PDA

View Full Version : Beste manier om pedalen te bevestigen op pedalboard.



adibas
14 maart 2004, 20:38
Heb een kale flightcase besteld voor m'n pedaaltjes en ga de montage en indeling dus zelf doen. Ik wil de binnenkant gaan bekleden met klitteband en zo de pedaaltjes monteren op flightcase. Heeft iemand betere ideeën? Ik ben opzoek naar een bedrijf in NL die brede klitteband vellen/rollen verkoopt. Weet iemand een goed adresje?

zjanke
14 maart 2004, 21:02
Ligt een beetje aan de pedalen die je hebt, maar de meeste hebben vier schroefjes waarmee de rubberen voetjes vastzitten. Voor deze heb je een perfecte methode die ook nog eens erg goedkoop is. :-D

Je gaat naar een fietsenmaker en vraagt of hij met een kettingpons een versleten ketting uit elkaar draait, je krijgt dan 216 plaatjes (standaard ketting) en als je een beetje een aardige fietsenmaker hebt zijn deze gratis. Je schroeft deze tussen de voetjes en met korte parkertjes schroef je deze vast op je pedalboard (praxis, gamma, fixet, 50 voor € 2,-)

Ik heb zo 2x Boss, 1 x danelectro, 1x Crybaby, een voeding en m'n footswitch van een TSL602 bevestigd en die zitten muur en muurvast. 8)

zjanke
14 maart 2004, 21:02
Ligt een beetje aan de pedalen die je hebt, maar de meeste hebben vier schroefjes waarmee de rubberen voetjes vastzitten. Voor deze heb je een perfecte methode die ook nog eens erg goedkoop is. :-D

Je gaat naar een fietsenmaker en vraagt of hij met een kettingpons een versleten ketting uit elkaar draait, je krijgt dan 216 plaatjes (standaard ketting) en als je een beetje een aardige fietsenmaker hebt zijn deze gratis. Je schroeft deze tussen de voetjes en met korte parkertjes schroef je deze vast op je pedalboard (praxis, gamma, fixet, 50 voor € 2,-)

Ik heb zo 2x Boss, 1 x danelectro, 1x Crybaby, een voeding en m'n footswitch van een TSL602 bevestigd en die zitten muur en muurvast. 8)

zjanke
14 maart 2004, 21:03
Ligt een beetje aan de pedalen die je hebt, maar de meeste hebben vier schroefjes waarmee de rubberen voetjes vastzitten. Voor deze heb je een perfecte methode die ook nog eens erg goedkoop is. :-D

Je gaat naar een fietsenmaker en vraagt of hij met een kettingpons een versleten ketting uit elkaar draait, je krijgt dan 216 plaatjes (standaard ketting) en als je een beetje een aardige fietsenmaker hebt zijn deze gratis. Je schroeft deze tussen de voetjes en met korte parkertjes schroef je deze vast op je pedalboard (praxis, gamma, fixet, 50 voor € 2,-)

Ik heb zo 2x Boss, 1 x danelectro, 1x Crybaby, een voeding en m'n footswitch van een TSL602 bevestigd en die zitten muur en muurvast. 8)

zjanke
14 maart 2004, 21:08
Ligt een beetje aan de pedalen die je hebt, maar de meeste hebben vier schroefjes waarmee de rubberen voetjes vastzitten. Voor deze heb je een perfecte methode die ook nog eens erg goedkoop is. :-D

Je gaat naar een fietsenmaker en vraagt of hij met een kettingpons een versleten ketting uit elkaar draait, je krijgt dan 216 plaatjes (standaard ketting) en als je een beetje een aardige fietsenmaker hebt zijn deze gratis. Je schroeft deze tussen de voetjes en met korte parkertjes schroef je deze vast op je pedalboard (praxis, gamma, fixet, 50 voor € 2,-)

Ik heb zo 2x Boss, 1 x danelectro, 1x Crybaby, een voeding en m'n footswitch van een TSL602 bevestigd en die zitten muur en muurvast. 8)

V!N
14 maart 2004, 22:06
Zo, is het je duidelijk ? ;)

zjanke
14 maart 2004, 22:29
Kloteforum, ben benieuwd hoe vaak dit er weer op komt te staan :-D

Lucky
15 maart 2004, 00:03
persoonlijk vindt ik dat niet zo'n mooie oplossing

er bestaat van dat klik-klitteband dat werkt als een trein. en als je het spul ooit van de onderkant van je pedaal wilt halen dan lukt dat zonder beschadiging.
twee stukjes van 2 vierkantemeter is genoeg om een bossje prima vast te zetten.

ik heb laatst een stukkie van Speeddemon gekregen. vraag hem hoe het heet en bestel een paar meter van dat spul.


voordeel is ook dat als je snel ff een pedaal uit je board wilt halen dat dat soepel gaat (lees zonder powertools :))

Speeddemon
15 maart 2004, 01:01
twee stukjes van 2 vierkantemeter is genoeg om een bossje prima vast te zetten.
NIGGA WHAT?! :o :lol:
2 vierkante meter? Daar kun je een caravan aan hangen!
Enniewee, t is een soort industrieël klitteband wat ze o.a. verkopen bij Jukebox in Boekel. Stroken zijn 50cm lang en ong. 2,5 a 3 cm breed. Kosten €4,85 per strook.

Bobsterke
15 maart 2004, 07:58
Al mijn pedalen zitten vast met schroeven (kleine parkers).

Mijn pedalboard bestaat uit een plaatje triplex (bekleed) hierop plaats je de pedalen; schroeven gewoon in orginele schroefgaten van pedalen.

Plaat triplex ligt in flightcase; soort dubbele bodem dus

Lucky
15 maart 2004, 08:36
:D :D :D :D

I stand corrected dear sir, 2 vierkante cm....

meters is inderdaad meer geschikt voor middelgrote vervoersmiddelen

phx
15 maart 2004, 08:56
aaah gelukkig. Ik was al bang dat deze discussie niet weer voor de 10 x open werd getrokken. Nogmaals: ik gebruik industriele tape, werkt perfect. Bovendien kun je de tape ook heel makkelijk weer verwijderen (mocht je de fx verkopen).

Foto's staan op mijn site: www.phx.freeurl.com
check the gearsection onderaan in beeld (menu).