PDA

View Full Version : lakland



emielow
15 maart 2004, 22:52
test

emielow
15 maart 2004, 22:54
http://www.12fret.com/used/laklandBass6205.jpg%20

kwas net een beetje aant surfen en kwam opeens deze mooie lakland tegen. echt een heel gaaf ding vind ik! (alleendan wel de 4 snaar...)

tuurlijk ken ik lakland, maar hoe werkt het met de skyline series enzo? wleke series heb je? en wat kosten die? en wat is de kwaliteit? ik vin het nl. erg gave basjes

emielow
15 maart 2004, 22:56
http://www.12fret.com/used/laklandBass6205.jpg

sickpunk
16 maart 2004, 07:01
oeh wat een lelijke kleur....verder kank je nie helpen

Surferboy
16 maart 2004, 08:18
Ik vinum vett! Maar voor de rest zou ik zeggen...kijk eens op Talkbass.....

Venomer
16 maart 2004, 09:54
Volgens mij wordt de Skyline series ergens in Azie in elkaar gezet om kosten te besparen.

emielow
16 maart 2004, 10:25
ik vin de kleur jusit wel gaaf, maargoed

wimpie
16 maart 2004, 11:35
Volgens mij wordt de Skyline series ergens in Azie in elkaar gezet om kosten te besparen.

De Skyline serie word in de Cort fabriek gefabriceerd.
Zie verder op Talkbass.com voor meer info over de Skyline

ToolRulez
16 maart 2004, 16:53
De Skylines zijn echt hele goede value, in de states. Hier in de lage landen is het al wat minder maar als je er een kan vinden voor een redelijke prijs zijn ze erg lekker.
De bas die jij laat zien is er echter niet als skyline. De verschillen zitten hem dan in de pups (in dit geval basslines (SD) in skyline Bartolini), de slagplaat die net wat anders gevormd is en de kleur, goud is denk ik voorbehouden aan de USA's.

wimpie
16 maart 2004, 17:05
Het grootste verschil zin m in de " graphite reinforced neck" waardoor je de "actie " veel lager kunt afstellen.

Hero
16 maart 2004, 20:52
Ik weet niet veel van Lakland. Alleen de Patrick Dahlheimder (van Live) tijdens optredens op lakland bassen speelt.

erik j.
17 maart 2004, 23:10
Lakland bassen zijn gewoon goed.

een USA made is natuurlijk beter, (lichter qua gewicht, net iets meer "feel", net iets mooier afgewerkt, mooier hout, graphite inforced neck).... maar kost ook meer dan het dubbele !

de skyline bassen zijn hun geld meer dan waard. (ook al zijn ze in korea in een Cort fabriek gemaakt....)
zij hebben dezelfde elementen (bartolini's zijn standaard, maar op speciale bestelling zijn ze ook te krijgen met Seymour Duncan elementen -welke een meer agressievere klank hebben, meer punch a la de musicman bassen-) en dezelfde USA made preamp (bartolini).
ze worden in korea gemaakt, naar amerika verscheept en daar helemaal getest, en in elkaar gezet.
de bespeelbaarheid is zeer goed, lage actie is zeker mogelijk, ze zijn echter ietsjes zwaarder dan de USA bassen en het gewicht wil per skyline bass wel wat verschillen....
de slagplaat zit standaard niet op de 55-02. deze is echter wel bij te bestellen. en de kleurkeuzes zijn beperkter (zie www.lakland.com)
helaas zijn de skylines niet te krijgen met een birdseyemaple toets, wat ik erg mooi vind (maar dat is smaak...)

ik heb er zelf 2:
een skyline 55-02 natural deluxe (musicman + jazzbass element en een quilted maple top en maple toets) en een skyline JO5 (een jazzbass, sunburst met rosewood toets) met een j-retro deluxe ingebouwd.

beide zeer veelzijdige en betrouwbare bassen met toch verschillende sounds ten opzichte van elkaar, en een goede bespeelbaarheid.

adviesprijzen:
een 55-02: 1599 euro
een 55-02 deluxe: 1799 euro
JO5: 1499 euro
iedere bass is inclusief gigbag of case.

