PDA

View Full Version : Fender



ivokreetz
15 maart 2004, 22:53
Hoi,

Ben me aan het orienteren op een Fender buizenbak. Moet luid genoeg zijn om mee op te treden (pubs, café's) maar niet al te luid voor thuis (de buren mogen best een beetje genieten).

Fender clean en reverb is een vereiste. Moet met mijn pedalen (Guv'Nor2, TS-9 reissue) ook goed een dikke overdrive aankunnen. Budget < 1500,- Gewicht < 30 kg.

Wie heeft ervaring met:
- Fender '65 Deluxe Reverb (reissue)
- Custom Vibrolux Reverb (prof. tube series)

Advies, tips, anyone?!

Greetz

marc_o
15 maart 2004, 22:57
Hoe vaak moet ik het je nou nog zeggen?
Koop mijn Prosonic nou maar.........zucht......
:-?

Mr.Bluesbreaker
16 maart 2004, 12:26
Een goeie fender buizenversterker vind je echt niet onder de 30 kilo. Of je moet een blues junior nemen.

sash
16 maart 2004, 13:06
Ik het toevallig vandaag m'n Pro Reverb te koop gezet: http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/17435.htm

Werkelijk een geweldige versterker! Hij is gereviseerd door Al van dit forum (DE fender amp goeroe). Vraag Al en Peevee maar over deze versterker, ze zullen allebei zeggen dat het een topding is.
Daarbij komt natuurlijk nog dat ie erg makkelijk te modificeren is, omdat ie een ptp board heeft ipv een printplaat. Gaat er een onderdeeltje kapot of wil je wat modificeren is dat niet uren werk en gigantische kosten als bij moderne amps.

Ik speelde er zelf met flink wat gain op, dingen als Led Zep, Hendrix en Kravitz waren geen probleem.

Hij heeft flink wat laag door de Celestion combi (vintage 30 voor wat lekkere botheid en Lead 80 voor smeuigheid en laag). Deventer is niet echt dichtbij, maar je bent welkom om em uit te proberen.

Hij heeft meer dan genoeg volume voor clubs en cafe's en op zacht volume klinkt ie thuis ook goed.

Hij weegt rond de 38 kilo. Onder de 30 kilo zal je weinig buizenbakken tegenkomen.

Koekje
16 maart 2004, 18:28
Wel,

misschien moest je maar eens een fender blues deville proberen ... zoals de mijne die ik net verkoop ...

mooie tweed look, 4x10 inch speakers, een extreeeeeeem warme clean, ook een typische fender reverb zit erop ...
en hij weegt rond de dertig kilo ... zeker niet meer ... misschien ietsje minder ...
Hij klinkt extreem goed met overdivepedaal op zoals bvb tubescreamer ... en hij kost ongeveer de helft van je budget ... dus kun je nog op zoek naar ander materiaal voor erbij ... :chicken:

boven dien kan hij eeeeeeeeeeeerg luid ... maar dat hoeft bij deze amp niet noodzakelijk (maar hij kan het wel !)

sash
16 maart 2004, 19:44
- Fender '65 Deluxe Reverb (reissue)
- Custom Vibrolux Reverb (prof. tube series)



De Deluxe Reverb is een erg leuke amp, maar persoonlijk vind ik em net niet toereikend genoeg voor optredens. De originele jaren 60 blackface en eind jaren 60 en zeventig silverfaces vind ik beter dan de reissues.

De kostenbesparende onderdelen en de printplaten laten deze amps gewoon beduidend minder klinken dan een oude vibrolux of deluxe reverb en gaan ook eerder verrot.

pimmetje
17 maart 2004, 00:18
Kijk gewoon 'ns verder dan Fender...

Haal voor next to nothing een Masco of zo van pak 'm beet 25 watt van ebay in de US en zoek er lekker zelf de juiste speakers bij.

Die 25 watt is genoeg voor ieder optreden. Het geluid is echt niet veel anders dan de gemiddelde jaren 50/60 Fender. De hoeveelheid volume en wat voor geluid eruit komt, is vanaf dat punt vooral afhankelijk van de speakers die je eraan hangt. Maar da's dan juist weer lekker zoeken :D.

sash
17 maart 2004, 11:05
Haal voor next to nothing een Masco of zo van pak 'm beet 25 watt van ebay in de US en zoek er lekker zelf de juiste speakers bij.



Verzendkosten, 110V ipv 220V......

pimmetje
17 maart 2004, 11:48
Verzendkosten vallen best mee met de juiste versterker... en als de verzender netjes aankruist dat 't een gift is (en evt de waarde op de verzendpapieren wat omlaag brengt), valt 't nog meer mee. Is meestal prima te regelen.

Het 110/230volt verhaal is opgelost door 1x een leuke verhuistrafo te kopen... 500watt, 3 aansluitingen... pakweg 60 euro en hij werkt voor al je volgende aankopen :D.

ivokreetz
19 maart 2004, 15:04
Wat een HEL, computroubles... Excuus!

Greetz

Bouke
19 maart 2004, 15:36
Hey Ivo,

edit ze even leeg, scheelt een hoop ruimte!

Bouke

ivokreetz
19 maart 2004, 15:48
Kan ik die shit niet gewoon weggooien en zo ja hoe?
:-?

ToTaL FaKe
19 maart 2004, 17:04
gwoon als je ingelogd ben.. kan je je laatste antwoord verwijderen.. en dat moet je rechts boven aan op dat kruisje klikke..

ivokreetz
22 maart 2004, 08:49
Well well,

Ik ga woensdag op jacht naar een Prosonic hier in het oosten des lands. Heb er een paar op het oog (soooorry marc_odijk, ook nog een betere prijs... :wink: wel bedankt voor de tip uiteraard).

Maareh, ik wil eigenlijk nog wel wat meer dingetjes van jullie horen over deze amp. D.w.z. ervaringen, geluid, gigs, onderhoud et...

Wie roept?

Greetz

PeeVee
23 maart 2004, 14:42
Vraag Al en Peevee maar over deze versterker, ze zullen allebei zeggen dat het een topding is.

Deze versterker is een TOP-ding! ;-)

Het is dat al al zoveel (betere) Fender amps had anders had ik 'm zeker zelf gehouden.

(het was toch een combo trouwens?!)

Zonder gein... amp is in erg fraaie staat, misschien nog een Bassman OT erin proppen en je hebt een hele serieuze bluesmachine! Met het frisse setje Svets, de solid state rectifier en de Celestion speaker configuratie misschien een tikkie aan de venijnige / pinnige kant maar is kwestie van smaak.