PDA

View Full Version : single-coil humbucker splitten



john.3001
15 maart 2004, 13:20
Hey mensen, al die vragen over pickups enzo zullen jullie langzamerhand wel de strat ... eh strot uitkomen, dus ik denk ik zet er nog eentje bij.

Kan ik een single-coil humbucker splitten?

wietse
15 maart 2004, 13:22
nee ,de naam zegt het al het is een enkele spoel, en daar is dus niks aan te splitten.

Neals
15 maart 2004, 13:25
Een humbucker kan je single schakelen mits de humbucker ervoor geschikt is, maar uit je formulering zou ik bijna opmaken dat je het over een SC-sized humbucker hebt.
Ook dat lukt wel. maar wederom weer afhankelijk van het type

Neals
15 maart 2004, 13:25
Een humbucker kan je single schakelen mits de humbucker ervoor geschikt is, maar uit je formulering zou ik bijna opmaken dat je het over een SC-sized humbucker hebt.
Ook dat lukt wel. maar wederom weer afhankelijk van het type

john.3001
15 maart 2004, 13:26
@ Neals: het gaat over een SD lil' 59

lupoloco
15 maart 2004, 14:14
bij mijn sd jb jr ist gelukt (denk ik :) )

JV
15 maart 2004, 14:21
hoeveel draden zitten eraan?

amon
15 maart 2004, 14:32
als het om een sc naar hum te zetten gaat:
je zou een emg-spc ertussen kunnen zetten, draaipot waarbij je het geluid van een hum kunt namaken....

JV
15 maart 2004, 14:33
als het om een sc naar hum te zetten gaat:
je zou een emg-spc ertussen kunnen zetten, draaipot waarbij je het geluid van een hum kunt namaken....
maar daar gaat het dus helemaal niet om

amon
15 maart 2004, 14:36
Kan ik een single-coil humbucker splitten?

tja, ik weet niet precies wat er bedoeld wordt (hum -> sc of sc -> hum)
maar ik neem aan dat ie dus het geluid van een hum zoekt en daarvoor is dit een oplossing...

JV
15 maart 2004, 14:46
nee, hij heeft een sd lil '59

dat is dus een humbucker, maar in sc vorm. is dus in weze gewoon een sc met dubbele spoel net als een humbucker.

en hij wil weten of hij die kan splitten

amon
15 maart 2004, 14:54
ohja, ik zie het... overheen gelezen... :wink:

JV
15 maart 2004, 14:55
en om nog maar ff te antwoorden ook.

ja je kan hem splitten, tis een 4 conductor

Lacrymosa
15 maart 2004, 15:03
Een lil 59 kan je splitten

Ik heb et zelf ook op mn gitaar zitten, et klinkt leuk, maar verwacht geen wonderen

CheerS!!

john.3001
15 maart 2004, 15:39
@ Lacrymosa: wat bedoel je met 'verwacht geen wonderen'? Klinkt de hum-stand kut of juist de single-coil stand (waarschijnlijk de tweede denk ik dan...)? Btw, hoe heb je dat gedaan? Met een extra schakelaartje? Want ik wil dus zeg maar de brug en nek pickup kunnen splitten... Ik weet nog niet hoe ik dat wil gaan fixen...




:evil: damn!%&@#$! waarom is posten op dit forum zo fucking lastig. 9 v/d 10 keer gaat er iets mis ('er is geen actie aangegeven, what's up with that???)

john.3001
15 maart 2004, 15:40
@ Lacrymosa: wat bedoel je met 'verwacht geen wonderen'? Klinkt de hum-stand kut of juist de single-coil stand (waarschijnlijk de tweede denk ik dan...)? Btw, hoe heb je dat gedaan? Met een extra schakelaartje? Want ik wil dus zeg maar de brug en nek pickup kunnen splitten... Ik weet nog niet hoe ik dat wil gaan fixen...

damn waarom is posten zo moeilijk hier?....

youngcoby
15 maart 2004, 20:48
Probeer hier eens:

http://www.seymourduncan.com/website/support/schematics/hr2.html

Als deze niet OK is, kun je nog verder kijken onder:

http://www.seymourduncan.com/website/support/schematics

Neals
15 maart 2004, 22:08
Ik heb ook al een Lil '59, nu nog een tele waar deze in kan :D

Lacrymosa
16 maart 2004, 09:05
Je kan het heel simpel met een Push/Pull schakelaartje doen

die twee draadjes die je aanmekaar moet maken en isoleren, die moet je als je em split aan de aarde hangen

CheerS!!

john.3001
16 maart 2004, 13:24
tnx voor de tips, maar het technische werk laat ik aan iemand anders over... wat ik eigenlijk nog wil weten is of het een beetje fatsoenlijk klinkt (lacrymosa???)

Lacrymosa
16 maart 2004, 14:36
Het is aanvaardbaar
maar voor de echt single coil puristen (sash) is et niet veel

je moet het zo zien, het is een goed element, maar het is bedoelt om als humbucker te fungeren, en zo klinkt het ook

ik gebruik het zelf wel in mn band hoor, et is niet zo verschikkelijk slecht
Als je meer veelzeidigheid wil, is het goed te doen

CheerS!!

john.3001
17 maart 2004, 11:06
fair enough...