Bassmatters heeft er normaal gesproken altijd wel enkele op voorraad.
en als "vaste klant" krijg je er meestal wel 10% vanaf.... (en anders gewoon over de lage dollarkoers beginnen).

erik j.
17 maart 2004, 23:10
Lakland bassen zijn gewoon goed.

een USA made is natuurlijk beter, (lichter qua gewicht, net iets meer "feel", net iets mooier afgewerkt, mooier hout, graphite inforced neck).... maar kost ook meer dan het dubbele !

de skyline bassen zijn hun geld meer dan waard. (ook al zijn ze in korea in een Cort fabriek gemaakt....)
zij hebben dezelfde elementen (bartolini's zijn standaard, maar op speciale bestelling zijn ze ook te krijgen met Seymour Duncan elementen -welke een meer agressievere klank hebben, meer punch a la de musicman bassen-) en dezelfde USA made preamp (bartolini).
ze worden in korea gemaakt, naar amerika verscheept en daar helemaal getest, en in elkaar gezet.
de bespeelbaarheid is zeer goed, lage actie is zeker mogelijk, ze zijn echter ietsjes zwaarder dan de USA bassen en het gewicht wil per skyline bass wel wat verschillen....
de slagplaat zit standaard niet op de 55-02. deze is echter wel bij te bestellen. en de kleurkeuzes zijn beperkter (zie www.lakland.com)
helaas zijn de skylines niet te krijgen met een birdseyemaple toets, wat ik erg mooi vind (maar dat is smaak...)

ik heb er zelf 2:
een skyline 55-02 natural deluxe (musicman + jazzbass element en een quilted maple top en maple toets) en een skyline JO5 (een jazzbass, sunburst met rosewood toets) met een j-retro deluxe ingebouwd.

beide zeer veelzijdige en betrouwbare bassen met toch verschillende sounds ten opzichte van elkaar, en een goede bespeelbaarheid.

adviesprijzen:
een 55-02: 1599 euro
een 55-02 deluxe: 1799 euro
JO5: 1499 euro
iedere bass is inclusief gigbag of case.

Bassmatters heeft er normaal gesproken altijd wel enkele op voorraad.
en als "vaste klant" krijg je er meestal wel 10% vanaf.... (en anders gewoon over de lage dollarkoers beginnen).
:wink:

bassopotmus
18 maart 2004, 17:02
kan aan mij liggen maar dat vind hele fikse prijzen voor een koreaan (wat het is en blijft)

frenske
18 maart 2004, 17:12
Laat die Koreaantjes ook wat verdienen, potverdorrie! :-D Maar ik ben toch bang dat grotedeels van de winst lina recta naar Amerika gaat. De hardware komt waarschijnlijk wel gewoon uit Amerika. Trouwens de prijs wordt niet alleen bepaald door waar het gebouwd wordt, maar eerder door de design kosten in relatie met de oplage.

soulbrother
18 maart 2004, 19:02
Fikse prijzen?? Je kan ook een Hondo kopen en zeiken dat het een slechte bas is, waar hebben we het over.... Helaas heeft kwaliteit z'n prijs en ik vind de Skyline serie het geld meer dan waard. Het maakt mijn geen fluit uit waar een gitaar wordt gebouwd, het enige nadeel zou kunnen zijn dat de "resale value" lager ligt dan je had gewild. Een goede bas is een goede bas en ik denk dat er niet veel merken zijn die zulke, kwalitatief zeer hoogwaardige bassen in de Skyline prijsklasse aanbieden. En als je het een beetje slim aanpakt importeer je er één en ben je nog een paar hondertjes minder kwijt, wat betekent: NOG betere prijs/kwaliteit verhouding. Zelf heb ik 4 USA Laklands gehad: 55-94 Deluxe, 55-94 Standard, Joe Osborn 5 prototype (de allereerste JO 5, die van Wimpie) en een actieve Joe Osborn 4 (één van de eersten). Stuk voor stuk heel verschillend maar ERG goed. Laatst had ik een Skyline JO 5 en die vond ik, eerlijk gezegd, toffer dan de USA versie (sorry wimpie). De Skylines hebben een gelakte hals en daar houd ik meer van. De sound vond ik ook meer vintage (tja hoe omschrijf je dat?). Ik vind het een zeer knappe prestatie dat Lakland budget versies maakt van hun topmodellen die gevaarlijk dicht in de buurt. Als ik weer een Lakland zou aanschaffen dan wordt het zeker een Skyline (Darryl Jones 5 snaar, komt binnenkort uit).

