PDA

View Full Version : Rocktron Piranha met Boss GX700



JohnnyCamaro
14 maart 2004, 14:09
Als ik mijn Boss in de send en return doe van mijn Rocktron hoor iki de effecten van de Boss niet. Doe ik iets niet goed of vergeet ik wat????

helleke
14 maart 2004, 14:21
Hoe sluit je ze aan?
Correct me if I'm wrong maar ,moet het niet: Rocktron send---->input Boss en output Boss-----> return Rocktron zijn?

JohnnyCamaro
14 maart 2004, 14:30
Dat heb ik ook. En ik heb de loop van de rocktron ook aan staan dus volgens mij doe ik het goed en toch hoor ik geen effect.

helleke
14 maart 2004, 14:41
En als je ze gewoon aansluit dus:
Gitaar---->Rocktron input----->Rocktron output---->input Boss---->output Boss----->amp??

kokeleko
14 maart 2004, 16:36
Heb jij misschien de loop van de GX 700 in geschakeld, want dan komen er geen post fx uit.

kokeleko
14 maart 2004, 16:38
Fx regelaar van je Pieranja :D open gedraaid??

JohnnyCamaro
14 maart 2004, 20:54
Ik heb alles goed aangesloten en ingesteld maar geen geluid van de Boss.
Nu heb ik gewoon: Gitaar---->Rocktron input----->Rocktron output---->input Boss---->output Boss----->amp.
Ik weet alleen niet of dat invloed heeft op mijn geluid. Volgens mij niet want klinkt wel cool... 8-)

kokeleko
15 maart 2004, 17:41
ik zou met de gitaar in de GX700 gaan, via de send van de GX700 naar de input van de Piranja, via de output van je Piranja naar de return van je GX700 en tenslotte de outputs van je GX700 naar je power amp.

Zo kun je een aantal FX voor je preamp zetten, en in de FX-loop van je Piranja de Reverbs/Delays.
Kun je ok nog kiezen in series of parallel, laatste klinkt beter, eerste biedt meer fx in een patch.

Ga je vor parallel draai dan de FX-loop van je Piranja half open (50/50) en zet je Post fx op 100% wet , dus geen droog geluid erin.

Succes.
Ko.

JohnnyCamaro
16 maart 2004, 09:45
Maar mijn Rocktron Piranha heeft een stereo return en een stereo uitgang, daarom wil ik de Boss in de loop van de Rocktron snap ie. Moet toch gewoon kunnen..... :???:

LordRiffenstein
16 maart 2004, 10:07
Maar mijn Rocktron Piranha heeft een stereo return en een stereo uitgang, daarom wil ik de Boss in de loop van de Rocktron snap ie. Moet toch gewoon kunnen..... :???:

De GX-700 heeft toch ook stereo uitgangen! Als je het doet zoals Ko beschrijft heb je de mogelijkheid om stereo delays ed te gebruiken als je power amp stereo is. Met jou schakeling blijven je effecten mono tenzij de loop op de Piranha ook stereo is!

JohnnyCamaro
16 maart 2004, 10:12
De loop op de Piranha is stereo en dus de preamp zelf ook. Die wil ik dus stereo naar mijn eindversterker koppelen.

kokeleko
16 maart 2004, 14:52
Dan gooi je toch gewoon de GX700 in de loop van de Piranja??, simpel toch?

Rectifier
16 maart 2004, 16:23
De pre-amp is niet stereo maar hij accepteert een stereo signaal van een willekeurig FX apparaat :wink:

JohnnyCamaro
16 maart 2004, 23:27
De preamp is wel stereo.
Zowel de uitgang als de return is stereo.
Ik heb het nou ook wel voor elkaar dat ik er geluid uitkrijg, maar het overlaod lampje van de input van de Boss GX700 brand nu de heletijd als ik speel. Kan ook niet erg gezond zijn volgens mij.