PDA

View Full Version : Grote Prijs van Zuid Holland



steeph
14 maart 2002, 10:38
Mensen uit de buurt van Rotterdam! Kom allen vrijdag 15 maart naar Waterfront...grote prijs van ZH. Met om 22.00 uur Cellophane!!!!!(www.cellophane.nl)

dirkw83
14 maart 2002, 10:39
= dat goed spul?

steeph
14 maart 2002, 11:36
= geweldig spul!

dirkw83
14 maart 2002, 12:01
het zal wel iets te maken hebben met cello's neem ik aan...als het zoiets is als apocalyptica.

steeph
14 maart 2002, 12:20
Nix met cello's meer met radiohead / sunny day real estate achtige muziek...

dirkw83
14 maart 2002, 12:21
mmm, da's op zich wel tof...houd wel van radiohead. Jammer dat ik aan de andere kant van Nederland woon.

steeph
19 maart 2002, 09:19
Jammer. Twas leuk en erg druk!
...derde prijs, publieksprijs, beste zanger en beste drummer.

sleep_to_saturate
19 maart 2002, 10:35
Cool man.. Gefeliciteerd. :smile:
Geen beste gitarist? :sad:
Volgend jaar gaan wij ook meedingen.

steeph
19 maart 2002, 11:09
hahahaha...nee niet de beste gitarist...hahaha...zou ook te veel van het goeie zijn.

Inderdaad moet je volgend jaar gewoon meedoen...leuke zaaltjes waar je kan optreden enzo.

moretel
19 maart 2002, 13:16
Wij hadden ingeschreven voor deze ronde maar helaas niet geslecteerd.

Een gitaarnet grote prijs (alleen geregistreerde deelnemers) lijkt me wel grappig. Laagdrempelig.
Iedereen kan meedoen van beginner tot professionele artiesten.
Maar ja hoe organiseer je zoiets?
Met de volgende prijzen:
Beste jongste gitarist
Beste oudste gitarist
Beste akoustische gitarist
Betse 7 snarige gitarist
etc. etc. etc.

Net een award uitreiking.

sleep_to_saturate
19 maart 2002, 13:43
hehehe. Ja wel grappig, alleen realistisch onhaalbaar denk ik.. :grin:

steeph
20 maart 2002, 11:15
Ja kan grappug zijn, maar dan krijg je weer zo'n gitaarfreak ding. En persoonlijk hou ik daar niet zo van...tgaat toch om de muziek, om de band en niet hoe goed je gitaar kan spelen. In de halve finale zat een bandje met een jonge gitarist die echt ontzettend goed was, echt een talent, maar ja...ze zijn toch niet door gegaan naar de finale. En wij met drie gitaristen die het allemaal zelf hebben geleerd en die bijelkaar net drie toonladders hardop kunnen lezen, hebben het dan weer wel gehaald...maar ja...ook dat zecht niets (de tweede plaats ging naar een paar ouwe mannen die metal speelde...niemand begreep dat zij de tweede prijs hadden...de winnaars waren overigens wel heel goed...een beetje gejat van das pop, maar wel goed.)

moretel
20 maart 2002, 12:58
Tuurlijk gaat het om de muziek, het moet geen oefensessie zijn , maar een festivalletje op die manier moet wel anders zijn. Juist de toegankelijkheid voor de wat minder geoefende is leuk. En het moet ook geen jamsessie worden of teveel deelnemers want dan schiet het zijn doel voorbij. Maar ja als het commercieel niet interessant is wordt het snel moeilijk, tevens heb ik niet zoveel ervaring met dat soort organiseren.
Maar ja die house feesten in de beginperiode zijn ook opgezet door onervaren mensen.
Je moet eigenlijk iemand hebben met kennissen in de jongerecentra's. Een leuk thema waar veel gitaristen komen is toch altijd leuk voor de promotie
en bier drinken we ook toch ?

steeph
20 maart 2002, 13:27
Er wordt inderdaad bizar weinig georganseerd voor beginnende bands. Nederland is sowieso een klote land voor niet commerciele muziek...het zijn altijd de bekende bands die alles krijgen. He stof voor een nieuwe topic "Nederland is geen muziek land". Ja gelijk even topic openen.

sleep_to_saturate
20 maart 2002, 13:29
Ja ben ik het deels wel mee eens. Hoewel er wel wat organisaties zijn hoor, zeker in Zuid Holland.

steeph
22 maart 2002, 12:26
Ja tis wel ok met wat er georganiseerd word...alleen zijn wij niet echt de band om in van de kroegjes te spelen...daar is het niet echt de muziek voor