soulbrother
18 maart 2004, 19:02
Fikse prijzen?? Je kan ook een Hondo kopen en zeiken dat het een slechte bas is, waar hebben we het over.... Helaas heeft kwaliteit z'n prijs en ik vind de Skyline serie het geld meer dan waard. Het maakt mijn geen fluit uit waar een gitaar wordt gebouwd, het enige nadeel zou kunnen zijn dat de "resale value" lager ligt dan je had gewild. Een goede bas is een goede bas en ik denk dat er niet veel merken zijn die zulke, kwalitatief zeer hoogwaardige bassen in de Skyline prijsklasse aanbieden. En als je het een beetje slim aanpakt importeer je er één en ben je nog een paar hondertjes minder kwijt, wat betekent: NOG betere prijs/kwaliteit verhouding. Zelf heb ik 4 USA Laklands gehad: 55-94 Deluxe, 55-94 Standard, Joe Osborn 5 prototype (de allereerste JO 5, die van Wimpie) en een actieve Joe Osborn 4 (één van de eersten). Stuk voor stuk heel verschillend maar ERG goed. Laatst had ik een Skyline JO 5 en die vond ik, eerlijk gezegd, toffer dan de USA versie (sorry wimpie). De Skylines hebben een gelakte hals en daar houd ik meer van. De sound vond ik ook meer vintage (tja hoe omschrijf je dat?). Ik vind het een zeer knappe prestatie dat Lakland budget versies maakt van hun topmodellen die gevaarlijk dicht in de buurt. Als ik weer een Lakland zou aanschaffen dan wordt het zeker een Skyline (Darryl Jones 5 snaar, komt binnenkort uit).

soulbrother
18 maart 2004, 19:03
Fikse prijzen?? Je kan ook een Hondo kopen en zeiken dat het een slechte bas is, waar hebben we het over.... Helaas heeft kwaliteit z'n prijs en ik vind de Skyline serie het geld meer dan waard. Het maakt mijn geen fluit uit waar een gitaar wordt gebouwd, het enige nadeel zou kunnen zijn dat de "resale value" lager ligt dan je had gewild. Een goede bas is een goede bas en ik denk dat er niet veel merken zijn die zulke, kwalitatief zeer hoogwaardige bassen in de Skyline prijsklasse aanbieden. En als je het een beetje slim aanpakt importeer je er één en ben je nog een paar hondertjes minder kwijt, wat betekent: NOG betere prijs/kwaliteit verhouding. Zelf heb ik 4 USA Laklands gehad: 55-94 Deluxe, 55-94 Standard, Joe Osborn 5 prototype (de allereerste JO 5, die van Wimpie) en een actieve Joe Osborn 4 (één van de eersten). Stuk voor stuk heel verschillend maar ERG goed. Laatst had ik een Skyline JO 5 en die vond ik, eerlijk gezegd, toffer dan de USA versie (sorry wimpie). De Skylines hebben een gelakte hals en daar houd ik meer van. De sound vond ik ook meer vintage (tja hoe omschrijf je dat?). Ik vind het een zeer knappe prestatie dat Lakland budget versies maakt van hun topmodellen die gevaarlijk dicht in de buurt. Als ik weer een Lakland zou aanschaffen dan wordt het zeker een Skyline (Darryl Jones 5 snaar, komt binnenkort uit).

erik j.
18 maart 2004, 19:54
ook al is het koreaans, een skyline jazzbass laat de amerikaanse jazzbassen toch wel een flink poepie ruiken hoe het wel kan en moet....

ik vind een skyline jazz fijner spelen, beter afgewerkt en een betere jazzbass-sound hebben.... en hou dan de prijzen maar eens naast elkaar.
ook al is het dan made in korea, dat kan me niks schelen.
het gaat mij om de feel en de sound.

wimpie
18 maart 2004, 20:55
[