PDA

View Full Version : Informatie gevraagd over (oudere) Fender Bassmans



The Mule
14 maart 2004, 13:57
Ik ben van plan om as. zaterdag eens te kijken of er in Veenendaal een goedkope silverface Fender Bassman TOP te vinden is. Gewoon een lekker simpel buizenbakkie voor erbij, misschien wel voor in de huiskamer. Nu zie je er regelmatig tweedehands te koop staan, maar ik heb er weinig concrete informatie over kunnen vinden op het www. Ik vraag me af:

- waren er nog minder krachtige modellen leverbaar, bv. Bassman 50, 75?
- wat zijn goede richtprijzen voor deze basversterkers (TOPS)?
- gebruikerservaringen/ tips?

Alvast bedankt!

The Mule
15 maart 2004, 19:14
Niemand :???:

frenske
16 maart 2004, 11:31
Kijk eens op fender.com of op harmony-central.com!

The Mule
16 maart 2004, 18:26
Kijk eens op fender.com of op harmony-central.com!

Thanx, had ik al gedaan, maar ik kon op HC geen basversterker sectie vinden. Blijkt dat ze gewoon onder de gitaarversterkers staan! :roll:
Ik had eigenlijk gedacht en gehoopt dat er wel verschillende forumleden met een Bassman zouden zijn, op het eerste gezicht toch een goede en redelijk goedkope optie voor buizenliefhebbers. Echt zeldzaam lijken ze toch ook niet te zijn.

Nou ja, misschien wordt ik wel (1 van) de eerste!

Easy Rider
17 maart 2004, 00:55
Kijk ook eens op talkbass.com. Amerikanen zat die zo'n ding hebben.
TalkBass is eigenlijk toch wel verplichte kost voor iedere bassist!

EZ

The Mule
17 maart 2004, 08:44
T/m 11 september 2001 was ik veel meer gitaar-georienteerd en fanatiek lid van zowel de Fender Discussion Page en het Les Paul Forum, daarna ben ik cold turkey afgekickt van de Amerikaanse forums en het nationalistische, rascistische en leeghoofdige gebral van die yanks.

Nu ben ik alleen nog actief lid van de Alembic club, maar dat is zowiezo een heel apart cluppie waar de flower power nog floreert, allemaal erg volwassen, aardig voor elkaar, deskundig etc. Misschien dat ik binnenkort eens een kijkje neem op Talkbass, bedankt voor de tip in elk geval! :)

AntY
17 maart 2004, 11:03
talkbass valt wat dat betreft hardstikke mee. is ook erg multi-nationalistisch en word strak gemoderate.