PDA

View Full Version : vingerhelp



xlx61
14 maart 2002, 18:42
ik ben een beginnende gitaar speler en heb er bij mezelf nu wat accoorden ingeramd en ik kan ze ook goed neerzetten,maar alleen $#@%*@ niet snel achter elkaar.is dit een kwestie van oefenen of zijn er manieren om dit sneller aan te leren.

sash
14 maart 2002, 18:45
Het is idd gewoon een kwestie van oefenen, er zijn niet echt truukjes voor...

Shinoda-girl
14 maart 2002, 21:06
ik ben ook een beginner maar oefening baart kunst :grin: geloof me ik kan nu ook sneller spelen zonder te stoppen om mn vingers goed neer te zetten succes!

pimmetje
14 maart 2002, 21:26
Gewoon oefenen....
en dan soms echt heel irritant kinderachtig gewoon een moeilijke akkoordenreeks (niet té lang) blijven herhalen i.p.v. toch steeds het hele nummer spelen.

pimmetje
14 maart 2002, 21:26
Dat "(niet té lang)" slaat overigens op de akkoordenreeks. Niet op het herhalen.

dirkw83
15 maart 2002, 10:03
in het begin kan je wel nummers spelen maar beter kun je zonder aan te slaan telkens weer een paar minuutjes die grepen pakken. Een jaar geleden - mijn begin periode :smile: - deed ik dat vlak voordat ik na bed ging en wanneer ik op stond..

marshall79
25 april 2002, 13:38
gewoon oefenen is en blijft het beste...
je zou kunnen proberen om met wat liedjes mee te spelem die een simpele akkoorden reeks hebben, zoals knocking on heavens door,
g / d / c
heeft voor mij wel geholpen, en het is een leukere manier van oefenen dan continu die akkoorden te herhalen.
hoop dat je er wat aan hebt

alexgit
25 april 2002, 21:07
Ook zou ik je aanraden om de akkoorden op de juiste manier te pakken, dus niet hoe je het zelf het fijnste vindt!
Dat wisselt vaak sneller, neem bijvoorbeeld G en C, als je G verkeerd pakt (zoals ik eerst deed) kun je minder snel over naar C.

Bartyboy
26 april 2002, 00:26
Gewoon blijven oefenen, maar blijf je niet steeds fixeren op dezelfde akkoordenreeks. Ga gewoon door met het leren van verschillende nummers, dan komt die snelheid er vanzelf wel in.

Echoes
26 april 2002, 09:17
oefenen oefenen oefenen...
wat ik deed was gewoon willekeurige basisakkoorden zo snel mogelijk achter elkaar spelen, en dat steeds sneller..na tijdje gaat het vanzelf, als je zover bent begin je met barre akkoorden..zelfde verhaal!
let er wel op dat je je vingers goed zet..zodat je het jezelf niet verkeerd aanleert..
en met nummers meespelen leer je ook goed natuurlijk..omdat je soms wel mee moet gaan met het nummer en de snelheid..en gedrevenheid om mee te spelen met je idool :smile: