PDA

View Full Version : Ik sla 180 graden om!



BartL
15 maart 2004, 15:00
Joow, tijdje geleden topic over de aanschaf van een nieuwe gitaar geopend. Ik ben nu weer op zoek naar n heel ander ding :) o.a. (door mijn gitaarleraar)
In feite kan ik kiezen tussen;
Allen tweedehands

Fender Strat Plus USA €550
Fender Strat Mex. €400
Fender Strat '87 Jap. €550

Normaal gesproken zou ik natuurlijk zeggen de eerste. De derde valt soweiso af. Maja, geld speelt ook een rol...Misschien toch de Mex?

Nog een vraagje. Ik weet dat je normaal eerst moet gaan testen enzo...maar goed, komt ie; Het verschil tussen USA / MEX / JAP is dat (voor de minder goede gitarist zoals ik) het verschil tussen dag en nacht? Ik stel namelijk niet zo ontzettend veel eisen aan een plank.

Negative K3 fan
15 maart 2004, 15:10
ik zou voor de mex gaan en voor het geld wat overblijft andere elementen (dc sized hb's) anders voor de ja[p.

BartL
15 maart 2004, 15:11
...trouwens, de USA is incl. case. De rest weet ik niet.

Kjiratsiekoedel
15 maart 2004, 15:13
Fender Strat Plus USA €550
-goedkoop voor 2ehands

Fender Strat Mex. €400
-beetje zoeken en je hebt er één voor 300 euro (de mijne was 350 met koffer)

Fender Strat '87 Jap. €550
-ik weet niet, maar aangezien de USA strat+ even duur is....

ik zou voor de eerste gaan

Joop M
15 maart 2004, 15:20
Zonder twijfel de eerste met koffer,is op zeker ook een waardevaste gitaar.
Grz Joop

green_day
15 maart 2004, 15:22
Tuurlijk, ga voor die USA! Zo duur is hij niet voor een USA strat hoor, is er zeker 1 met lace sensor elementen? Ik zou zowiezo niet voor die japanner gaan, omdat die net zo duur is als de USA. Die mex kan ook, en die gewoon gaan upgraden

Blijepanda
15 maart 2004, 15:31
De USA strat lijkt me de beste keus als je kijkt naar prijs / kwaliteit verhouding.

Mr.Bluesbreaker
15 maart 2004, 15:32
Ik zou ook voor de USA gaan, let wel op met de lace sensors; deze kunnen vaak wat doffer klinken ivm sommige standaard strats. Niet dat de elementen minder goed zijn, zeker niet.

Nicci
15 maart 2004, 16:05
laat die mex dan maar links liggen. €300 is voor een 2e hands mexicaanse fender meer dan genoeg. als de USA en de Jap even duur zijn, zou ik ze allebei eens gaan proberen. wie weet verrast de Jap je.

Nicci
15 maart 2004, 16:09
Zonder twijfel de eerste met koffer,is op zeker ook een waardevaste gitaar.
Grz Joop

wat heb je aan een waardevaste gitaar die niet fijn speelt?
gitaren zijn geen investering.

Joop M
15 maart 2004, 16:12
Uiteraart eerst kijken of ie fijn speelt,maar als je later wilt inruilen of verkopen telt dit toch ook een beetje mee.
Het is nou eenmaal zo dat een Usa makkelijker weer een nieuwe baas krijgt.
Grz Joop

BartL
15 maart 2004, 17:06
Ik zou ook voor de USA gaan, let wel op met de lace sensors; deze kunnen vaak wat doffer klinken ivm sommige standaard strats. Niet dat de elementen minder goed zijn, zeker niet.
Geen idee wat voor een elementen erin zitten. Ik zie alleen dat ze HELEMAAL wit zijn.

amon
15 maart 2004, 17:13
wat ik me dan weer afvraag, vanwaar die ommekeer?

en, inderdaad zoals velen huer al gezegd hebben, maar ik bevestig het nog maar een keer: die usa

treblemaster
15 maart 2004, 17:21
Die Japanse fenders uit die tijd zijn relatief vrij "prijzig" omdat de Fenders uit die tijd een stuk beter waren als de Amerikaanse.

Maar je, als je niet zoveel eisen stelt zou ik voor de goedkoopste gaan.....je kunt altijd nog de elementen vervangen mocht je dat willen.

Toen ik op zoek was naar een telecaster heb ik gewoon verschillende modellen geprobeerd (mexicaans, japans, americaans etc.). Ik heb toen een Japanse gekocht omdat ie het lekkerst voelde en relatief goedkoop was (zag er ook nog eens erg mooi uit).

BartL
15 maart 2004, 17:21
ommekeer; ik weet nooit wat ik wil. En de 'scheur' die ik kwijtraak door de 3 single coils los ik wel op met pedaaltjes ofzo. EN het was een aanrader van mijn gitaar-leraar. Ik kan wel een supergitaar kopen van een onbekend merk. Zoals de LAG van IAM :) Maar als ik TOCH weer eens wat anders zou willen, zou ik die moeilijker kwijtraken. Kan ik beter een bekende gitaar kopen die, hopelijk, waardevast is.

BlackSun
15 maart 2004, 17:54
Een scheur van een single coil kan je niet zomaar 'oplossen met pedaaltjes' hoor...de dikke vette scheur van een humbucker krijg je er niet zomaar uit...

Nicci
15 maart 2004, 18:19
supergitaar? sinds wanneer horen Fender Strats niet meer bij de categorie 'super' gitaren?
ik word hier bijna pissig van. toen ik begon met spelen kende ik dat soort gitaren alleen van plaatjes . . . . .

BartL
15 maart 2004, 18:42
supergitaar? sinds wanneer horen Fender Strats niet meer bij de categorie 'super' gitaren?
Zo bedoelde ik het nou ook weer niet :oops:




:roll:

Mr.Bluesbreaker
15 maart 2004, 19:05
Helemaal wit, je bedoelt zonder de "metalen boebeltjes" :D ?
Dan zijn het hoogstwaarschijnlijk geen standard strat elementen, maar ik denk of noiseless, of lace sensors. Gebruik de zoekfunctie es als je nog meer over deze types wilt weten, of bv harmonycentral voor reviews.

BartL
15 maart 2004, 19:07
Een scheur van een single coil kan je niet zomaar 'oplossen met pedaaltjes' hoor...de dikke vette scheur van een humbucker krijg je er niet zomaar uit...
Da waar...maja, als ik moet kiezen ga ik toch voor de wat mindere scheur en in plaats daarvan beter clean.

BartL
15 maart 2004, 19:18
Hier gaat het dus om;
http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/elektrgitaren/21928.jpg

Sambal
15 maart 2004, 20:15
Fender Strat Mex. €400


Kijk dit eens: Gloedje nieuw voor een prikkie meer
Feedback.nl
Fender Strat Mexico
Prijs: € 449,-
http://www.feedback.nl/pix/fender-stratmex_std-tb.jpg

Waarom kies je eigenlijk niet voor een fat strat? Dan heb je toch én een humbucker én singlecoils en een mex std fat strat kost nieuw bij de feedback 499 euro.

wanna1
15 maart 2004, 20:43
die amerikaan heeft dus sensor lace elementen (wit)
en de japanner heeft gewone.

ik zou eerst kijken of de hals ook krom is een beetje moet en veel mag niet

de mex. zou ik nooit kopen (opfikken)!!

voor een amerikaan is dit een redelijke prijs (zeker met lace sensors)
voor een japanner is dit voor een '87 wel wat aan de dure kant

guitartub
15 maart 2004, 20:44
Heb zelf een strat plus met lace sensors. In het clean wint deze het van al mijn andere gitaren. En voor deze prijs moet je hem dus NIET laten staan. :wink:

BartL
15 maart 2004, 22:27
Hmmm...ok dan :)

Nu moet ik nog even ergens €200 euro vandaan toveren :???:

Wat krijg ik denken jullie ongeveer voor een Peavey Predator Plus in nieuwstaat (Nieuwprijs +- 300 euro)? Zou ik die verkocht krijgen voor 190 incl. tas & strap? :???:

Nicci
15 maart 2004, 22:50
Hey Bart,

Heb je er al op gespeeld? Het lijkt er een beetje op dat je gitaarleraar en dit forum de gitaar voor jou kiezen. Een strat is heel wat anders dat iets met humbuckers. Geef mij maar een strat, maar het is heel wat anders.

BartL
15 maart 2004, 23:01
Nou, op de les speel ik met een strat met 3 fender pickups. Heb de laatste les op een fender custom gespeeld. ik vond die dingen erg lekker spelen EN klinken...dus ik weet wel dat ze lekker spelen. Heb ook vaker fenders uitgetest in de gitaarwinkel. Maja, die dingen zijn (hier) nieuw niet te krijgen voor minder dan 900 euro (een USA dan). Dus ik weet wel dat ze lekker spelen...alleen nog €€€€€€ bij elkaar schrapen :-?

DUS
Peavey Predator Plus eruit,
TS9dx eruit :-D

Nicci
16 maart 2004, 15:24
je kan ook eens kijken naar de betere Yamaha Pacifica's. die maken prima strats. heb zelf een tijdje de pac812W gehad en die is zeer de moeite waard. doet niet onder voor de betere Fender. speelt zelfs fijner vind ik. ik geloof alleen dat die niet te krijgen zijn met 3 single elementen. ze hebben een humbucker onder de brug.

BartL
16 maart 2004, 23:25
Ik wil hem heel graag hebben, die Plus voor 550. Heb een beetje naar de nieuwprijs van zo een Fender Strat USA Plus gezocht. Ik vind prijzen van rond de 700 - 1200 euro voor een nieuwe. Klopt dat zo een beetje? (700 lijkt me wel laag trouwens, is heel misschien een 2dehandsje geweest.)

guitartub
17 maart 2004, 16:26
Prijzen van 700-1200 heb ik voor tweedehandsjes gezien, dus vind ik die 550 niet teveel, ik heb er zelf 500 voor betaald, maar ik denk dat je ze veel goedkoper niet zult vinden. :)

Suc6,
Bert.

BartL
19 maart 2004, 18:57
Ik ga eens een afspraakje maken om hem te testen op mijn eigen buizenamp (betere test-omstandigheid kan niet).

Als ik op www.fender.com zoek vind ik de strat plus helemaal niet. Uit welke serie komt de 'plus'?

BartL
21 maart 2004, 17:15
Ja...vrijdag aanstaande ga ik testen. Misschien meteen kopen, weet ik nog niet :) Misschien nog eerst 1 / 2 dagen over denken...of nog 50 euri dr af pingelen :razz:

Vexx
21 maart 2004, 20:51
Nou, op de les speel ik met een strat met 3 fender pickups. Heb de laatste les op een fender custom gespeeld. ik vond die dingen erg lekker spelen EN klinken...dus ik weet wel dat ze lekker spelen. Heb ook vaker fenders uitgetest in de gitaarwinkel. Maja, die dingen zijn (hier) nieuw niet te krijgen voor minder dan 900 euro (een USA dan). Dus ik weet wel dat ze lekker spelen...alleen nog €€€€€€ bij elkaar schrapen :-?

DUS
Peavey Predator Plus eruit,
TS9dx eruit :-D

Effe het laatste nieuws: in het nieuwe Feedback-krantje staat een Fender Stratocaster USA voor €849,-. En de Fender Highway Stratocaster kost nog maar €669,- bij dezelfde winkel. Deze prijsverlagingen komen doordat de winkels eindelijk doorhebben dat de dollarkoersen laag zijn.
Grijp je kans dus... ik zou voor de USA strat gaan, 'k heb er zelf ook een, en die speelt helemaal niet verkeerd....