PDA

View Full Version : London City VS 1



Reel Big Fish
15 maart 2004, 18:17
Hallo,

ik ben Robbin en ik wil beginnen met gitaar spelen...
ik zoek nu een goedkope gitaar om mee te beginnen met alles erop en eraan.... ik heb de volgende gevonden:
http://www.thehouseofmusic.nl/starter%20packs.htm en dan nummer 3... is deze goed??

Heeft er iemand dus ervaring met de London City VS 1?? Komt er goed geluid uit...?

Alvast bedankt!!

Robbin Smit.

Reel Big Fish
15 maart 2004, 18:41
Please help me!!! :(

Alvast bedankt!

My Dying Bride
15 maart 2004, 18:47
over london city word veel goeds gezecht

CHMC
15 maart 2004, 18:56
Alhoewel de Vlamingen vaak Tien Voor Taal winnen verbaast het me dat je gezegd verkeerd schrijft. GezeCHt?

punkydude
15 maart 2004, 19:20
Hij ziet er allesinds beter uit dan die Aria!
Maar als je reel big fish wil spelen (ik denk dat je zo'n stijl wil spelen omwille van je nickname?) dan zou je het best toch wel gaan voor een gitaar met een humbucker erin!

Greetz

Davy

Reel Big Fish
15 maart 2004, 19:40
Ehm, ja, naja, ben van plan meer rock/punk te spelen... ska alleen spelen is niet zo leuk en heb hier geen trompetisten in de buurt dusja....

maar voor rock/punk is het een goede gitaar?

Alvast bedankt!

punkydude
15 maart 2004, 19:59
Mja, valt wel mee, maar als je echt wat punk enzo wil spelen zul je in distortion toch wel het geluid missen van een humbucker zoals ik dat nu ook mis! Ik speel nl op een Fender Strat, en voor punk en toestanden heb ik toch liever wel een gitaar met humbuckers... Iedereen zal hier wel mee akkoord gaan!

Reel Big Fish
15 maart 2004, 20:01
Okee, maar om te beginnen... als het blijkt dat het redelijk goed gaat kan ik altijd nog een duurdere gitaar nemen....

is het in dit geval een goed gitaar...

Alvast bedankt!

thijsov
15 maart 2004, 20:10
met de versterkers zou ik de pack met de roland cube 15 nemen, maarja die is nogal duur, ik heb zelf een cube 30 en ben er erg tevreden mee :)

maarja zoals ik al zei is die erg duur en het gaat hier om gitaren, zelf heb ik nooit met die gitaar gespeeld, sorry

green_day
15 maart 2004, 20:16
Voor rock/punk en ska kun je denk ik beter een squier standard fatstrat kopen, met een cube 15 of 30 inderdaad. Maar het kost wel wat meer

lupoloco
15 maart 2004, 20:41
yamaha

BLOK182
15 maart 2004, 21:01
Yamaha maakt idd gaaf spul. Wat dacht je van een RGX121 (230 euro ofzo) met een Roland Cube 15?

Reel Big Fish
16 maart 2004, 15:44
Aha okee, thanks all...

maar die aria met die humbucker is dus veel beter?
Wat is en doet een humbucker precies want dat weet ik niet,... maakt dit veel verschil?

Alvast bedankt!

wietse
16 maart 2004, 16:12
humbuckers maken veel verschil in geluid , het geluid wordt er zwaarder en voller door , en je hebt wat minder last van gezoem wat bij singlecoils nog wel eens het geval wil zijn.
mischien kan je er ook zelf wel wat samenstellen voor die prijs en hebben ze een goede 2ehands hangen.
persoonlijk zou ik voor de aria gaan vanwege de aktieve humbucker , de slagplaat daarvan is wel lelijk op de foto, maar dat kan in het echt reuze meevallen.
ook aria maakt kwalitatief goede gitaren natuurlijk zitten er wel eens missers tussen zoals bij alle merken .
maar zou london city geen fatstrat model hebben soms?
daarom doe je er verstandig aan iemand mee te nemen die al langer speelt als je een gitaar gaat kopen , dan is de kans dat je een stuk wrakhout koopt minder namelijk.

Reel Big Fish
16 maart 2004, 16:19
Thanks wietse,

jullie hebben me overtuigd, ik neem nummer 4 met de humbucker want ik ben erachter gekomen dat je ook om zou kunnen switchen van humbucker naar single coil en dat is wel handig jah!

THANKS!

Reel Big Fish
16 maart 2004, 17:31
Is het mogelijk die Aria, die slagplaat te vervangen want die is idd lelijk!
Of is het mogelijk om op die London City een humbucker te laten zetten?

Wat is het beste?

BEDANKT!

Reel Big Fish
16 maart 2004, 18:17
Hallo?? :razz: :-( :cry:

Alvasst bedankt!

Mr. Michiel
16 maart 2004, 22:33
heb eens wat gedult....... :o

een yamaha pacifica is ook een goede beginners gitaar..... aria is klote

andy
16 maart 2004, 22:57
Is het mogelijk die Aria, die slagplaat te vervangen want die is idd lelijk!
Of is het mogelijk om op die London City een humbucker te laten zetten?

Wat is het beste?

BEDANKT!

Als je erover denkt om er een humbucker in te zetten, koop dan een iets duurdere gitaar met een dubbelspoels.
Roland heeft (sinds kort????) ook een 10 watt variant van de Cube. Zoom nog wat. Een kennis van me die in een muziekzaak werkt is er erg enthousiast over. Die is iig nog goedkoper dan de cube 15 en heeft ook een zooi ingebouwde effecten.

Reel Big Fish
17 maart 2004, 14:35
Aha,

maar het zou dus wel kunnen een humbucker op die London City gitaar?

Alvast bedankt!

green_day
17 maart 2004, 22:43
Aha,

maar het zou dus wel kunnen een humbucker op die London City gitaar?

Alvast bedankt!

ja maar als er geen gat voorgefreesd is in die gitaar moet je dat alsnog (laten) doen, als je er ook nog een goeie humbucker in wilt flikkeren dan ben je in totaal meer kwijt dan dat je gitaar waard is.. ik zou toch eerder een gitaar kopen die er standaard al een humbucker heeft, mocht je die eventueel vervangen bespaar je alsnog de kosten voor het frezen!

Reel Big Fish
19 maart 2004, 13:15
Aha okee,

ik denk toch dat het die London City gaat worden by the way... de kleur vind ik erg mooi en het lijkt me wel een redelijk beginnersgitaartje...

Die Aria STG Deluxe heeft namelijk een lelijke kleur en spreekt me niet aan...

Heeft er niet een forumganger toevallig een goedkoop gitaartje met versterker en al liggen voor een vriendenprijsje??

Alvast bedankt en al bedankt voor jullie raad,

Robbin