eerste-klas. Heb zelf meerdere malen iets verkocht, terwijl ik al VOOR de definitieve transactie een 100 of 150 euro hoger bod had. Op een bepaald moment spreek je iets met iemand af en dan hou je je daar gewoon aan, ongeacht wat er na de afspraak nog gebeurt. OK, misschien zul nooit rijk worden met mijn mentaliteit, maar het voelt wel goed!

Idd.
Op het moment dat hij het geld gaf was de transactie al aan de gang.

Geert Teekens
22 maart 2004, 23:56
Ik heb nog een ouwe Ibanez analoge delay gekocht.

Een oud model, roze, eerste versie met kleine knop.

100 euro

Hij klinkt echt prachtig. Wow!

Hij is alleen op 18 v. Bestaan daar nog adapters voor?

Groeten van Geert

Mr. Michiel
23 maart 2004, 11:41
er stond ook een epiphone sg doubleneck voor 600 euro.
jammer dat ik het geld niet had :wink:

ja klopt heb ik ook zien staan, hij was alleen niet zo netjes meer

Casseman
23 maart 2004, 11:48
er stond ook een epiphone sg doubleneck voor 600 euro.
jammer dat ik het geld niet had :wink:

ja klopt heb ik ook zien staan, hij was alleen niet zo netjes meer

hmm...ik vond hem best mooi

gibls6
23 maart 2004, 13:25
Ik heb nog een ouwe Ibanez analoge delay gekocht.

Hij is alleen op 18 v. Bestaan daar nog adapters voor?

Groeten van Geert

Yep|:
http://www.cioks.com/products/booster.htm